Taal aanpassen Vista Home

Ronald J. de Vries

Taal aanpassen Vista Home
Beste mensen,

een buurvrouwtje van me heeft een nieuwe Laptop met daarop Vista Home.
Nou is deze in de Engelse taal en daar kan ze niet mee overweg.
Ze wil graag overschakelen naar Nederlandse.

Ik heb een poging gedaan, maar zelfs de ingebouwde help-fuctie leek niet
te kloppen. Er stond "klik op 'install language'", maar in
desbetreffende venster was deze optie niet aanwezig.

De buurvrouw beweerd dat ze in het begin wel nederlands had en
vermoedelijk iets heeft weggeklikt waardoor ze nu Engels heeft.
Wat ze daarmee bedoelt weet ik niet. En kan ik ook niet achterhalen.

Kan iemand mij vertellen hoe zij de taal naar Nederlands kan zetten?

Alvast bedankt.

Ronald J. de Vries

Re: Taal aanpassen Vista Home
Ronald J. de Vries schreef op 10-9-2008 12:08:
> [...]
> Wat ze daarmee bedoelt weet ik niet. En kan ik ook niet achterhalen.
>
> Kan iemand mij vertellen hoe zij de taal naar Nederlands kan zetten?

Vista Home kan niet van taal worden omgezet. Dat kan alleen met Vista
Ultimate.
Als dat ding net nieuw is, zou ik naar die winkel teruggaan en een
nederlandse versie eisen/vragen/erom zeuren.

Sparcoİ1963

Re: Taal aanpassen Vista Home
On Wed, 10 Sep 2008 12:08:47 +0200, "Ronald J. de Vries"
<post@rjdevries.eu> wrote:

> [...]
>Wat ze daarmee bedoelt weet ik niet. En kan ik ook niet achterhalen.
>
>Kan iemand mij vertellen hoe zij de taal naar Nederlands kan zetten?

Bij het opstarten van een nieuwe laptop, wordt tegenwoordig vaak de
keuze gegeven voor Engelstalig of Nederlandstalig besturingssysteem.
Eenmaal gekozen voor Engels , kan alleen Vista Ultimate van taal
worden veranderd.
Laptop opstarten met F11 en een herstel doen, waarbij gekozen wordt
voor Nederlandstalige Vista.
Wel eerst data veilig stellen.

Succes

Jos

Sparcoİ1963 wrote:

> [...]
> worden veranderd.
> Laptop opstarten met F11 en een herstel doen, waarbij gekozen wordt

Jos dank je wel! Nog heel even... Een herstel; wat betekend dat?
Moet je dan opnieuw installeren? heb je CD's nodig?
Kan je misschien vertellen wat herstel doet?

Daarnaast wil ik even zeggen dat ik alweer een stuk blijer ben dat ik
Ubuntu gebruik. Daar kan je de taal aanpassen in alles wat je maar wilt
en hoef je niet eens opnieuw op te starten. Wat me overigens niets meer
dan logisch lijkt.
Nico

> [...]

> niet eens opnieuw op te starten. Wat me overigens niets meer dan logisch

Dit schijnt ook te werken,
komt hier vandaan.

http://www.ruwebit.net/article/202

(quote)
2008-05-16 12:38:28 geplaatst door ger

ik heb een laptop in spanje gekocht dus een probleem met de taal maar
na even zoeken de oplossing gevonden en klaar in een paar minuten ga
naar de volgende site haal het vistalizator progamma 1.20 op en dan het
taal pakket en je bent zo klaar www.froggie.sk

(unquote)

--
Nico

Sparcoİ1963

Re: Taal aanpassen Vista Home
On Wed, 10 Sep 2008 14:43:19 +0200, "Ronald J. de Vries"
<post@rjdevries.eu> wrote:

> [...]
>Ubuntu gebruik. Daar kan je de taal aanpassen in alles wat je maar wilt
>en hoef je niet eens opnieuw op te starten. Wat me overigens niets meer

Als het een merk laptop is, dan heb je grote kans dat er tijdens het
opstarten van de laptop een aantal functie's worden weergegeven.
Zoals bijvoorbeeld: toets DEL voor BIOS of
toets F1 voor SETUP.
Als er een verborgen herstel partitie aanwezig is, staat er ook
meestal: toets F11 voor RECOVERY/HERSTEL.
De laptop wordt dan opnieuw geinstalleerd vanaf die partitie en krijg
je bij Vista ook de taalkeuze.
Nadeel van zo'n herstelling is bij sommige laptops dat de gehele
Windows installatie wordt hersteld met verlies van bestaande data.
Daarom altijd eerst een back-up maken van belangrijke data, zodat deze
terug gezet kan worden.

Succes

Jos
Hans

Sparcoİ1963 wrote:

> [...]
> worden veranderd.
> Laptop opstarten met F11 en een herstel doen, waarbij gekozen wordt

Volgens mij wordt bij de keuze voor een bepaalde taal ook
in de herstelomgeving de niet-gekozen taal verwijderd.
M.a.w.:waarschijnlijk is alleen een herstel in het engels mogelijk....

Succes , Hans.

Sparcoİ1963

Re: Taal aanpassen Vista Home
On Wed, 10 Sep 2008 19:03:05 +0200, "Hans"
<h_colijnNO@SPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>in de herstelomgeving de niet-gekozen taal verwijderd.
>M.a.w.:waarschijnlijk is alleen een herstel in het engels mogelijk....

Staat hier nu een HP laptop te installeren, die gaf na gebruik van F11
diverse opties.
Herstel met behoud van data, herstel zonder behouden van data en
volledige installatie.
Gekozen voor volledige installatie en Vista wordt er "schoon" opgezet.
Er werd gevraagd voor Engels of Nederlands, gekozen voor Nederlands.
En dat doet hij nu vrolijk

Jos
Hans Schuts

Re: Taal aanpassen Vista Home
Op Wed, 10 Sep 2008 15:25:38 +0200, Nico <master.man-nospam@hccnet.nl>
schreef:

<knip>

> [...]
>na even zoeken de oplossing gevonden en klaar in een paar minuten ga
>naar de volgende site haal het vistalizator progamma 1.20 op en dan het

Er is sprake van een taalpakket, dus is er sprake van Ultimate en niet
van Home. Voor Home bestaan geen taalpakketten. Bovendien is dan de
procedure dan omslachtig, want vanuit Ultimate zelf kun je
taalpakketten ophalen en installeren met hulp van Windows Update; dan
hoef je geen vage sites te gaan bezoeken die je behalve datgene wat je
zoekt ook allerlei rotzooi in de maag splitsen zonder dat je het in de
gaten hebt.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
W.V.D.H

Re: Taal aanpassen Vista Home

"Ronald J. de Vries" <post@rjdevries.eu> schreef in bericht
> Beste mensen,
>
> een buurvrouwtje van me heeft een nieuwe Laptop met daarop Vista Home.

Re: Gekocht in een winkel of via Marktplaats?

> [...]
>
> De buurvrouw beweerd dat ze in het begin wel nederlands had en
> vermoedelijk iets heeft weggeklikt waardoor ze nu Engels heeft.

Re: Of je buurvrouwtje is niet eerlijk, c.q. ze heeft mogelijk een
illegaleversie.

> Wat ze daarmee bedoelt weet ik niet. En kan ik ook niet achterhalen.
>
> Kan iemand mij vertellen hoe zij de taal naar Nederlands kan zetten?

Re: Even een origineel CD/DVD van haar OS of even een tijdelijke Ultimate
versie voor een herstel uitvoeren.

> Alvast bedankt.
>
> Ronald J. de Vries

Wellicht steek je hier ook wat op >>
http://www.computertotaal.nl/web/Art...ssen-talen.htm
Suc6, en de groeten aan je buurvrouwtje!