Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer

Rob

Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer
Hallo kenners,

Ik ben al dagen aan het worstelen met de Windows Mediaplayer, die het soms
helemaal niet doet onder Vista Home Premium. Heb al van alles geprobeerd,
herstelpunten en dergelijke en de herstelconsole enz enz .....soms werkt hij
weer wel. Als ik de computer dan uitzet en de volgende dag weer aan werkt
WMP niet meer. Ik krijg geen enkele foutmelding en heb me op Google al
wezenloos gezocht naar een oplossing.
Hopelijk is hier iemand met verstand van zaken, want ik zie het niet meer
zitten. Wat doe ik toch fout?
Bvd voor elke reactie, want ik probeer echt alles!
Rob.

Wim Hekken ;-)

Re: Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer
Rob schreef:
> [...]
> meer zitten. Wat doe ik toch fout?
> Bvd voor elke reactie, want ik probeer echt alles!

Mogen wij ook die foutmeldingen weten? Anders is het iets voor mijn
glazen bol op http://www.duquartier.nl/help.htm :-)
--

Wim Heken ;-)
Foutmeldingen zijn net als wiskunde.
Rob

Re: Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Mogen wij ook die foutmeldingen weten? Anders is het iets voor mijn glazen
> [...]

Zoals ik al meldde, krijg ik geen enkele foutmelding, raar he, maar toch is
het zo. WMP doet het of niet, kortom hij start gewoon niet op.
Schijfcontrole, herstelconsole met behulp van Vista-dvd en talloze andere
mogelijkheden al systeemherstel geprobeerd.
Rob.

Rob schreef op 14-9-2008 19:51:

> [...]

> Schijfcontrole, herstelconsole met behulp van Vista-dvd en talloze
> andere mogelijkheden al systeemherstel geprobeerd.

Het volgende is een grote gok, maar je weet maar nooit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\
Image File Execution Options\wmplayer.exe
Die wmplayer.exe zou dus in het linkerdeel als key kunnen staan. Dat
moet/mag niet. Rechtsklik op die wmplayer.exe en kies Verwijderen.

Rob

Re: Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer

news:4f5b5$48cd5272$5353d4bc$4271@cache100.multika bel.net...

> [...]
> Die wmplayer.exe zou dus in het linkerdeel als key kunnen staan. Dat
> moet/mag niet. Rechtsklik op die wmplayer.exe en kies Verwijderen.

In Image File Execution Options staat geen wmplayer.exe, maar DIINXOptions,
IEInstal.exe en iexplore.exe.
Als ik WMP overigens met een herstelpunt weer aan de praat heb gekregen en
ik wil dan daarvan weer een herstelpunt maken is het uit met de pret. Ook
hoor ik af en toe zachte piepjes alsof er iets met het bios niet goed zou
zijn? Maar dat raad ik maar.
Mogelijk nog andere suggesties, ik probeer ze allemaal!
Alvast bedankt voor deze,
Rob.

Rob schreef op 14-9-2008 20:55:

> Als ik WMP overigens met een herstelpunt weer aan de praat heb gekregen
> en ik wil dan daarvan weer een herstelpunt maken is het uit met de pret.

Om te weten te komen of het aan de bestands-structuur of aan het
register ligt, zou je gebruik kunnen maken van Erunt. Daarmee kun je het
register backuppen en weer terugzetten. Als na terugzetten WMP het weer
doet, ligt het blijkbaar aan 1 of meer registersleutels. Zo niet, dan
moet er iets met de bestanden loos zijn.
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

zoef

Re: Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer
"Rob" <r.derooNOSPAM@hccnet.nl> schreef in bericht

> Mogelijk nog andere suggesties, ik probeer ze allemaal!

Ga naar Program Files\Windows Media Player\wmplayer

Start hem van daaruit op of maak een shortcut van daaruit en kijk of het
probleem zich dan ook voordoet.

Wanneer je kijkt naar Windows Media Player met "Start \ Alle Programma's \
Windows Media Player" en klikt daar op eigenschappen dan blijkt die shortcut
een speciaal aanhangels "/prefetch:1" te hebben ...

zoef

> Alvast bedankt voor deze,
> Rob.

Cnut

> [...]

> zijn? Maar dat raad ik maar.
> Mogelijk nog andere suggesties, ik probeer ze allemaal!

Heb je dit al geprobeert?
http://www.howtogeek.com/howto/windo...-system-files/

Rob

Re: Merkwaardig probleem met Windows mediaplayer

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht news:gajpal$ckk$1@aioe.org...
> "Rob" <r.derooNOSPAM@hccnet.nl> schreef in bericht

> Heb je dit al geprobeert?
> http://www.howtogeek.com/howto/windo...-system-files/

Ik heb alle aanbevelingen van KarelIV, Zoef en Cnut uitgeprobeerd, maar
helaas geen resultaat. Het wordt wel een ingewikkeld raadsel, maar ik (en
hopelijk jullie ook) geven het toch niet op. Heb geprobeerd WMP opnieuw erop
te zetten, maar krijg dan de mededeling dat ik de laatste en goed
geinstalleerde versie heb...ja, ja.....
Iemand nog andere ideeen? Ik houd me aanbevolen en dank jullie voor het
meedenken!!!!!!!!!!!!!
Rob.

Johnny T

"Rob" wrote:

> [...]
> geinstalleerde versie heb...ja, ja.....
> Iemand nog andere ideeen? Ik houd me aanbevolen en dank jullie voor het

rob
Deze optie om je Windows media player map in vorige versie om te zetten al
geprobeerd? zie de laatste oplossing op de site.
http://windowshelp.microsoft.com/Win...f40121043.mspx