wmf bestanden bekijken

Adri

wmf bestanden bekijken
Wie weet hoe ik wmf afbeeldingen in de verkenner kan bekijken. Ik krijg
alleen maar de Paint-pictogrammen te zien. Ik kan ze wel in Paint openen.

Re: wmf bestanden bekijken
Adri schreef op 18-9-2008 17:17:
> Wie weet hoe ik wmf afbeeldingen in de verkenner kan bekijken. Ik krijg
> alleen maar de Paint-pictogrammen te zien. Ik kan ze wel in Paint openen.

Standaard is dat de Windows viewer voor Afbeeldingen en Faxen.

Rechtsklik op een .wmf bestand - kies Openen met ... - kies Programma
kiezen - Wijs de Windows viewer voor Afbeeldingen en Faxen aan, en
vergeet niet links onderaan het vinkje te zetten bij 'Dit programma
altijd gebruiken'.

Re: wmf bestanden bekijken
karelV schreef op 18-9-2008 17:44:

> [...]
> kiezen - Wijs de Windows viewer voor Afbeeldingen en Faxen aan, en
> vergeet niet links onderaan het vinkje te zetten bij 'Dit programma

Sorry, dat was zo in XP. In Vista is inderdaad Paint het voorkeursprogramma.

Edward

Re: wmf bestanden bekijken

"Adri" <sunnen@freenet.de> schreef in bericht
news377C200-FFB2-4B94-A6DF-50BBA4740224@microsoft.com...
> Wie weet hoe ik wmf afbeeldingen in de verkenner kan bekijken. Ik krijg
> alleen maar de Paint-pictogrammen te zien. Ik kan ze wel in Paint openen.

volg de aanwijzingen van Karel en kies 'altijd openen met' :Windows
PhotoGallery, of beter nog Irfanview (gratis te downloaden)

Re: wmf bestanden bekijken
Edward schreef op 18-9-2008 18:28:

> [...]

> volg de aanwijzingen van Karel en kies 'altijd openen met' :Windows
> PhotoGallery, of beter nog Irfanview (gratis te downloaden)

Dat *dacht* ik ook, maar Windows Fotogalerie kan geen .WMF bestanden
vertonen :-(
http://windowshelp.microsoft.com/Win...667f41033.mspx
What can I do with each kind of file I see in Photo Gallery?

Cnut

Re: wmf bestanden bekijken
news:b2f81$48d29e0e$5353d4bc$26413@cache100.multik abel.net...

> [...]
> http://windowshelp.microsoft.com/Win...667f41033.mspx
> What can I do with each kind of file I see in Photo Gallery?

Het lukt bij mij met geen enkel vector plaatje zoals EPS, CDR, TIFF, CGM of
WMF in Windows Fotogalerie.

Re: wmf bestanden bekijken
Cnut schreef op 18-9-2008 21:59:
> news:b2f81$48d29e0e$5353d4bc$26413@cache100.multik abel.net...

> Het lukt bij mij met geen enkel vector plaatje zoals EPS, CDR, TIFF, CGM
> of WMF in Windows Fotogalerie.

TIFF is geen vector plaatje, kan trouwens wel door Fotogalerie geopend
worden (zie de link die ik noemde), net zelf gecontroleerd.

Cnut

Re: wmf bestanden bekijken
news:a9a00$48d2b972$5353d4bc$26775@cache100.multik abel.net...

> TIFF is geen vector plaatje, kan trouwens wel door Fotogalerie geopend
> worden (zie de link die ik noemde), net zelf gecontroleerd.

Ik bedoelde eigenlijk het nogal bejaarde TIF (zonder de 2e F) formaat en dat
is inderdaad ook geen vector en die leest Fotogalerie wel in, net
gecontroleerd.
Volgens mij worden dus de vector images niet weergegeven. Het heet niet voor
niks *Foto* galerie vermoed ik.