Slaapstand instellingen in Energiebeheer

Ben

Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Hallo,

Vanaf april/mei heb ik een nieuwe pc aangeschaft waarbij de machine na
ongeveer een half uur in de slaapstand kwam, ideaal omdat ik 'm regelmatig
aan heb staan en dus na een half uur (bijna) geen stroom meer verbruikt.
Echter sinds kort kan ik de pc alleen nog maar handmatig in de slaapstand
krijgen door via Start->afsluiten op de Slaapstand te klikken. Automatisch
doet ie dat niet meer, ik heb alle (geavanceerde) instellingen bij
Energiebeheer al nagekeken maar ik snap er niets van dat de pc na een
bepaalde tijd niet meer uitschakeld. M.a.w. hij komt niet automatisch in de
slaapstand. Heeft iemand dezelfde ervaring of kan iemand me uitleggen op
welke wijze ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen?

Alvast dank,

Ben

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Ben schreef op 22-9-2008 20:51:
> [...]
> slaapstand. Heeft iemand dezelfde ervaring of kan iemand me uitleggen op
> welke wijze ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen?

Zie de suggesties hier in:
http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/

Ben

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Beste Karel,

Volgende stappen kan ik bij de "Alternative Method" niet uitvoeren;
Open Control Panel and type in "Hibernate" in the Search.
Click "Turn hibernation on or off"

...omdat ik domweg "Hibernate" niet kan zoeken in het configuratiescherm.
Hierdoor is mijn probleem nog niet opgelost.

Ben schreef op 23-9-2008 6:59:
> [...]
>
> ..omdat ik domweg "Hibernate" niet kan zoeken in het configuratiescherm.
> Hierdoor is mijn probleem nog niet opgelost.

Typ daar dan maar "slaapstand" (werkt alleen als je NIET voor de
klassieke weergave van het configuratiescherm hebt gekozen)

Ben

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Beste Karel,

Alle instellingen gevolgt zoals ze beschreven zijn, binnen energiebeheer
wordt het beeldscherm wel netjes uitgeschakeld met de ingestelde tijd maar de
slaapstand wordt niet geactiveerd.

Ik snap er geen reet meer va'; het automatisch in de slaapstand zetten van
de pc na bepaalde tijd is misschien een detail maar wel erg handig.
Vreemde is ook, dat ik de pc handmatig wel netjes in de slaapstand krijg en
weer aan kan zetten na een druk op de aan/uit knop maar dat het automatisch
niet meer gebeurt????

Met vriendelijke groet en bedankt voor al je suggesties..

"karelV" wrote:

> Typ daar dan maar "slaapstand" (werkt alleen als je NIET voor de
> klassieke weergave van het configuratiescherm hebt gekozen)

ko

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Probeer het volgende eens tik in start onderin CMD, dan staat bovenin
cmd.exe, rechts klikken en kiezen voor uitvoeren als administrator. In het
dan geopende scherm moet je dan intikken (zonder de aanhalingstekens)
"powercfg -H on". De pc herstarten als je de melding hebt gehad dat de
opdracht is uitgevoerd.

Nu zou je de slaapstand weer moeten kunnen inschakelen. Let op dat je een
volgende maal bij harde schijf opruiming de optie Hibernet file opruimen
niet hebt aangevinkt.

Ko

"Ben" <Ben@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Met vriendelijke groet en bedankt voor al je suggesties..

Ben

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Beste Ko,

Ook deze instelling meerdere keren getracht uit te voeren, echter zonder
resultaat. Ik kan de slaapstand ook wel inschakelen alleen de pc reageert er
niet op, m.a.w. hij komt NIET in de slaapstand terwijl wanneer ik de pc
handmatig inschakel de slaapstand WEL werkt ???!

Groeten,
Ben

"ko" wrote:

> [...]

> niet op, m.a.w. hij komt NIET in de slaapstand terwijl wanneer ik de pc
> handmatig inschakel de slaapstand WEL werkt ???!

Gebruik je de fotoscreensaver? Als ik die inschakel gaat bij mij de PC
ook niet in de slaapstand...

Ben

Re: Slaapstand instellingen in Energiebeheer
Hallo,

Is de fotoscreensaver een andere dan de standaard screensaver van vista? Ik
heb inderdaad gedacht dat het daar aan kan liggen, de "gewone" screensaver in
ieder geval uitgeschakeld maar hij komt nog steeds niet automatisch in de
slaapstand.

Met vriendelijke groet,

ps. er stond ook nog een instelling onder: Gedeelde media in combinatie met
de slaapstand, deze test ik nu nog even. in ieder geval hartelijk dank voor
uw reactie.

Ben schreef op 23-9-2008 20:48:

> Alle instellingen gevolgt zoals ze beschreven zijn, binnen energiebeheer
> wordt het beeldscherm wel netjes uitgeschakeld met de ingestelde tijd maar de
> slaapstand wordt niet geactiveerd.

De slaapstand wordt pas geactiveerd als gedurende de ingestelde tijd de
cpu 'niks' te doen heeft gehad.
Mamamegs noemde al een bepaalde soort screensaver die de cpu voortdurend
bezig houdt, maar dat kunnen in principe ook andere programma's zijn. Zo
kan ik me voorstellen dat een e-mail client die om de 5 minuten op mail
checkt de teller weer steeds op 0 zet.
Ga eens na of er misschien een programma is dat voortdurend of zo nu en
dan bezig is. Via taakbeheer of door tijdelijk een hoop vinkjes weg te
halen bij msconfig - opstarten.