netwerk

paduy

netwerk
Waarschijnlihjk is dit al de zoveelste vraag hierover maar raak er niet uit
vandaar
Heb 3 pc's 2x vista home premium en 1x xp prof.
Op iedere pc zie ik de verszchillende pc's omdat ze in dezelfde werkgroep
zitten dus dat zit goed maar n u komt t probleem
Iki kan geen een pc bereiken want krijg iedezre keer de melding dat de pc
niet toegankelijk is.En zeggen dat t enige dat ik wil is dat
pc a (mijn vrouw) aan mijn externe harde schijf kan die, ik ondertussen heb
gedeeld
pc b(ik dus)gewoon kan printen op de printer die op pc is aangesloten
deze 2 pc's (a en b-) hebben beidenn vista h.p.
pc c zou gewoon moeten kunnen data die op deze staan overhevelen naar pc b

Is dus niet zo dat de ganse pc's beschikbaar moeten zijn alleen enkel
onderdelen zoals de printer en de externe harde szchijf
iemaznd raad
groeten paduy

Re: netwerk
paduy schreef op 24-9-2008 16:28:
> [...]
> werkgroep zitten dus dat zit goed maar n u komt t probleem
> Iki kan geen een pc bereiken want krijg iedezre keer de melding dat de

Die foutmelding is niet compleet. Op het eind komt het enige
interessante stuk: 'toegang geweigerd' of 'Onvoldoende opslagruimte ....
' of 'Kan het netwerkpad niet vinden' en dat soort kreten.
Dus ..... wat staat er compleet?

Brisco

Re: netwerk
Staat in de windows firewall bestanden en printers delen aangevinkt?

"paduy" <patrickduyck@telenet.be.be> schreef in bericht
> [...]
>
> Is dus niet zo dat de ganse pc's beschikbaar moeten zijn alleen enkel
> onderdelen zoals de printer en de externe harde szchijf

paduy

Re: netwerk

"karelV" <karelV@degroeten.local> a écrit dans le message de
news:15ed4$48da51c1$5353d4bc$2445@cache120.multika bel.net...

> [...]
> stuk: 'toegang geweigerd' of 'Onvoldoende opslagruimte .... ' of 'Kan het
> netwerkpad niet vinden' en dat soort kreten.

Er staat toegang geweigerd neem contact op met de beheerder

paduy

Re: netwerk
Vind nergen,s iets van dien aard maar heb hem wel in t netwerkcener gedeeld
gezet

"Brisco" <weasel_weasel@hotmail.com> a écrit dans le message de
news:de17c$48da5bc1$5353b44a$14653@cache120.multik abel.net...
> Staat in de windows firewall bestanden en printers delen aangevinkt?
>

> "paduy" <patrickduyck@telenet.be.be> schreef in bericht

Re: netwerk
paduy schreef op 25-9-2008 16:17:

> "karelV" <karelV@degroeten.local> a écrit dans le message de
> news:15ed4$48da51c1$5353d4bc$2445@cache120.multika bel.net...

> Er staat toegang geweigerd neem contact op met de beheerder

Dit zou de oplossing kunnen zijn [uitvoeren op de PC(s) die niet
benaderbaar is(zijn)]:

Melding:
\\PC1 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste
machtingingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder
van de server op als u wilt weten of u de juiste machtigingen hebt.
Toegang geweigerd

Probeer het volgende eens [met dank aan Mamamegs]:
Open regedit en blader naar deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Lsa.
In het rechterscherm zoek je naar Restrictanonymous. Dubbelklik hierop
en geef deze de waarde 0 (nul)

Blader dan naar deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Tcpip\Parameters.
In het rechterscherm zoek je UseDomainNameDevolution. Weer op dubbel
klikken en ook deze geef je de waarde 0 (nul).

Nadat je dit gedaan hebt ga je naar de eigenschappen van je netwerkkaart
en haal je het vinkje weg bij TCP/IP.(onderin het lijstje)
Herstart nu je PC (je hebt nu geen internet verbinding!) en zet het
vinkje weer terug en herstart de pc. Het kan even duren voordat het
netwerk goed werkt, nadat er veranderingen in zijn aangebracht. Laat de
pc's vijf minuutjes met rust.