Stomme fout begaan

RL

Stomme fout begaan
Hallo,

Per ongeluk heb ik het image verwijderd van de c-partitie
die op de d-schijf stond.
Ik heb geen installatie disc van vista (in mijn geval home basic).
Wat kan ik nu het beste doen? Het is geen prettig idee dat ik niet
terug kan naar een "kaal" systeem.
Ik kan me voorstellen dat dit wel eens vaker voorkomt.
Is er een manier om dit opgelost te krijgen?

mvg
RL

Nicolas

Re: Stomme fout begaan
> [...]
> terug kan naar een "kaal" systeem.
> Ik kan me voorstellen dat dit wel eens vaker voorkomt.
> Is er een manier om dit opgelost te krijgen?

Als je een sticker hebt op je systeemkast met de key van vista, kan je
eender welke oem installatieschijf (van bij een andere computer) gebruiken
om je vista weer te installeren met de aanwezige key. Misschien best een
image maken van de huidige toestand (met bijvoorbeeld True Image van
Acronis) en die op de d-schijf opslaan, dan heb je in elk geval al dit
vangnet.

Over welk merk/type pc hebben we het hier?

Grtz, N.

RL

Re: Stomme fout begaan

"Nicolas" <nicolaswvl_verwijderdit@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> vangnet.
>
> Over welk merk/type pc hebben we het hier?

Bedankt voor je reactie,

Het is een eenvoudige acer asspire SA90 zonder toeters en bellen.
Vista home basic.
1xhd verdeeld in 2 partities van ca 60 G
en 1 hd 15 G (met ubuntu)

RL

Nicolas

Re: Stomme fout begaan

> [...]
>
> Het is een eenvoudige acer asspire SA90 zonder toeters en bellen.
> Vista home basic.
> 1xhd verdeeld in 2 partities van ca 60 G

Bij Acer kan je alle drivers apart downloaden (ftp server via hun website),
dus geen probleem. Restoregegevens zijn niet echt broodnodig, toestel kan
wel opnieuw ge´nstalleerd worden. Het was eigenlijk wel een goed idee om een
restoreDVD te branden toen ie nieuw was...

Grtz, N.

Johnny T

Re: Stomme fout begaan

"RL" wrote:

> [...]

> Het is een eenvoudige acer asspire SA90 zonder toeters en bellen.
> Vista home basic.
> 1xhd verdeeld in 2 partities van ca 60 G

beste RL
Helaas heb je de optie vorige versie niet op je pc,want dan was het heel
makkelijk
om je d-schijf te herstellen naar een eerdere datum dat de back-up er nog op
zat.

De oplossing lijkt simpel!!
Maak eerst even een systeemherstel van vandaag(tenzij er net al een systeem
herstel is aangemaakt).
Ga dan opnieuw naar systeem herstel en zoek de eerste systeem herstel datum
die je kan vinden.
Maak dan een recovery dvd en als je daarmee klaar bent kan je via
systeemherstel
ook je pc weer terug zetten naar vandaag die je even daarvoor hebt gemaakt.