Notebook blokkeert

ed

Notebook blokkeert
Hallo,

Sinds januari ben ik in het bezit van een ASUS F5VL laptop met Vista
Premium. Van bij het begin ervaar ik problemen, namelijk dat hij soms
meerdere malen per dag vastloopt.
Een aantal maanden geleden heb ik de notebook naar het Asus service center
in Nederland (gratis, daar hij nog in volle garantie is) verstuurd. Daar werd
de hardware volledig getest en werden er geen problemen gevonden.

Na een paar dagen kreeg ik opnieuw hetzelfde probleem. Een vriend adviseerde
mij om Vista terug te herinstalleren. Dat is zonder problemen gelukt. Nadien
heb ik nog een aantal controles en updates gedaan:

- volledige virus- en malwarescan
- service packs en Windows Updates zijn up to date
- gecertificeerde Drivers zijn up-to-date
- systeembestandcontrole
- alle niet Microsoft Shell Extensions uitgeschakeld

Mijn eerste idee was dat dit probleem iets met de mousedriver of touchpad te
maken had omdat de muis gewoon blokkeerde en een volledige reboot
noodzakelijk was. Om dit te controleren heb ik een volledige ASUS live update
uitgevoerd met o.a. een bios update.

Misschien heeft het iets te maken met mijn internetverbinding. Zou ik raar
vinden omdat er nooit problemen waren. Ik gebruik een AETHRA VDSL
modem/router (firmware is up to date) en mijn ISP is Skynet.

Op mijn notebook zijn geen programma’s geïnstalleerd die niet compatibel
zouden zijn met Vista.

Kan iemand mij helpen
Alvast bedankt voor de tips

Cnut

Re: Notebook blokkeert
"ed" <ed@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news012302D-6305-41C1-9288-4995E30A3755@microsoft.com...
> [...]
> modem/router (firmware is up to date) en mijn ISP is Skynet.
>
> Op mijn notebook zijn geen programma’s geïnstalleerd die niet compatibel

Dus als ik het goed begrijp is je probleem nog steeds dat die laptop
meerdere keren per dag vastloopt?
Je beschrijft vooral wat je al gedaan hebt, maar vastlopers zijn er in
allerlei soorten en maten. Wat gebeurt er als ie vastloopt en wanneer?
(bepaalde programma's, wel/niet online enz.) Je moet toch echt met wat
gedetailleerder probleem omschrijvingen komen om je hier verder te kunnen
helpen.
Wat zeggen de logboeken bijvoorbeeld? (Start, klik op Configuratiescherm,
klik op Systeem en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik vervolgens
op Logboeken).
Hoeveel geheugen zit er in die ASUS F5VL?

ed

Re: Notebook blokkeert
Hallo,

Dit zijn de gegevens van mijn ASUS notebook : CPU Duo T2330, 2GB MEMORY, ATI
RADEON X2300 GRAPHIC

De cursor blokkeert tijdens het surfen, mailen of gewoon bij het gebruik van
de verkenner of een ander programma.

Dit zijn de foutmeldingen uit het logboek:
- HttpEvent ID : 15016:Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie
vanaf de server niet initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het
gegevensveld.

- Eventlog : ID 1101:Tijdens het transport zijn controlegebeurtenissen
verloren gegaan. Het realtime back-upbestand is beschadigd vanwege een
ongeldige afsluiting..

- Eventlog : ID 6008: De vorige afsluiting van het systeem om 9:04:42 op
22-9-2008 is onverwacht gebeurd.

Ben ook gaan zoeken in het overzicht van systeemstabiliteit en er zijn geen
toepassings - , hardware- en windowsfouten. Wel krijg ik steeds dezelfde
melding bij de rubriek "verschillende fouten" : computer is ongewenst of niet
juist afgesloten

Heb je nog meer informatie nodig ?

"Cnut" wrote:

> [...]

> melding bij de rubriek "verschillende fouten" : computer is ongewenst of niet

Vreemd... Staan er bestanden in C:\Windows\Minidump?
Zo ja, zou je mij die dan even willen mailen?
mamamegsATvistabitsPUNTnl

sleutelaar

Re: Notebook blokkeert
Sluit voor de grap eens een ps2 of usb muis aan en kijk of het probleem zich
nog voor doet.

Misschien heb je het probleem dan snel gevonden

Nu alleen de oplossing nog

Groetjes sleutelaar

news0D6285E-EF33-4D18-AA43-226734617E27@microsoft.com...
> Hallo,
>
> Dit zijn de gegevens van mijn ASUS notebook : CPU Duo T2330, 2GB MEMORY,
> ATI
> RADEON X2300 GRAPHIC

Geheugen is voldoende.

> De cursor blokkeert tijdens het surfen, mailen of gewoon bij het gebruik
> van
> de verkenner of een ander programma.

Gebruik je uitsluitend het touchpad of/en een muis? Schakel het touchpad
eens uit en werk met een muis.
Ik heb eens een Dell laptop van iemand hier gehad met zo'n probleem en na
het uitschakelen van het touchpad (de synaptic driver) was het opgelost.
Ik verdenk toch de hardware en niet het OS. Dat een laptop terug is geweest
bij de fabrikant zegt niet zoveel.
Diezelfde Dell was 2 keer opgestuurd geweest en de HD was een keer vervangen
en daarna nog eens het mobo, bleek het om het touchpad te gaan met fabricage
fouten aan de randen van het pad.

> [...]
> toepassings - , hardware- en windowsfouten. Wel krijg ik steeds dezelfde
> melding bij de rubriek "verschillende fouten" : computer is ongewenst of

zoef

> [...]
> toepassings - , hardware- en windowsfouten. Wel krijg ik steeds dezelfde
> melding bij de rubriek "verschillende fouten" : computer is ongewenst of

Heb je al een schijfcontrole gedaan met zowel "Fouten in het bestandssysteem
automatisch corrigeren" als "Beschadigde sectoren zoeken en repareren"
aangevinkt?

zoef

ed

Re: Notebook blokkeert
Bedankt voor de tip. Heb het touchpad uitgeschakeld en werk met een USB muis.
Vandaag nog geen blokkering gehad. Hopelijk blijft het zo.

Ed

"Cnut" wrote:

> [...]

> en daarna nog eens het mobo, bleek het om het touchpad te gaan met fabricage

Is ondertussen gebeurd. Touchpad is uitgeschakeld

Groetjes
Eddy

"sleutelaar" wrote:

> [...]
> nog voor doet.
>
> Misschien heb je het probleem dan snel gevonden

ed

Re: Notebook blokkeert
Heb de schrijfcontrole al een paar keren uitgevoerd en er waren geen problemen

Groetjes
Ed