Wie weet iets van bootmgr?

Rob

Wie weet iets van bootmgr?
Hallo kenners,

Ik wilde gisteren met mijn Windows Vista Home Premium een herstelpunt maken,
maar dat mislukte. Kon computer niet meer opstarten, want kreeg melding dat
bootmgr ontbreekt. Uiteindelijk met opstartschijf gelukt de boel weer beetje
aan de prat te krijgen, maar ik durf hem nu niet meer uit te zetten, want
weet niet of dezelfde melding terug komt.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn?
Bvd veel dank voor hulp!!!
Rob.

Re: Wie weet iets van bootmgr?
Rob schreef op 8-9-2008 19:54:
> [...]
> boel weer beetje aan de prat te krijgen, maar ik durf hem nu niet meer
> uit te zetten, want weet niet of dezelfde melding terug komt.

Met plaatjes ;-) :
http://www.mydigitallife.info/2007/0...ta-boot-error/

Re: Wie weet iets van bootmgr?
Op maandag 8-9-2008 tiepte Rob de volgende wijze woorden :
> [...]
> gelukt de boel weer beetje aan de prat te krijgen, maar ik durf hem
> nu niet meer uit te zetten, want weet niet of dezelfde melding terug

Je kunt je PC gerust uitzetten, als je vanaf de Vista installatie DVD
opstartherstel hebt uitgevoerd. Bootmgr is de bootmanager van Vista die
samen met BCD en winload.exe zorgt voor het opstarten van de PC. Soms
raakt bootmgr beschadigd en krijg je de melding 'bootmgr is missing,
press Ctrl-Alt_Del to restart'. Met de optie Opstartherstel wordt dit
gerepareerd.

Rob

Re: Wie weet iets van bootmgr?

news:9047b$48c56b36$5353d4bc$12978@cache120.multik abel.net...

> Met plaatjes ;-) :
> http://www.mydigitallife.info/2007/0...ta-boot-error/

Hartstikke bedankt voor deze oplossingen, maar ik bezit geen Vista
opstartDVD. Bij mij was alles voorgeinstalleerd en ik heb alleen een
D-partitie, met fat32, waarop recoveryfiles staan. Wat zou ik hiermee moeten
doen?
Bvd voor reacties,
Rob.

Re: Wie weet iets van bootmgr?
Rob schreef op 8-9-2008 21:47:

> [...]

> opstartDVD. Bij mij was alles voorgeinstalleerd en ik heb alleen een
> D-partitie, met fat32, waarop recoveryfiles staan. Wat zou ik hiermee

1. DVD van iemand lenen
2. Alternatief:
http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/

Rob

Re: Wie weet iets van bootmgr?

news:94cc2$48c58b14$5353d4bc$28896@cache120.multik abel.net...

> 1. DVD van iemand lenen
> 2. Alternatief:
> http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/

Yep, dat is het. Nogmaals veel dank, die ga ik morgen downloaden.
Rob.