Vista 64bit comuniceert niet met DV camcorder aangesloten met Fire

Robert

Vista 64bit comuniceert niet met DV camcorder aangesloten met Fire
Afgelopen week ben ik tegen een probleem aangelopen met mijn nieuwe computer
en de reeds in het bezit zijnde Canon digitale videocamera MV430. Binnen
Vista 64bit wordt mijn camera niet herkent. Ik ben dus niet in staat om mijn
opgenomen films over te brengen naar mijn computer.

OS: Windows Vista 64bit
Moederbord: Asus P5K pro (inclusien fire wire)
Videokaart: GeForce 8800GT 512 MB

Wie heeft de gouden tip?
Zelf denk ik dat de oplossing in de richting ligt van een driver die de
verbinding tot stand moet brengen tussen mijn DV-Canon camera en de PC.

Groet!
Edward

Re: Vista 64bit comuniceert niet met DV camcorder aangesloten met Fire

"Robert" <Robert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Zelf denk ik dat de oplossing in de richting ligt van een driver die de
> verbinding tot stand moet brengen tussen mijn DV-Canon camera en de PC.

Is dit een camera met mini DV bandjes? welke programma gebruik je om te
importeren? via Firewire of USB2?

"Edward" <Edward@email.com> schreef in bericht

> "Robert" <Robert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Is dit een camera met mini DV bandjes? welke programma gebruik je om te
> importeren? via Firewire of USB2?

sorry, had de kop niet goed gelezen...blijft nog de vraag, welk programa.

> "Edward" <Edward@email.com> schreef in bericht

> sorry, had de kop niet goed gelezen...blijft nog de vraag, welk programa.

Dit las ik ergens (klinkt interessant, maar verder geen ide hoe):
Zit de IEEE1394 aansluiting direct op het mainboard?
Is het direct op het mainboard, dan staat er ergens in het bios dat je
IEEE1394 kunt

activeren of deactiveren.

Misschien staat het bij jou op deactiveren?

Als je niet zo goed bent op de computer, laat het dan door iemand die er
verstand van heeft uitvoeren.

> [...]
>
> Misschien staat het bij jou op deactiveren?
>
> Als je niet zo goed bent op de computer, laat het dan door iemand die er

Dit las ik ook ergens: De camera moet aangesloten worden op de computer, er
moet een bandje inzitten en de camera moet op de afspeelstand staan, pas dan
moet de computer aangezet worden en wordt de camera vanzelf gevonden.
(Maar dat wist je natuurlijk al, want je hebt al uitvoerig gegoogled)

Robert

"Robert" wrote:

> [...]

================================================== =====

Hallo Hallo,

Na lang denken en zoeken heb ik een oplossing.
Ik gebruikte de Firewire 1395 aansluiting aan de achterzijde van het ASUS
P5K pro moederbord. Via een ander forum kreeg ik de tip om gebruik te maken
van een andere aansluitmogelijkheid die ook op het moederbord zit. Hier heb
je dan een apart kabeltje voor nodig (ga ik nog kopen en proberen).
Ik heb toen maar een losse Firewire kaart gekocht (één van Sitecom voor 15
euro). Deze gemonteerd in een vrij PCI slot. Zie daar; Viste (64 bit) herkent
dat er een camera is aangesloten (benoemt zelfs het type, Canon MV430!). Ik
kan nu zowel via Moviemaker als via Pinnacle studio 12 Ultimate de films
binnenhalen.
Het werkt, maar het is niet de oplossing die ik voor ogen had. Het moet naar
mijn idee toch gewoon mogelijk zijn om via de firewire op het moederbord te
werken.
In mijn geval is het dus geen Vista probleem of een probleem van de driver
van de camera. Ik denk dat het zit in de harware of de driver (geen nieuwe
beschikbaar) van het ASUS P5K pro moederbord.
Heeft iemand nog suggesties?

Groeten!

Robert schreef op 18-9-2008 11:26:

> Ik gebruikte de Firewire 1395 aansluiting aan de achterzijde van het ASUS
> P5K pro moederbord.

Ik ken dat moederbord helemaal niet, maar kun je in de Bios die
1394-poort in- en uitschakelen?

Robert

"karelV" wrote:

> Ik ken dat moederbord helemaal niet, maar kun je in de Bios die
> 1394-poort in- en uitschakelen?

De BIOS kun je inderdaad in en uit schakelen. Hij staat ingeschakeld.
Inmiddels heb ik een extra kabeltje gekocht en deze op een nog vrije 1394
firewire aansluiting aangesloten. Deze werkt! (evenals de PCI aangesloten
Firewire).
Blijf ik nog zitten met de vraag waarom de andere 1394 firewire (ook
rechtstreeks op het moederbord) niet werkt.
Kan het zijn dat elke aansluiting gebruik maakt van een andere chipset?

Groet,
Robert
Wim Hekken ;-)

Robert schreef:

> [...]
> rechtstreeks op het moederbord) niet werkt.
> Kan het zijn dat elke aansluiting gebruik maakt van een andere chipset?

Ik heb zo'n bruin vermoeden, dat het kabeltje van je eerste Firewire
aansluiting niet helemaal lekker is.
--

Wim Hekken ;-)