Aero

Kees van den Goorbergh

Aero

Hallo,

Ik ben er nog steeds niet uit!!!
Ondanks dat Vista Home Premium SP1 van alle kanten goed "draait", en mijn
pc ruim voldoende "zwaar" is ,
blijf ik met een vervelend probleempje zitten nl; Als ik de Windws Aero
modus inschakel en de hele dag de pc niet uitzet blijft de aero-modus
intakt.
Telkens als ik de pc uitschakel en weer aanzet komt de Windows -standaard
modus als instelling tevoorschijn.
Als ik de Windows Vista Basic modus inschakel dan blijf deze wel
terugkomen.
Heb er van de week een nieuwe grafische kaart ingezet EN 8600GT Silent met
512 MB mem, doch geen invloed op mijn doel.
Hoe krijg ik de instelling zo dat de aero-modus ingeschakeld blijft ????

Kees

Jan V

Re: Aero

"Kees van den Goorbergh" <goorbergh@telenet.be> schreef in bericht

> [...]
> met 512 MB mem, doch geen invloed op mijn doel.
> Hoe krijg ik de instelling zo dat de aero-modus ingeschakeld blijft ????

Ga eens na of de van service 'Themes' het opstarttype op automatisch staat.
(via Start > 'Services' intypen gevolgd door Enter )

--
Jan V

Cnut

> [...]
> met 512 MB mem, doch geen invloed op mijn doel.
> Hoe krijg ik de instelling zo dat de aero-modus ingeschakeld blijft ????

Kijk hier eens of dit voor jou geldt. (Engels)
http://www.howtogeek.com/howto/windo...able-it-again/

Kees van den Goorbergh

Re: Aero
Hallo,

Helaas is het -nog- niet gelukt om aero blijvend in te schakelen....
Ik heb even gekeken naar de prestatie-index, ik zie tot mijn verbazing dat
de laagste index aangeeft voor de grafische kaart !!! nl; 3.4 Het
grafisch bureaublad krijgt 3.6,
terwijl ik er een van de nieuwste kaarten in heb geplaatst: Geforce EN
8600GT Silent met 512 MB mem. Deze kaart wordt ook overal in het systeem
aangegeven.
Ook is alles volgens de geigende wijze geactiveerd....
Wat nu???
Kees

> [...]
> met 512 MB mem, doch geen invloed op mijn doel.
> Hoe krijg ik de instelling zo dat de aero-modus ingeschakeld blijft ????

geen PC-wonder

Re: Aero
Ik ben geen PC-wonder maar heb iets opgemerkt want ook ik wilde perse flip3d
draaien: als ik qttask.exe uit mijn start-up programmaatjes haal werkt aero
weer en zijn alle transparante vesnters terug. Maar telkens als ik iets van
een video afspeel, met nero showtime of quicktime, verandert na meding mijn
schermresolutie tijdelijk weer en kleurenschema wordt basis ipv premium, maar
dat komt weer goed als die video klaar is, zolang ik qttask.exe (iets van
Apple met quicktime?) niet standaard opstart. Dus flip 3d: nooit qttask.exe
als start-up programm, het disabled aero/transparancy! Doet ook gek als ik
videos afspeel met nero showtime of quicktime.

geen PC-wonder

"Kees van den Goorbergh" wrote:

> [...]
> aangegeven.
> Ook is alles volgens de geigende wijze geactiveerd....

Cnut

Re: Aero
"geen PC-wonder" <geen PC-wonder@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:93B4B112-B031-48BE-B926-5C740C8249D6@microsoft.com...
> [...]
> als start-up programm, het disabled aero/transparancy! Doet ook gek als ik
> videos afspeel met nero showtime of quicktime.

Bij niet compatible software versies krijg je een melding dat aero
uitgeschakeld wordt. Jouw versie van qttask.exe zal dus, in combinatie met
je hardware, niet compatible zijn.
Zo wie zo is het onzinnig om die malle Apple software automatisch op te
laten starten.
Om oude programma's op je systeem te detecteren is Secunia PSI perfect
gereedschap. (End of life tab)
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Weet je ook gelijk of wel belangrijke programma's, kwa beveiliging, up to
date zijn.(insecure tab)

> geen PC-wonder

geen PC-wonder

Re: Aero