Problemen met netwerkprinter

luc1986 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Problemen met netwerkprinter
Hallo,
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe printer van dell aangeschaft (1320c color laser printer met netwerk mogelijkheden) Ik heb deze geinstaleerd op mijn eigen computer met Vista. Nu wil ik hem via het netwerk aansluiten op een andere computer met XP. Maar deze computer ziet mijn printer niet... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank,

Luc
Dendiene

Re: Problemen met netwerkprinter
"luc1986" <luc1986.3fd7o3@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
> netwerk aansluiten op een andere computer met XP. Maar deze computer
> ziet mijn printer niet... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Zoals gezegd:

Hebt u op de XP-computer ook de printersoftware geïnstalleerd?

Kyo

Re: Problemen met netwerkprinter
Op zondag 7-9-2008 tiepte luc1986 de volgende wijze woorden :
> [...]
> netwerk aansluiten op een andere computer met XP. Maar deze computer
> ziet mijn printer niet... Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Heb je de printer gedeeld?

luc1986 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Ik heb printer software op beide xp computers gezet... en heb printer ook op delen gezet...
~PC-freakİ~

Re: Problemen met netwerkprinter
Op Sun, 7 Sep 2008 16:34:45 +0100, schreef luc1986
<luc1986.3fdk4b@no-mx.forums.vistaheads.com> het volgende.

>Ik heb printer software op beide xp computers gezet... en heb printer
>ook op delen gezet...

Bij een netwerk-printer is delen niet van belang, je hebt toch wel de
netwerkversie van de software geinstalleerd op die PC's?

groetjes Henk

luc1986 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Ik heb de netwerk versie geinstaleerd... heeft het er iets mee te maken dat de printer op vista computer staat en de andere computers op xp lopen?
Nico

Re: Problemen met netwerkprinter
> Ik heb de netwerk versie geinstaleerd... heeft het er iets mee te maken
> dat de printer op vista computer staat en de andere computers op xp
> lopen?

Luc een netwerk printer hang je toch in een netwerk en niet aan een
computer.
Ik neem aan dat je een netwerkje hebt met een modem> router van daar
uit naar de pc's, dan moet de printer toch ook aan de router komen.
Er zit bij de printer toch wel een aan sluit schema hoe dat moet??

--
Nico

luc1986 schreef op 7-9-2008 21:00:
> Ik heb de netwerk versie geinstaleerd... heeft het er iets mee te maken
> dat de printer op vista computer staat en de andere computers op xp
> lopen?

Nee, zie ook de standaardinstellingen voor Vista
http://www.vistabits.nl/netwerk.htm

Controleren op die XP:
Deze Computer - Mijn netwerklocaties (links onder 'Andere locaties') -
Zoeken naar computers in werkgroepen - daar moet die Vista-machiene te
zien zijn en als je er op dubbelklikt die gedeelde printer. Ja of nee?

luc1986 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Quote:
Originally Posted by Nico View Post
> [...]

uit naar de pc's, dan moet de printer toch ook aan de router komen.
Er zit bij de printer toch wel een aan sluit schema hoe dat moet??

Zo kan het ook, maar vorige keer had ik gewoon printer op 1 computer aangesloten en bij andere computers toegevoegd via netwerk
~PC-freakİ~

Re: Problemen met netwerkprinter
Op Sun, 7 Sep 2008 20:00:25 +0100, schreef luc1986
<luc1986.3fdtw5@no-mx.forums.vistaheads.com> het volgende.

>Ik heb de netwerk versie geinstaleerd... heeft het er iets mee te maken
>dat de printer op vista computer staat en de andere computers op xp
>lopen?

Nee, de printer hangt toch wel met een netwerkkabel aan de
router/switch?

groetjes Henk