Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer

William47

Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer
Na installatie van een Microsoft pakket merkte ik dat via de startknop
bepaalde krogramma's niet meer starten en dan krijg ik de bewust melding. Bij
enkele kon ik de snelkoppeling verwijderen, bij een paar niet. zodra ik met
de rechtmuisknop erop kon komt die melding weer en start de boel opnieuw op.
In deze discussie groep zie ik nog wel een paar gelijke meldingen maar er
komt van niemand commentaar op. een probleem waar we maar mee moeten leren
leven? hoop het niet want dit is toch wel erg vervelend, zeker omdat het na
installatie van een Microsoft product is gekomen. Teruggaan naar het
herstelpunt die ik voor de installatie heb gemaakt geeft geen
verbetering..... wie weet raad. Als enige heb ik wel een link gevonden maar
wacht even met het uit te proberen, is erg ingrijpend.
http://support.microsoft.com/kb/946758/nl

Re: Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer
> [...]
> verbetering..... wie weet raad. Als enige heb ik wel een link gevonden maar
> wacht even met het uit te proberen, is erg ingrijpend.

Misschien dit eens proberen?
http://vistabits.nl/probleemoplossin....exe_crash.htm

William47 schreef op 17-9-2008 17:45:
> [...]
> verbetering..... wie weet raad. Als enige heb ik wel een link gevonden maar
> wacht even met het uit te proberen, is erg ingrijpend.

"een Microsoft pakket" , welk , raden raden raden :-(
"de bewust melding" , welke , raden raden raden :-(
We pakken de kristallen bol er wel weer bij :-)

Re: Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer

> "een Microsoft pakket" , welk , raden raden raden :-(
> "de bewust melding" , welke , raden raden raden :-(
> We pakken de kristallen bol er wel weer bij :-)

Mijn kristallen bol zegt dat het over OneCare Family Safety gaat... ;-)

Mamamegs [MS MVP] schreef op 17-9-2008 18:51:

> Mijn kristallen bol zegt dat het over OneCare Family Safety gaat... ;-)

O ja, dat las ik ook in die link, maar laat de OP dat gewoon zeggen
...... ik krijg genoeg van dat 'tussen de regels door' lezen :-(

Re: Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer

> O ja, dat las ik ook in die link, maar laat de OP dat gewoon zeggen ..... ik
> krijg genoeg van dat 'tussen de regels door' lezen :-(

Ik weet wat je bedoelt, ben ook nog stééds niet helderziend na al die
jaren, maar ik kon het toch even niet laten... ^^

William47

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> Ik weet wat je bedoelt, ben ook nog stééds niet helderziend na al die
> jaren, maar ik kon het toch even niet laten... ^^

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Het betrof het installeren van het pakket Microsoft Robotics Studio, daarbij
werden automatisch nog 4 programma's (automatisch) geladen o.a. C++. Excuus
voor het niet vermelden, is anders inderdaad "glazen bol kijken"....

William47 schreef op 17-9-2008 21:06:

> [...]
>
> Het betrof het installeren van het pakket Microsoft Robotics Studio, daarbij
> werden automatisch nog 4 programma's (automatisch) geladen o.a. C++.

1. De tip van Mamamegs (met ShellExView) natrekken.
2. Hoe gedraagt verkenner zich in Veilige Modus?
3. Tijdelijk alle vinkjes weg op tabblad Opstarten van msconfig. Verschil?

Nemesis

Re: Melding Windows Verkenner werkt soms niet meer
Ik heb dat ShellExView van Vistabits gedownload en na een beetje zoeken heb
ik de boosdoener gevonden. Handig progamma