kan geen gedeelde map zien op mijn laptop

kan geen gedeelde map zien op mijn laptop
O jee O jee. was ik maar bij XP gebleven !

Ik heb mijn destop (XP Home) via utp-kabel aangesloten op de linksys router
model:54GL
en vervolgens op deze destop een map aangewezen die ik wenste te delen met
mijn laptop
(Vista home) via het draadloze netwerk. Bij de betreffende map staat nú
netjes een handje
afgebeeld als teken dat deze gedeeld wordt.

Op mijn laptop kan ik echter nergens de "gedeelde map" zien/vinden. Wat kan
er aan de
hand wezen. Wordt er onderhand een beetje gestoord van.

Willem

Re: kan geen gedeelde map zien op mijn laptop
W schreef op 6-9-2008 22:51:
> [...]
> er aan de
> hand wezen. Wordt er onderhand een beetje gestoord van.

Beide machines dezelfde werkgroepnaam gegeven? Bij XP is dat standaard
MSHOME , bij Vista WORKGROUP .

Re: kan geen gedeelde map zien op mijn laptop

news:37fbe$48c2efba$5353d4bc$3577@cache100.multika bel.net...

> Beide machines dezelfde werkgroepnaam gegeven? Bij XP is dat standaard
> MSHOME , bij Vista WORKGROUP .

Ja Karel
Ik heb beide machine`s de naam MSHOME gegeven.

Bozweb

On Sat, 6 Sep 2008 22:51:59 +0200, "W" <*********@*******.nl> wrote:

> [...]
>er aan de
>hand wezen. Wordt er onderhand een beetje gestoord van.

simpel filesharing uitschakelen.

W schreef op 7-9-2008 2:50:
> news:37fbe$48c2efba$5353d4bc$3577@cache100.multika bel.net...

> Ja Karel
> Ik heb beide machine`s de naam MSHOME gegeven.

Dan eerst maar eens kijken of die XP die map echt deelt:
Deze Computer - Mijn netwerklocaties (links onder 'Andere locaties') -
Zoeken naar computers in werkgroepen - daar moet die XP zélf te zien
zijn en als je erop dubbelklikt zou je die gedeelde map moeten kunnen zien.

Vervolgens op die Vista:
Computer - Netwerk (staat links) - dan moet je rechts die XP kunnen zien
- en als je erop dubbelklikt die gedeelde XP-map

En wellicht ten overvloede: hier zie je de standaardinstellingen in het
Netwerkcentrum van Vista:
http://www.vistabits.nl/netwerk.htm

Probeer zorgvuldig aan te geven wat *wel* werkt en waar het eventueel
mis gaat (+eventuele foutmeldingen).

Indy

On Sun, 7 Sep 2008 02:50:31 +0200, "W" <*********@*******.nl> wrote:

>"karelV" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht
>news:37fbe$48c2efba$5353d4bc$3577@cache100.multik abel.net...

>Ja Karel
>Ik heb beide machine`s de naam MSHOME gegeven.

Probeer het ook eens de via de 'computernaam' toegang te krijgen.
Vergeet een eventuele firewall bij/van XP Home niet.

Indy

Re: kan geen gedeelde map zien op mijn laptop
Op zaterdag 6-9-2008 tiepte W de volgende wijze woorden :
> [...]
> Wat kan er aan de
> hand wezen. Wordt er onderhand een beetje gestoord van.

Een paar dingen:
Installeer op de XP desktop de LLTD responder.
https://www.microsoft.com/downloads/...displaylang=nl

De XP desktop moet dan na een herstart in de network map in het Network
Center van Vista verschijnen. Maakt dat verschil?

Heb je de map met "Iedereen" gedeeld?

Re: kan geen gedeelde map zien op mijn laptop
Op zondag 7-9-2008 tiepte Bozweb de volgende wijze woorden :

> simpel filesharing uitschakelen.

Dat kan niet in XP Home, alleen in XP Professional.

Bozweb

> [...]

>er aan de
>hand wezen. Wordt er onderhand een beetje gestoord van.

Kan het niet bij map netwerkdrive \\naam computer\share?
Werkt hier tenminste wel.

Mark Veldhuis

Re: kan geen gedeelde map zien op mijn laptop
> Op zondag 7-9-2008 tiepte Bozweb de volgende wijze woorden :

> Dat kan niet in XP Home, alleen in XP Professional.

In XP Home kan het met een omweg. Als ik het me goed herinner:
opstarten in veilge mode en dan als Administrator inloggen. Dan kun je
simple filesharing op dezelfde manier in- en uitschakelen als in XP
Professional.

Mark Veldhuis.