DirectX en nieuwe videokaart

GRiZLOC

DirectX en nieuwe videokaart
Hallo
Ik heb een videokaart upgrade gedaan. Ik had een ATI HD 2900 XT en heb die
vervangen door een ATI 4870. Nu heb ik in het begin in safe mode Driver
cleaner platinum gebruikt en alle driver software verwijderd. Na het
opstarten de nieuwe videokaart drivers geinstalleerd en directx websetup.exe
(progje om directx te updaten) gedaan. Nu zie ik in systeem beheer mn
videokaart als ATI 4800 series maar als ik DXDIAG start krijg ik als
beeldscherm adapter de oude HD2900XT al videokaart, Wie kan mij vertellen
hoe ik dit verander?

Gandalf Gladstone

Re: DirectX en nieuwe videokaart

"GRiZLOC" <kilics@NOSPAMhome.nl> schreef in bericht
> [...]
> beheer mn videokaart als ATI 4800 series maar als ik DXDIAG start krijg ik
> als beeldscherm adapter de oude HD2900XT al videokaart, Wie kan mij

Heb je de (juiste) drivers voor de nieuwe ATI4870 videokaart geinstalleerd?

Indien ja, rechtsklik dan in Apparaatbeheer op de pictogram van het
beeldschermadapter,
uiteraard zal daar de ATI4870 moten staan, en selecteer "Stuurprogramma
bijwerken"
De wizard start dan op -selecteer "Nee nu niet" en klik onderaan op
"Volgende"

Selecteer vervolgens-"Ik wil zelf kiezen (Geavanceerd)" en klik Volgende,
Selecteer- "Niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil
installeren" en klik Volgende.

Je komt nu in een scherm waar minstens 2 stuurprogramma's zichtbaar zijn
(groen aangevinkt).
Selecteer degene bestemt voor de ATI4870 door 1x erop te klikken en onderaan
op "Volgende"te klikken.

Het stuurprogramma wordt dan geinstalleerd. Na afronding zet je de pc uit en
maak een hesrtart.
Ga naar het configuratiescherm van de ATI en zet de instellingen naar jouw
keuze.

> [...]

> beheer mn videokaart als ATI 4800 series maar als ik DXDIAG start krijg ik
> als beeldscherm adapter de oude HD2900XT al videokaart, Wie kan mij

Mocht het niet me**** lukken, probeer deze opties:

http://www.lancelhoff.com/2007/10/09...trator-rights/

http://www.howtogeek.com/howto/windo...vista-run-box/

http://www.walterglenn.com/2006/12/1...windows-vista/

GRiZLOC

Re: DirectX en nieuwe videokaart
Thank you so much Gandalf Gladstone. I did what you discribed in the first
reply and now i can see my Radeon 4800 series inside the DXDIAG.

> Thank you so much Gandalf Gladstone. I did what you discribed in the first
> reply and now i can see my Radeon 4800 series inside the DXDIAG.
>

> "GRiZLOC" <kilics@NOSPAMhome.nl> schreef in bericht

Much obliged ;-))
GG