dubbele mappen

Morgenrood

dubbele mappen
Hallo,

ik heb in mijn map "user" (mijn documenten) dubbele mappen staan, waarvan 2
in de Engelse taal
hoe krijg ik die weg, heb meerdere malen geprobeerd deze te verwijderen maar
komen terug

Wat te doen??

Groetjes en alvast bedankt

gr

Morgenrood

Re: dubbele mappen
Morgenrood schreef op 30-9-2008 12:37:
> [...]
> in de Engelse taal
> hoe krijg ik die weg, heb meerdere malen geprobeerd deze te verwijderen maar

Heb je niet te maken met z.g. junctions? Zie bijv.
http://www.vistabits.nl/probleemoplo...ngs_openen.htm

Als je bij mapopties - weergave een vinkje zet voor 'Beveiligde
besturingssysteembestanden verbergen', verdwijnen die 'dubbele' mappen dan?

Morgenrood

Re: dubbele mappen

news:71f6$48e2598b$5353d4bc$29068@cache120.multika bel.net...

> [...]
>
> Als je bij mapopties - weergave een vinkje zet voor 'Beveiligde
> besturingssysteembestanden verbergen', verdwijnen die 'dubbele' mappen

Ik ga het proberen, en zal het hier melden
Alvast bedankt

gr

Morgenrood

Re: dubbele mappen
<knip>

> Ik ga het proberen, en zal het hier melden
> Alvast bedankt

Hallo Karel V

Nee het is niet gelukt.

Ik heb iets horen verluiden van een collega die zei, dat je mappen moest
verslepen naar
iets ander toe en hij meent ook als administrator !!!

Kun jij hier iets mee?

gr

Morgenrood

Re: dubbele mappen
> [...]

> verslepen naar
> iets ander toe en hij meent ook als administrator !!!

Om welke mappen gaat het?

Morgenrood

Re: dubbele mappen

> Om welke mappen gaat het?

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Het gaat om de mappen die staan in " user" dus b.v bureaublad, download,
documenten en afbeeldingen etc

Deze staan dubbel met een ander icoontje ...

Hoop dat je me kunt helpen

gr

Mark Veldhuis

Re: dubbele mappen
> Het gaat om de mappen die staan in " user" dus b.v bureaublad, download,
> documenten en afbeeldingen etc
>
> Deze staan dubbel met een ander icoontje ...

Die dubbele mappen had ik ook, nadat ik de "echte" mappen naar een
andere lokatie had verplaatst. Er werden nieuwe mappen aangemaakt met
dezelfde naam, op een andere lokatie op de schijf, en inderdaad met een
ander icoon (het standaard gele "nieuwe map"-icoon, als ik het me goed
herinner). Deze mappen heb ik (via rechts-klik -> eigenschappen)
verborgen gemaakt. Verkenner staat zo ingesteld dat verborgen mappen
niet zichtbaar zijn, dus van deze extra mappen heb ik geen last meer.

Mark Veldhuis.

Morgenrood

Re: dubbele mappen

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
> Verkenner staat zo ingesteld dat verborgen mappen niet zichtbaar zijn, dus
> van deze extra mappen heb ik geen last meer.

Hai Mark

Ook dit helpt helaas niet....iemand een oplossing??

Re: dubbele mappen
Morgenrood schreef op 2-10-2008 17:16:
> "Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Ook dit helpt helaas niet....iemand een oplossing??

Bedoel je nou dat in
c:\users\morgenrood\ twee mappen 'download' staan, met exact dezelfde
naam (en dus ook in exact dezelfde map) ??
En als je die submap bekijkt met Total Commander ... ook dezelfde naam
en beide met aanduiding <DIR> ??
Dat zou niet moeten mogen en kunnen ..... :-(

Morgenrood

Re: dubbele mappen

news:bfccf$48e53c18$5353d4bc$31049@cache120.multik abel.net...

> [...]
> beide met aanduiding <DIR> ??
> Dat zou niet moeten mogen en kunnen ..... :-(

Hallo Karel

ga kijken , bedankt voor je reactie

gr