Windows Mail-vraag

Rob

Windows Mail-vraag
Hallo,

Ik heb noodzakelijk een nieuw gebruikersaccount in Windows Vista Home
Premium moeten maken, omdat mijn Windows Mediaplayer niet meer werkte. Nu
heb ik de zaak redelijk op de rails, maar doet zich het volgende voor. Als
ik in de contactpersonenlijst van Windows Mail iemand met rechter knop
aanklik en dan 'actie' doe en e-mail verzenden kies, opent zich constant de
Outlook uit het Windows Office 2007-pakket. Zelfs als ik als profiel Windows
Mail kies. Wat doe ik nu fout? In mijn eerdere account (dat ik nog niet heb
verwijderd) opende hij gewoon Windows Mail en kon ik zo gemakkelijk e-mail
versturen.
Wie help me een beetje op weg, want hiervan begrijp ik niets meer.
Bvd voor jullie reacties!
Rob.

Re: Windows Mail-vraag
Rob schreef op 24-9-2008 21:21:
> [...]
> en kon ik zo gemakkelijk e-mail versturen.
> Wie help me een beetje op weg, want hiervan begrijp ik niets meer.

Check:
Start - ConfScherm - Standaardprogramma's . 'Een bestandstype of
protocol aan een programma koppelen' , scroll naar MAILTO (bijna
onderaan). Mailto is standaard gekoppeld aan Windows Mail.

en ook de andere opties bij Standaardprogramma's controleren!

Rob

Re: Windows Mail-vraag

news:156bb$48da97ac$5353d4bc$24586@cache100.multik abel.net...

> [...]
> is standaard gekoppeld aan Windows Mail.
>
> en ook de andere opties bij Standaardprogramma's controleren!

KarelV,
Ik heb MAILTO veranderd van Outlook naar Windows Mail. Daarna opnieuw
opgestart en weer met Windows Mail's contactpersonen geprobeerd met
rechtsklikken en actie een mail te verzenden. Ik krijg dan een pop-up met de
vraag welk profiel ik wil gebruiken Windows Mail of Outlook. Ik kies dan
voor de eerste....maar weer wordt dat Outlook geopend....ook met het andere
profiel hetzelfde. Wat kan er nu nog meer mis zijn?
Bvd voor reacties!
Rob.

Rob

Re: Windows Mail-vraag

"Rob" <r.derooNOSPAM@hccnet.nl> schreef in bericht

> [...]

> dan voor de eerste....maar weer wordt dat Outlook geopend....ook met het
> andere profiel hetzelfde. Wat kan er nu nog meer mis zijn?

Karel ik heb het gevonden. Erboven stond ook nog "Uw standaardprogramma's in
stellen"...ook daar veranderd en het werkt....en weer dankzij jou!!!
Heel veel dank,
Rob.