Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista

Jaap Telschouw

Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
Als ik Vista Ultimate toesta de slaapfunctie te gebruiken, doet zich het
merkwaardige probleem voor dat na het "ontwaken" de usb-poorten niet goed
functioneneren. Printen is dan bijvoorbeeld onmogelijk omdat de printer, die
met een usb-kabel met de computer is verbonden, niet meer reageert. Ook een
usb-stick werkt dan niet meer goed.
Weet iemand raad?
Bij voorbaat dank.
Jaap Telschouw

Peter Pors

Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista

"Jaap Telschouw" <telschouw@freemail.hu> schreef in bericht
> [...]
> die met een usb-kabel met de computer is verbonden, niet meer reageert.
> Ook een usb-stick werkt dan niet meer goed.

even voor de duidelijkheid: heb je het hier over slaapstand of sluimerstand?
Bij windows xp zou de vista-sluimerstand slaapstand heten, dus het kan
verwarren

Jaap Telschouw

Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
Ik weet het verschil niet, maar de Engelstalige versie van Vista die ik

"Peter Pors" <peterpors@zeelandnet.nl> wrote in message

> [...]

Ik weet het verschil niet, maar de Engelstalige versie van Vista die ik
heb, noemt het "sleep". De computer ontwaakt heel snel, na enkele

Edward

> [...]

> Ik weet het verschil niet, maar de Engelstalige versie van Vista die ik
> heb, noemt het "sleep". De computer ontwaakt heel snel, na enkele

je moet ook niet te hard praten....

hmbosch is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
Ik heb een Fujitsu/Siemens desktop met Duo2 processor. Nog gekocht met XP + Vista Upgrade CD. Alle updates zijn ge´nstalleerd.

Ik heb ook het probleem dat Vista na het ontwaken uit de slaapstand (computer uit) vaak de muis en/of het toetsenbord niet meer werkt.
Om weer aan de slag te kunnen moet de PC opnieuw opstarten of de installatie van de USB hoofdhub voor de muis en/of toetsenbord moet ongedaan gemaakt worden en daarna zoeken naar gewijzigde apparaten.

Ik heb gezien dat heel veel mensen hier problemen mee hebben, maar ik heb nog nergens een oplossing gevonden.

Wie kan hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Jeroen Bosch
Marius

Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista

"hmbosch" <hmbosch.3j170d@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
> ongedaan gemaakt worden en daarna zoeken naar gewijzigde apparaten.
>
> Ik heb gezien dat heel veel mensen hier problemen mee hebben, maar ik

Heb je al eens geprobeerd om via apparaatbeheer bij de USB hoofdhub in het
tabblad energiebeheer het uitschakelen te verhinderen?

hmbosch is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
Quote:
Originally Posted by Marius View Post
> [...]

Heb je al eens geprobeerd om via apparaatbeheer bij de USB hoofdhub in het
tabblad energiebeheer het uitschakelen te verhinderen?
Ja, dat had ik al gecontroleerd.
mijn naam

Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
"hmbosch" <hmbosch.3j2l0d@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> Ja, dat had ik al gecontroleerd.

Vergeet het maar. Een gebed zonder einde.

Het gekke is: met het toetsenbord heb ik dus geen probleem; de muis
aangesloten op dezelfde ontvanger levert wel een probleem op.

Wat bij mij hielp is de usb stekker uit de socket halen en in een andere
socket terugsteken. Simpelweg in dezelfde socket werkte niet. Daarna kan je
eventueel de stekker weer terugplaatsen op de oorspronkelijke plaats, dat
werkt dan weer wel. (dit doet vermoeden dat het toch echt iets in de
software moet zijn)

Ik ben uiteindelijk maar overgestapt op een muis met staart.

mijn naam

Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
"mijn naam" <whatever@hotmail.invalid> schreef in bericht
news:445dc$492816a6$53565551$28111@cache120.multik abel.net...

> Het gekke is: met het toetsenbord heb ik dus geen probleem; de muis
> aangesloten op dezelfde ontvanger levert wel een probleem op.

Voor alle duidelijkheid: ik heb(had) dus een draadloze muis+toetsenbord. De
ontvanger hiervan was aangesloten op een USB-poort. Ik heb(had) dus ook die
problemen die jij ondervindt.

hmbosch is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Problemen USB-poorten en slaapfunctie Vista
Ik heb het USB toetsenbord aangesloten op een USB poort achterop de pc en de draadloze logitech muis op een 2e USB poort.
Het loshalen van de kabel is geen oplossing omdat ik de desktop in een kast heb ingebouwd.
Ik sluit daarom een reserve muis aan op een USB poort aan de voorkant en de´nstalleer dan de niet werkende USB hoofhub(s).
Dit moet toch niet nodig zijn.
Onder XP werkt alles probleemloos.

Ik heb de moed opgegeven en werk weer met het vertrouwde XP.

Quote:
Originally Posted by mijn naam View Post
> [...]

ontvanger hiervan was aangesloten op een USB-poort. Ik heb(had) dus ook die

Last edited by hmbosch : 11-25-2008 at 15:30.