Partities vergroten en verkleinen.

Jaap

Partities vergroten en verkleinen.
Met behulp van Vista schijfbeheer heb ik een partitie bijgemaakt.
Hierdoor C maximaal volgens vista verkleint maar wil nog kleiner
en dat gaat niet. Ik had C en D (ca 300 G per stuk en een stukje
van Acer. Nu heb ik wat van C afgesnoept en een J schijf erbij.
Vista geeft aan dat ik C niet meer verder kan verkleinen.
C staat nu als "in orde system, opstarten wisselbestand enz."
D staat nu als "in orde primaire partitie"
J staat nu als "in orde logish station"
Het liefts haal ik nog wat van C eraf en wil ik bij D doen.

Ik heb zware vastlopers gehad met andere partitie managers,
alles weg en pc moeten omruilen.

Is iemand bekend met deze problemen en kan een
handje helpen?

Gt. J.
Peter Pors

Re: Partities vergroten en verkleinen.
Vista houdt vaak hardnekkig vast aan de minimale 40 GB. Zit je al zover of
nog niet?

"Jaap" <jaap@ggg.nl> schreef in bericht
> [...]
>
> Ik heb zware vastlopers gehad met andere partitie managers,
> alles weg en pc moeten omruilen.
>
> Is iemand bekend met deze problemen en kan een

Op zondag 7-9-2008 tiepte Jaap de volgende wijze woorden :
> [...]
>
> Ik heb zware vastlopers gehad met andere partitie managers,
> alles weg en pc moeten omruilen.
>
> Is iemand bekend met deze problemen en kan een

Hoe groot is je C:\ partitie nu?

Jaap

Re: Partities vergroten en verkleinen.

news:mn.3acf7d89bdaa9b89.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Op zondag 7-9-2008 tiepte Jaap de volgende wijze woorden :

> Hoe groot is je C:\ partitie nu?

194 G

Vic

> [...]

> Ik heb zware vastlopers gehad met andere partitie managers,
> alles weg en pc moeten omruilen.
>
> Is iemand bekend met deze problemen en kan een

Je kunt altijd wat van G, H, I en J afsnoepen en bij K,L,M en N stoppen. Als
dat niet gaat probeer O t/m T de deleten en de inhoud over te zetten naar U
t/m Z.

Re: Partities vergroten en verkleinen.
Op zondag 7-9-2008 tiepte Jaap de volgende wijze woorden :
> [...]

OK.
Als je systeem nog nieuw is en je geen belangrijke data op de schijven
hebt staan (anders backuppen!) én je een Vista installatie DVD bezit,
kun je overwegen Vista opnieuw te installeren, waarbij je tijdens de
installatieprocedure je schijfindeling helemaal opnieuw kan maken.

Vindt zelf schijfbeheer een programma met een eigen wil, wat betreft
het
beheren van partities. Beter programma is Acronis Disk Director.
http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=3965

Jaap

Re: Partities vergroten en verkleinen.

news:mn.3b307d89d6d07c14.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Vindt zelf schijfbeheer een programma met een eigen wil, wat betreft het
> beheren van partities. Beter programma is Acronis Disk Director.

Helaas geen Vista dvd in bezit. Pc is een complete van acer. Je weet wel,
dan moet je recovery dvd;s maken.
Met schijfbeheer gaat het dus niet. Misschien dat ik dan toch maar
weer Acronis ga proberen.
Eerst maar even een backup op een externe schijf zetten.

Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom c niet kleiner mag van Vista.

Gr. J.

Indy

Re: Partities vergroten en verkleinen.

Jaap schreef op 7-9-2008 14:14:

> Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom c niet kleiner mag van Vista.

Lees dit verhaal, dan wordt het duidelijker:
http://www.howtogeek.com/howto/windo...uacy-problems/
waarin trouwens ook staat hoe je het kunt oplossen :-)

Jawade

Re: Partities vergroten en verkleinen.
In article <#AJVOvOEJHA.2292@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>, tris63@home.nl says...

> "Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

Allemaal dubbel werk. En als je meer wilt dan Schijfbeheer kan,
kun je zonder problemen Acronis Disk Director Suite 10 gebruiken.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.freehostia.com/