Meer windows 7 nieuws

http://vistabits.nl/nieuws/programma...Windows_7.html

W.V.D.H

Re: Meer windows 7 nieuws

news:mn.45037d899710512f.72151@wilgeenmail.invalid ...
> http://vistabits.nl/nieuws/programma...Windows_7.html

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Wat een soepzooi, kennelijk is het uiterlijk belangrijker voor sommige
dummy's, dan een goed werkend product. Een beetje energie steken in een 100%
werkend besturingssysteem is wellicht te te veel gevraagd of te moeilijk
voor de Micro$oftie's.
Vanaf het begin al ▒ 125 updates gehad, en nog kan Vista met geen
mogelijkheid de 'VENSTERGROOTTE' onthouden.
Don't hard feelings Mamamegs.

--
"Alleen een dirigent, mag zijn eigen maat slaan"

QPC

Re: Meer windows 7 nieuws
"W.V.D.H" <spamtrap4@digitalevervuilers.org> schreef in bericht
news:41745$48c645a5$54695be0$20566@cache50.multika bel.net...

> [...]
> moeilijk voor de Micro$oftie's.
> Vanaf het begin al ▒ 125 updates gehad, en nog kan Vista met geen
> mogelijkheid de 'VENSTERGROOTTE' onthouden.

Hoe kan jij dat nu al beoordelen? Wacht nu eerst maar eens het hele product
af en als dan blijkt dat Windows 7 geen goed werkend product is, dan heb je
het 'recht' van klagen....
En dat jij na 125 updates nog steeds een probleem met de venstergrootte
hebt, dat is een individueel probleem, ik heb daar namelijk geen problemen
mee. Gebruik je soms bepaalde regcleaners?

PauL

> [...]

news:41745$48c645a5$54695be0$20566@cache50.multika bel.net...

> Vanaf het begin al ▒ 125 updates gehad, en nog kan Vista met geen mogelijkheid de

Van alle toepassingen?
Heb dat 's gehad met Maxthon-browser en bij de volgende update
(van Maxthon wel te verstaan) was het probleem weer weg...

W.V.D.H

Attn: QPC,

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]

> hebt, dat is een individueel probleem, ik heb daar namelijk geen problemen
> mee. Gebruik je soms bepaalde regcleaners?

********************
Kennelijk is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Ik ben een gebruiker
van de allereerste dag, en heb nog geen versie meegemaakt die fatsoenlijk
werkte. Hier een paar gatenkazen die vanaf 1985 voor veel geld te koop
waren.

De allereerste Windows versie kwam uit in 1985 en heette Windows 1.0 en woog
totaal 1 mb. Windows 1 werd al gauw opgevolgd door Windows 2.0 in 1987 en
Windows 3.0 in 1990.
Met Windows 3.0 werd een grote stap gezet en kreeg het ook een iets andere
uiterlijk wat vooral ook grafisch beter was doordat het VGA kaarten
ondersteunde. Er werden van versie 3.0 meer dan 10 miljoen exemplaren
verkocht. Windows was op dat moment het best verkochte besturingssysteem. In
Windows 3.1 kwam vervolgens de tekstverwerker erbij in de vorm van Word
waardoor het nog populairder werd plus een aantal games waaronder patience
en ondersteuning voor Internet. Er was 6.2 mb vrije ruimte nodig voor 3.0.
Een taakbalk en een startknop bestonden nog niet in deze versie. De laatste
versie van Windows 3 was 3.11. Aanvullend hierop kwam in 1992 Windows for
Workgroups 3.1, dit was de eerste Windows met Netwerk ondersteuning en het
delen van bestanden en printers.

Windows NT 3.1 kwam uit op 1 maart 1994. Deze versie leek qua uiterlijk erg
op Windows 3.11 maar NT was gebaseerd op een geheel nieuwe system kernel en
werd gebruikt voor netwerken/servers/werkstations etc. NT stond voor New
Technology. In september 94 kwam NT 3.5 uit.

Windows 95
De taakbalk en de startknop kwamen in de opvolger, Windows 95 dat uitkwam op
24 augustus 1995. Windows 95 was een 32 bit besturingssyteem met veel
uitgebreide multi tasking mogelijkheden. Een andere mogelijkheid van Windows
95 was Plug-and-Play, het bestruringssysteem herkent zelf aangesloten
randapparatuur. Windows 95 werd gepromoot met de leus, Start me up naar het
gelijknamige nummer van de Rolling Stones dat in de reclame werd gebruikt.
Mensen stonden lang in de rij en sliepen voor Winkels om een exemplaar te
bemachtigen. Officieel zou Windows 95 in 94 uitkomen en dus ook Windows 94
heten maar dit is niet gelukt. Windows 95 werd meer dan 1 miljoen keer
verkocht binnen de eerste 4 dagen. Het besturingssysteem had minimaal 4mb
geheugen nodig en 35 mb vrij ruimte op de harde schijf.
Windows NT 4.0
In 1996 werd de vernieuwde NT 4.0 versie uitgebracht verkrijgbaar in een
aantal versies waaronder een server en workstation versie. Grafisch was NT
4.0 gebaseerd op Windows 95 eveneens met de taakbalk en de startknop.

Windows 98
25 juni 1998 kwam de opvolger van Windows 95 op de markt in de vorm van
Windows 98. Qua uiterlijk lijkt het enorm op Windows 95 over het algemeen.
Bij 98 werd ook de browser meegeleverd, Internet Epxlorer 4 wat nogal
omstreden was en tot een rechtzaak leide. Een jaar later op 10 juni 1999
kwam de tweede editie uit. Windows 98 Second edition. Hierin waren veel
fouten hersteld en was Internet Exlorer 4 vervangen voor versie 5. Ook kwam
hiermee ondersteuning voor DVD-Rom spelers. Windows 98 had ook USB, AGP en
FAT32 ondersteuning. 98 vroeg 16 MB geheugen en ongeveer 200 mb vrije ruimte
op je harde schijf. Voor de Second Edition was dit iets hoger met 24 mb
intern geheugen.
Windows 2000
17 februari 2000 kwam Windows 2000 uit in verschillende versies als opvolger
voor Windows NT 4.0. In 2000 werd hiermee ook de Active Directory ingevoerd.
Met behulp van deze directoryservice worden gegevens over objecten
opgeslagen in een netwerk en worden deze gegevens beschikbaar gesteld aan
gebruikers en netwerkbeheerders. Via Active Directory hebben
netwerkgebruikers toegang tot alle hulpbronnen in het netwerk waarvoor ze
machtigingen hebben, terwijl ze zich slechts eenmaal hoeven aan te melden.
Het biedt netwerkbeheerders 1 punt van waaruit ze alle netwerkobjecten
kunnen beheren. Deze versie was dus met name op het bedrijfsleven gericht.

Windows ME
Windows ME kwam uit als opvolger van Windows 98 op in september 2000 geheel
gericht op Multimedia. Verdere uitbreidingen waren systeemherstel, nieuwe
games, nieuwe mediaprogramma's. ME staat voor Millenium Edition en was de
laatste versie van Windows dat op MS-DOS was gebaseerd. Echter was Windows
ME de grootste flop van Microsoft op Windows gebied doordat het
besturingsssteem o.a. erg instabiel was en slechte hardwareondersteuning
had. Windows 98 draaide beter dan Windows ME.

Windows XP
25 Oktober 2001 was het moment dat Windows XP uitkwam en had als codenaam
Windows Whistler dat was opgebouwd uit o.a. Windows 2000. XP werd geleverd
in 2 versies, een proffesional en de home versie waarbij de proffesional
versie gericht was op bedrijven en de home editie op thuisgebruikers. Een
grote verbetering aan het besturingssysteem was dat het stukken stabieler
draaide als Windows 98 en zeker als Windows ME. Er werden 2 service packs
tot nu toe uitgebracht, service pack 1 kwam uit in 2002, service pack 2 kwam
uit in augustus 2004. Er wordt nog wel een service pack 3 verwacht in 2008.

Service Pack 2 introduceert het beveiligingscentrum waarin alle
beveiligingsinstellingen zijn te beheren, ook zijn er nieuwe instellingen
met o.a. een ingebouwde firewall. Internet Explorer 6 maakt standaard deel
uit van XP en wordt later vervangen voor Internet Explorer 7. Door problemen
met de EU komen er ook 2 aparte versies van Windows XP uit voor Europa, de
zogenoemde N versies zonder de mediaspeler. Echter deze versie werd amper
verkocht. De N stond voor "No Mediaplayer". De letters XP staan voor
eXPerience.

Aanvullend hierop werd ook Windows XP Media center uitgebracht, gebaseerd op
Windows XP met service pack 2. Dit was speciaal ontworpen voor computers die
gebruikt worden voor multimedia. De Media center heeft allerlei multimedia
functies in 1 zoals een tuner

Windows 2003
Windows 2003 is de opvolger voor Windows 2000 en richt zich eveneens puur op
het bedrijfsleven. Windows Server 2003 is eigenlijk de servereditie van
Windows XP waarin ook de Active Directory weer deel van uit maakt. Windows
2003 heeft dan ook een hoop nieuwe functies op o.a. het gebied van mail en
web.

Windows Vista
Windows Vista is de opvolger van XP en zal ook in een server editie
verschijnen. Vista is uitgekomen op 30 november 2006 voor het bedrijfsleven
en komt op 30 januari 2007 voor particulieren. Windows Vista komt in
verschillende smaken voor thuisgebruiker en het bedrijfsleven, de ene versie
heeft net weer verschillende, of iets meer opties dan de andere versie.
Vista komt in een 32-bit en een 64-bit versie.

Windows Vienna (of de geprezen 7)
De opvolger van Windows Vista heeft als werktitel Windows Vienna. De
definitieve naam hiervan is nog niet bekend. Deze versie zal waarschijnlijk
verschijnen rond 2009 of later, volgens andere geruchten kan het tot 2015
duren voordat het echt af is. Vienna zal alle opties bevatten die nog niet
meekwamen met Windows Vista zoals WinFS.

QPC

Re: QPC,

"W.V.D.H" <spamtrap4@digitalevervuilers.org> schreef in bericht
news:75b33$48c67c7f$54695be0$6665@cache50.multikab el.net...

> [...]

> De allereerste Windows versie kwam uit in 1985 en heette Windows 1.0 en
> woog totaal 1 mb. Windows 1 werd al gauw opgevolgd door Windows 2.0 in

<knip>

Ik lees het heel goed en begrijpen doe ik het ook...... tenzij jij het
verkeerd geschreven hebt....

{quote} Wat een soepzooi, kennelijk is het uiterlijk belangrijker voor
sommige
dummy's, dan een goed werkend product {unquote}

Je klaagt over een nieuwe feature in Windows 7 en 'denkt' dat dit
belangrijker is dan het product goed werkend te maken, terwijl nog niemand
weet hoe Windows 7 draait....

Dan krijgen we een heel verhaal over het feit dat je een gebruiker van het
eerste uur bent en een ui****zetting van alle Windows versies.... Reden?

Het feit dat jij zo klaagt en dan nog steeds niet van Windows afgestapt
bent, doet mij toch sterk vermoeden dat jij hier de grootste 'dummy'
bent....

Misschien moet je toch eerst eens bij jouw eigen configuratie gaan zoeken
waarom jouw scherm-grootte niet onthouden wordt, voordat je gaat klagen.

Re: Attn: QPC,
W.V.D.H schreef op 9-9-2008 15:39:

> [...]
> geld te koop waren.
>
> De allereerste Windows versie [ enz bla bla]

Kennelijk is eerlijkheid niet jouw sterkste kant. Je hele 'betoog' is
plagiaat van deze site:
http://www.websonic.nl/pctips/pcarti...schiedenis.php

Peter Pors

Re: QPC,
> De allereerste Windows versie kwam uit in 1985 en heette Windows 1.0 en
> woog totaal 1 mb. Windows 1 werd al gauw opgevolgd door Windows 2.0 in
> 1987 en Windows 3.0 in 1990.

<knip>

> Windows Vista is de opvolger van XP en zal ook in een server editie
> verschijnen. Vista is uitgekomen op 30 november 2006 voor het
> bedrijfsleven en komt op 30 januari 2007 voor particulieren.

Vind je dit professioneel overkomen? Of je bent de tijd achterna aan het
wandelen, of je weet gewoon niet waar je het over hebt. KarelV wijst je
schitterende verhaal over OS van windows al terecht. Misschien de volgende
keer iets meer tijd steken in dan wel je eigen verhaal? Succes met je
probleem

W.V.D.H

Herstel eerder bericht.

"karelV" <karelV@degroeten.local> Heeft honger en hapt wederom toe!

> Kennelijk is eerlijkheid niet jouw sterkste kant. Je hele 'betoog' is
> plagiaat van deze site:
> http://www.websonic.nl/pctips/pcarti...schiedenis.php

Je hebt gelijk knul, was even vergeten de bronvermelding te plaatsen.
Hier als nog, onderaan originele bericht,

<quote>
[...]

meekwamen met Windows Vista zoals WinFS.<unquote>

Bron: www.websonic.nl
--
"Alleen een dirigent, mag zijn eigen maat slaan"

Re: Herstel eerder bericht.
W.V.D.H schreef op 9-9-2008 23:51:

> Je hebt gelijk knul, was even vergeten de bronvermelding te plaatsen.

Zwamneus