Vista Ultimate 64bit

Sjef van Kuijk

Vista Ultimate 64bit
Hallo windows gebruikers.

Ik ben van plan om binnen kort de Vista Ultimate 64Bit te gaan aanschaffen,
kan iemand me vertellen of iemand die al ervaring heeft met de 64Bit versie,
of deze inmiddels functioneerd..??

groeten

Sjef van Kuijk

Mark Veldhuis

Re: Vista Ultimate 64bit
> [...]
> kan iemand me vertellen of iemand die al ervaring heeft met de 64Bit versie,

Geen enkel probleem hier met Vista Ultimate 64-bits.
Er is wel een aantal zaken waar je aan moet denken, en dan heb ik het
met name over drivers voor je hardware.
Lees ook:
http://www.vistabits.nl/optimalisati...ta_64_bit.html .

Mark Veldhuis.

~~GC~~

Re: Vista Ultimate 64bit

"Sjef van Kuijk" <s.vankuijk@onsneteindhoven.nl> schreef in bericht
> [...]
> aanschaffen, kan iemand me vertellen of iemand die al ervaring heeft met
> de 64Bit versie, of deze inmiddels functioneerd..??

Ik gebruik deze versie reeds maanden, zonder problemen, alle 64 bit drivers
zijn intussen te verkrijgen.
alle randtoestellen werken prima, dus hier geen probleem.

Succes Gc

Blackbird

> [...]

> aanschaffen, kan iemand me vertellen of iemand die al ervaring heeft met
> de 64Bit versie, of deze inmiddels functioneerd..??

Ik vraag me af wat voor een amateur de meerwaarde is van 64 bit, ook al
functioneerT deze goed.

> [...]

> "Sjef van Kuijk" <s.vankuijk@onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

> Ik vraag me af wat voor een amateur de meerwaarde is van 64 bit, ook al

Waar maak jij uit op dat Sjef een amateur is?
HET grote voordeel van 64 bit is natuurlijk dat je 4 GB. RAM of meer
kunt gebruiken. En de tijd dat dat voor thuisgebruikers en/of
"amateurs" overdreven veel was is nu echt wel voorbij. Veel mensen doen
bijv. aan serieuze foto- en videobewerking, en daarbij is (mede
afhankelijk van wat je precies doet natuurlijk) veel geheugen vaak erg
welkom.

Mark Veldhuis.

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Vista Ultimate 64bit
"Blackbird" <Blackbird@email.com> schreef in bericht
> Ik vraag me af wat voor een amateur de meerwaarde is van 64 bit, ook al
> functioneerT deze goed.

Ach, zijn we allemaal eigenlijk geen amateurs? :-) Zelf heb ik toen aan dat
beta-programma meegedaan en daardoor kreeg je een gratis Vista als bedankje,
dat was nog voor de officiële release. Op dat moment had ik net een nieuwe
pc met 2 GB en koos ik uit onwetendheid voor een 32-bits installatie, ik
herinnerde me nog allerlei problemen met Windows XP x64 namelijk. Anyway,
kort daarna ging ik veel testen in VMware Server en heb ik voor een paar
tientjes 2 GB extra aangeschaft. Maar door mijn 32-bits Vista kan ik daar
maar 3,25 GB van gebruiken.

Het is dat het zo veel moeite is om je systeem helemaal opnieuw in te
richten, anders zou ik vandaag nog naar 8 GB gaan en upgraden naar 64-bits.
Ehh, waarmee ik dus wil zeggen dat je niet kunt upgraden dus altijd aan een
herinstallatie vast zit als je wilt wisselen van 32-bit naar 64-bit en vice
versa.

Jetze Mellema (MS MVP)

Blackbird

Re: Vista Ultimate 64bit

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
> serieuze foto- en videobewerking, en daarbij is (mede afhankelijk van wat
> je precies doet natuurlijk) veel geheugen vaak erg welkom.

Ik doe aan zeer serieuze video bewerking, en laat dat nou beter lukken dan
ooit, met mijn 32bit Vista Home Premium. Ik denk eerder dat de 64 bit
voordeel oplevert in de bedrijfsmatige admistratieve sektor, met complexe
netwerken en mega-database's.

> ooit, met mijn 32bit Vista Home Premium. Ik denk eerder dat de 64 bit
> voordeel oplevert in de bedrijfsmatige admistratieve sektor, met complexe
> netwerken en mega-database's.

Als ik denk dat ik begrijp wat jij bedoelt dan ben ik werkzaam in die
sector. Ik kan je vertellen dat het op de desktop vrijwel uitsluitend
32-bits Windows is. Het meeste werk op de desktop is namelijk vrij licht en
in veel organisaties is software in gebruik die ofwel niet draait onder
64-bit ofwel niet ondersteund wordt door de leverancier.

Zware databases draaien doorgaans niet op de desktop maar op servers en daar
zie je wel degelijk een verschuiving naar 64-bit. Soms omdat de applicatie
64-bits is en simpelweg een 64-bits OS vereist, zoals bijvoorbeeld Exchange
2007. Soms omdat je betere performance haalt met een 64-bits OS en geheugen
van meer dan 4GB, zoals Server Based Computing of hardware-virtualisatie.

Jetze Mellema (MS MVP)

Jawade

Re: Vista Ultimate 64bit
In article <1FD999AE-903B-4BEB-AA0F-853BDDD99625@microsoft.com>, s.vankuijk@onsneteindhoven.nl
says...
> [...]
> kan iemand me vertellen of iemand die al ervaring heeft met de 64Bit versie,

Naast de al genoemde voordelen is het ook nuttig met het oog op de
toekomst. Er zullen steeds meer x64-programma's komen, met alle
voordelen vandien. Ik heb Ultimate x64 met 8 GB RAM, en kan er
tenminste weer een aantal jaartjes tegen.

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

zoef zoef

Re: Vista Ultimate 64bit
> [...]
> voordelen vandien. Ik heb Ultimate x64 met 8 GB RAM, en kan er
> tenminste weer een aantal jaartjes tegen.

al sinds mijn eerste TRS-80 hoor ik dat verhaal, en al sinds die tijd is
de ervaring dat spullen kopen "omdat je er dan een tijdje tegen kan" geen
zinnige basis is. Koop wat je nu nodig hebt, wat nu goed is, volgend jaar is
het niet alleen verouderd, maar is de toekomst van vandaag al volledig
vergeten en ingehaald door iets anders.