Bureaublad iconen

Debby

Bureaublad iconen
Weet iemand hoe ik bureaublad iconen van ge-deinstalleerde programma's van
mijn bureaublad afkrijg? Op het moment dat ik op de icon van het
ge-deinstalleerde programma klik met mijn rechtermuisknop loopt werkelijk
mijn hele computer vast en wordt iedere keer opnieuw de verkenner opnieuw
opgestart.

Zijn er nog andere manieren om die iconen te verwijderen dan erop te
klikken? Of is er een mogelijkheid om je bureaublad terug te zetten naar de
oorspronkelijke instellingen?

Ik snap er niets van, want het is gekomen nadat ik de laatste SP en updates
van Vista heb geinstalleerd. Mijn pc loopt doorlopend vast of is werkelijk
uren "iets" aan het doen, voordat er op een muisklik wordt gereageerd (heel
handig als je een programma wilt opstarten, gewoon via het menu.... duurt ook
heeeeeel erg lang)

Gr
Debby

Cnut

Re: Bureaublad iconen

Unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

> [...]
> mijn hele computer vast en wordt iedere keer opnieuw de verkenner opnieuw

Waarom is een desktop icoon nog aanwezig, vraag ik me af?. Als je via de
normale methode Configuratiescherm > "programma's en onderdelen"
deinstalleert, dan verdwijnt het desktop icoon ook.
Heb je die iconen daar soms zelf naartoe gekopieerd?

> [...]
> (heel
> handig als je een programma wilt opstarten, gewoon via het menu.... duurt

Hoeveel werkgeheugen heeft je computer?
Ben je virus vrij?
Wat start er allemaal automatisch op?
Trouwens:
Met Ccleaner kun je snel deinstalleren en zien wat er allemaal opstart en je
PC'tje eens lekker opschonen.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
( let erop dat de Yahoo toolbar niet tegelijkertijd wordt geinstalleerd,
afvinken tijdens de installatie, als je dat niet wilt )

Re: Bureaublad iconen
Debby schreef op 13-9-2008 19:19:
> [...]
> handig als je een programma wilt opstarten, gewoon via het menu.... duurt ook

Ik vermoed dat die crashes los staan van updates.
Bekijk eerst deze suggestie:
http://www.vistabits.nl/probleemoplo....exe_crash.htm

en voer ook toch maar goede spyware-scans uit:
- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)

EN