Backup wordt niet herkend

Spot

Backup wordt niet herkend
De computer met Vista Home Premium SP1 moest ik in verband met problemen met
zowel Nero als Studio 11 opnieuw installeren.
Nog maar net hiermee begonnen wordt ik geconfronteerd met een enorm
probleem, Vista backupcentrum wil mijn backup bestanden niet zien.

Alle 3 de partities zijn met het backupcentrum gebackupt op een externe
harde schijf WD USB met de volgende inhoud:
\ WD USB 2 (L
\ $RECYCLE.BIN
\ 070628 Van medion XP
\ Grote backup XP
\ System Volume Information
\ Vista
\ Backup Set 2008-07-04 193503
\ Backup Set 2008-09-13 222043
\ Backup Files 2008-09-13 222043
\ Catalogs

\Backup Files 2008-09-13 222043 bevat de mappen:
\Catalogs met 1640 bestanden
en 820 mappen met de naam: Backup files 1.zip t/m Backup files 820.zip
\Catalogs bevat 1 bestand: GlobalCatalog.wbcat.
De backup is ruim 160 GB groot.

Na vele pogingen heb ik ongeveer 5 uur in mijn gegevens en op internet
gezocht naar een oplossing om een belangrijk bestand van 136 pagina's terug
te kunnen zetten, maar ik heb geen oplossing gevonden.

Mijn vraag is, hoe kan dit, wat is er fout gegaan of heb ik fout gedaan,
maar vooral: hoe krijg ik mijn bestanden uit de backup teruggezet.

Even Afwezig

Re: Backup wordt niet herkend

Al een oplossing gevonden?
--
Even Afwezig
Spot

Re: Backup wordt niet herkend
Nee helaas nog steeds niet

"Even Afwezig" wrote:

> Al een oplossing gevonden?
> --
> Even Afwezig

Geralda

Re: Backup wordt niet herkend
ik zit met hetzelfde probleem, na schone installatie, ziet het backupcentrum
nog wel dat er een externe backup is, maar niet wat er allemaal inzit, alle
bestanden en mappen, moet je dus via een zipprogramma, zelf maar uitzoeken.
En dat kost tijd... veel tijd.
Waardeloos dus dat backupcentrum van Vista, waren ze vergeten dat pc's met
vista ook wel eens kunnen crashen?
Ik hoop dat er iemand nog een idee heeft hierover, want ook ik hoor dat graag.
grt
geralda

"Spot" wrote:

> Nee helaas nog steeds niet

Spot

Re: Backup wordt niet herkend
Uit wanhoop gedreven verder gezocht. Een korte samenvatting van het resultaat.
Windows Vista Back-up gemaakt met het back-upcentrum blijkt te bestaan uit
honderden zip-bestanden. In mij geval 820 stuks voor een back-up van 330 GB.
Geavanceerd zoeken van Windows Vista weet zelfs daarin een bestand te vinden
en geeft aan in welk zip-bestand het gezochte staat. Terugzetten is dan geen
probleem meer.
Maar het kan beter als u zich niets aantrekt van stomme opmerkingen van het
Microsoft Back-upcentrum.

N.B. De volgende alinea bevat mijn manier om acties te beschrijven. De opeen
volgende handelingen zijn gescheiden door een komma, b.v.: “Geavanceerd
terugzetten, Doorgaan” betekent: Druk op: “Geavanceerd terugzetten” en druk
daarna op: “Doorgaan”.

Ga naar de externe harde schijf b.v. W:\Vista\Backup Set 2008-09-13
222043\Catalogs\GlobalCatalog.wbcat, Openen, Geavanceerd terugzetten,
Doorgaan, Bestanden van een back-up die op een andere computer is gemaakt,
niets van aantrekken, Volgende, Vaste schijf, cd of dvd (....), selecteer de
externe harde schijf b.v. WD USB 2 (W, Volgende, selecteer de gewenste
backup b.v. 13-9-2008 22:24, Volgende, en prompt verschijnt: “de locatie van
de back-up is niet beschikbaar”, niets van aantrekken en klikken op:
Volgende, Bestanden toevoegen.
Het beeld dat verschijnt - de verkenner – lijkt de gewone harde schijf van
de computer te zijn. Maar uit de tree links blijkt dat het toch de map
Back-up is met de lokale stations.
Selecteer het gewenste bestand b.v. D:\Documenten\Zilverpoetsdoeken.txt,
Toevoegen, Volgende. U kunt nu kiezen uit een aantal opties, zoals: “In de
oorspronkelijke locatie” en “In de volgende locatie”, b.v. In de volgende
locatie: C:\Temp\, OK, Terugzetten starten, Voltooien.
EN WAREMPEL HET WERKT!