windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)

Dirk

windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Na een herinstallatie van vista premium wilde ik in het media center opnieuw
de tv-kanalen en de tv-gids instellen. Maar er wordt geen enkel TV-kanaal
meer gevonden en ook de gids blijft leeg......

Ik kies: Instellingen > TV > TV-signaal instellen > regio Nederland
Dan geeft media center terug dat het tv-signaal "antenne" is.
Vervolgens kies ik voor:
Programmagegevens instellen > Gids gebruiken > postcode opgeven
en dan kan ik een keuze maken uit drie mogelijkheden:
"digitale terrestriële nog niett in kaart gebracht"
"digitale TV van KPN"
"digitenne"
Ik heb echter een analoge tv-kabel (die goed werkt).
Ook de afstandsbediening doet het niet meer.
Kabel-aansluiting geeft nog 'gewoon' een signaal af; batterijen in de
afstandbediening zijn goed; driver voor de tv-kaart ook opnieuw geïnstalleerd
(Creatix SAA7131); uiteraard kabelaansluiting met pc gecheckt en andere kabel
geprobeerd.

Bij de voor-geïnstalleerde versie van Vista dus nog gewoon tv-signaal + gids
op m'n PC maar na 'recovery / herinstallatie' niet meer.
Wie weet raad?
Hans Schuts

Re: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Op Tue, 23 Sep 2008 14:24:06 -0700, Dirk
<Dirk@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>
>Ik kies: Instellingen > TV > TV-signaal instellen > regio Nederland
>Dan geeft media center terug dat het tv-signaal "antenne" is.

Nee, dan krijg je de keuze uit de mogelijkheden waarvan Antenne er
eentje is. Je moet natuurlijk de mogelijkheid Kabel kiezen als je
aangesloten bent op de kabel.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Dirk

Re: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Hans,
bedankt voor snelle reactie. klinkt logisch dat ik voor "Kabel" zou moeten
kiezen maarrrrrrr... er valt helaas niets te kiezen.... Media Center geeft
gewoon aan dat het TV-signaal "Antenne" is en ik heb geen keuze-opties.
Weet jij wat ik fout doe?

"Hans Schuts" wrote:

> [...]
> www.hschuts.nl

Hans Schuts

Re: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Op Wed, 24 Sep 2008 14:13:03 -0700, Dirk

> [...]
>gewoon aan dat het TV-signaal "Antenne" is en ik heb geen keuze-opties.

Blijkbaar is er iets niet in orde met de hardware (en in dat geval is
het natuurlijk niet jouw fout) of heb je de drivers voor de hardware
nog niet of op de verkeerde manier genstalleerd. De fout die je in
ieder geval maakt is een heel veel gemaakte: je geeft geen of
onvoldoende informatie bij je probleem.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
John

RE: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Dirk,

Voor kabel moet je ook signaal "antenne" kiezen. Werkt bij mij, Ziggo
digitaal, gewoon.

John.

"Dirk" wrote:

> [...]
>
> Bij de voor-geïnstalleerde versie van Vista dus nog gewoon tv-signaal + gids
> op m'n PC maar na 'recovery / herinstallatie' niet meer.

René

RE: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Hi,

Ik heb het zelfde probleem zonder opnieuw vista te installeren.
Heeft 1 dag gewerkt vervolgens niet meer

Grz René

"John" wrote:

> Dirk,
>
> Voor kabel moet je ook signaal "antenne" kiezen. Werkt bij mij, Ziggo
> digitaal, gewoon.
>
> John.

AJMSTEV is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Hallo,

Heb exact hetzelfde probleem. Ben er al circa anderhalve maand mee bezig. TV kaart heeft carce een half jaar gewerkt onder Media Center XP maar van de een op de andere dag werkt de tv kaart niet meer onder WMC(wel gewoon onder XP!).
Eerst van alles geprobeert onder WCE XP vervolgens Vista geinstalleerd.
Kaart werkt wel onder Vista maar niet onder Media Center!
Problemen zijn net zoals hierboven omschreven.
Heb ergens gelezen dat deze kaart geen mpeg2 compressie aan boord heeft en hierdoor niet werkt onder MCE. Het is nu de grote kunst om de geschikte driver te vinden voor deze mpeg2 compressie. Heb de laatste Medion drivers al getest maar ook die werken niet onder MCE.

Wie o wie heeft een driver die wel werkt onder (Vista) MCE en kan mij helpen ?

Mvg
Guus

Salsero is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: windows media center vindt geen tv-kanalen (meer)
Quote:
Originally Posted by Dirk View Post
[...]

Ik weet niet waarom het zo is maar blijkbaar is dit op te lossen door PowerDVD te installeren en daarna de pc herstarten.
Dit werkte voor mij na lang zoeken naar een andere oplossing me****!

Succes!