introductiescherm

Ronny Vantomme

introductiescherm
Hello,
Wie weet hoe je in windows vista home premium in het intrductiescherm bij
het opstarten van de computer items
kan verwijderen.

In dat scherm komen items voor om info te krijgen over van alles en nog wat,
en in het onderste deel daarvan komen er dan allerlei reklame items, zoals
norton en nog meer brol.

Het is die norton en overige brol die ik er wil uit krijgen maar weet echt
niet hoe.

Bedankt voor uw aandacht en eventueel oplossing
Ronny

Re: introductiescherm
Ronny Vantomme schreef op 19-9-2008 11:19:
> [...]
> norton en nog meer brol.
>
> Het is die norton en overige brol die ik er wil uit krijgen maar weet echt

Kijk eerst eens op het tabblad Opstarten van Start - msconfig.exe
<enter> of je daar niet het een en ander kunt ontvinken.
[desnoods haal je alle vinkjes weg, die kun je later altijd weer
terugzetten]

en malware scans doen:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

Re: introductiescherm
> [...]
> niet hoe.
>
> Bedankt voor uw aandacht en eventueel oplossing

Bedoel je het Introductiecentrum? Dan moet je het vinkje weghalen
helemaal onderin het scherm bij Tijdens opstarten uitvoeren. Dan
verschijnt het niet meer, maar je kunt het nog wel terugvinden in het
Configuratiescherm.

Ronny Vantomme

Re: introductiescherm

"Ronny Vantomme" <info@ronny-vantomme.be> schreef in bericht
> [...]
> niet hoe.
>
> Bedankt voor uw aandacht en eventueel oplossing

Bedankt voor de reactie, maar het is niet dat introductiescherm zelf die ik

>kwijt wil, wel die items die staan in de onderste balk zoals norton of

>andere brol en trail versies die erbij staan. Meestal worden die dingen mee

>geinstalleerd als je een nieuwe notebook koopt en windows installeerd.

Ronny

Re: introductiescherm
> "Ronny Vantomme" <info@ronny-vantomme.be> schreef in bericht

> Bedankt voor de reactie, maar het is niet dat introductiescherm zelf die ik

> Ronny

Ok, Ga naar C:\Windows\System32\oobe\info\NL\NL\oobe.xml en maakt een
copy van dit bestand, voor het geval dat.
Open oobe.xml met Kladblok dat je als Administrator hebt opgestart.
Zoek nu naar verwijzingen naar Norton die tussen <task> en </task>
codes
staan. Verwijder deze en sla het bestand weer in de originele locatie
op.

Ter info, het bestand oobe.xml staat er meestal alleen als je een
voorge´nstalleerde 'merk' PC hebt. Heb je Vista zelf ge´nstalleerd dan
heb je dit bestand niet.

Ronny Vantomme

Re: introductiescherm

> [...]
>
> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl
>
>Bedankt voor de info, inderdaad die is voorgeinstaleerd in notebooks.

Ik ga dit zeker uitproberen
Ronny

Indy

> [...]

> niet hoe.
>
> Bedankt voor uw aandacht en eventueel oplossing

Waarschijnlijk zal dit je probleem oplossen:
Het programma "Decrapifier"

Indy