"opslaan als" in wmp

E.G

"opslaan als" in wmp
Hallo
Opeens werkt "opslaan als" in wmp 11 niet meer als ik een filmpje wil
opslaan. In instellingen gezocht maar ik zou niet weten wat ik moet
instellen. Ook op Google kon ik niets vinden.

Iemand misschien een idee ?

mvg EG

Hans Schuts

Re: "opslaan als" in wmp
Op Fri, 12 Sep 2008 11:06:00 +0200, "E.G" <ditniet@hethom.nl> schreef:

> [...]
>opslaan. In instellingen gezocht maar ik zou niet weten wat ik moet
>instellen. Ook op Google kon ik niets vinden.

Als het "opeens" niet meer werkt, dus blijkbaar eerst wel gewerkt
heeft, zul je in je geheugen moeten gaan graven wat je op je systeem
veranderd hebt de laatste tijd. Heb je nieuwe software geïnstalleerd?
Heb je een update binnen gehad? Heb je misschien met instellingen van
het een of ander zitten spelen? Want daar zou dan de oplossing moeten
liggen. Heb je al geprobeerd terug te keren naar een
systeemherstelpunt?

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Cnut

Re: "opslaan als" in wmp
"E.G" <ditniet@hethom.nl> schreef in bericht
news:816da$48ca310f$d9785937$22806@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]
> opslaan. In instellingen gezocht maar ik zou niet weten wat ik moet
> instellen. Ook op Google kon ik niets vinden.

Micro$$$$$oft laat jouw echt niet alles opslaan wat je maar wilt, daar heb
je andere programma's voor nodig.
WMP is een zeer beperkt programma.
Probeer dit, als voorbeeld, maar eens op te slaan met WMP:
http://tinyurl.com/3zkmbn
1 van de vele filmpjes, al maanden vrij te bekijken op Internet, maar
opslaan? Ho, maar.
Replay Media Catcher en WM Recorder 11.0 zijn programma's die wel nagenoeg
alles opslaan.

E.G

Re: "opslaan als" in wmp
Cnut wrote:
> [...]

> opslaan? Ho, maar.
> Replay Media Catcher en WM Recorder 11.0 zijn programma's die wel

Herstelpunt kon niet, zei dat er iets was met de C: schijf maar chkdsk en
andere programma's konden geen fouten vinden.

En voorheen kon ik voor zover ik weet alles opslaan. Ik kan het ook nu nog
heb ik gemerkt als ik op de link of plaatje van het filmfragment klik en dat
eerst opsla, daarna kan ik het gewoon afspelen in wmp
Het is een instelling denk ik. Nog iets vreemds was dat ik ook sinds enige
weken niet meer alle links kan openen in IE. Echter wél in firefox die ik op
een stick heb staan, dus ook een indicatie van een instelling. Bv
http://www.radioviking.se/Radio_Viking_Webbradio.htm op "lyssna" klikken
lukt niet in IE, wel in firefox.

groet EG

news:eca12$48cb6ffd$d9785937$10577@cache4.tilbu1.n b.home.nl...

> [...]
> heb ik gemerkt als ik op de link of plaatje van het filmfragment klik en
> dat eerst opsla, daarna kan ik het gewoon afspelen in wmp

Je slaat de link met het beginplaatje op en *niet* de film.

> [...]
> weken niet meer alle links kan openen in IE. Echter wél in firefox die ik
> op een stick heb staan, dus ook een indicatie van een instelling. Bv

Ik gebruik Winamp als muziekspeler en in IE speelt het stukje muziek op de
radio uitstekend af, na een beveiligings waarschuwing.
Als ik hetzelfde doe in mijn Opera browser, dan vraagt de Vista firewall, (1
malig) of dit wel pluis is wat Winamp wil afspelen.
Radiofragmenten neem ikzelf altijd op met Total Recorder.
http://www.highcriteria.com/
Om film op te nemen gebruik ik meestal de Replay Media Catcher en als het
Microsoft filmformaten (b.v. WMV) zijn, WM Recorder.
Het voordeel van Opera is ook, dat je streaming content in de vorm van *.flv
bestanden, b.v. de filmpjes op YouTube, gewoon uit de cache4 directory van
Opera kunt vissen en opslaan. Je hoeft dan niks op te nemen of
hulpprogramma's te installeren. Je moet ze wel zelf herbenoemen naar
xxxx.flv. Door de (tijdelijke) bestanden in die map met onherkenbare namen
op grootte of tijd te sorteren is het een fluitje voor een cent om het
filmpje op te vissen. Meestal zijn ze tussen 8 en 15 MB groot, dus dat zie
je zo. Vanuit de IE cache lukt dit trucje niet en van Firefox weet ik het
niet, want dat gebruik ik niet.

E.G

Re: "opslaan als" in wmp
Cnut wrote:
> "E.G" <ditniet@hethom.nl> schreef in bericht
> news:eca12$48cb6ffd$d9785937$10577@cache4.tilbu1.n b.home.nl...

> Je slaat de link met het beginplaatje op en *niet* de film.

Bedankt voor de info, ik sla wel degenlijk het filmpje op, want ik kan het
later gewoon afspelen

> [...]
> tussen 8 en 15 MB groot, dus dat zie je zo. Vanuit de IE cache lukt
> dit trucje niet en van Firefox weet ik het niet, want dat gebruik ik

Ik weet dat er andere programma's zijn maar het gaat hier om de wmp die de
funktie "opslaan als" grijs laat. Terwijl hij dat eerst wel kon met het
zelfde soort filmpjes.
Het gaat om 2 soorten: .mpg die wmp wel normaal opslaat. en .wmv die niet
meer op te slaan zijn in wmp, anders dan "doel opslaan als" op de link en
dan ergens stallen en daarna afspeelbaar zijn.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

news:365eb$48ccbcf4$d9785937$8470@cache2.tilbu1.nb .home.nl...

> Bedankt voor de info, ik sla wel degenlijk het filmpje op, want ik kan het
> later gewoon afspelen

Nee, want zodra jij klikt, download hij het bestand weer opnieuw, zodat je
het weer kunt bekijken: dat heet streaming content. Niks mis mee overigens,
maar het gebeurd nog al eens dat zo'n filmpje niet meer beschikbaar is en
dan is het over en uit, of je kunt weer op zoek naar datzelfde filmpje
elders op het Internet.

> [...]
> meer op te slaan zijn in wmp, anders dan "doel opslaan als" op de link en
> dan ergens stallen en daarna afspeelbaar zijn.

Veel .wmv bestanden zijn niet zomaar vrij op te slaan (drm protection).
Andere formaten vaak wel, zoals .mpg en .avi.
Als "opslaan als" grijs is, dan zit er opslagbeveiliging op zo'n bestand.

> Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Jouw speler functioneert goed.