Beveiliging computer

Kamiel

Beveiliging computer
Mijn laptop heeft als OS Vista Premium.
Voor de beveiliging van het systeem is ge´nstalleerd:
- Antivirusscanner AVG free
- Firewall van Windows
- Windows defender.
Is dit voldoende om degelijk beveilgd te zijn of kan er nog een ander
interessant programma aan toegevoegd worden zonder dat het een programma met
het ander in conflict komt.
Met dank voor uw visie
Kamiel

Re: Beveiliging computer
Kamiel schreef op 6-9-2008 21:05:
> [...]
> Is dit voldoende om degelijk beveilgd te zijn of kan er nog een ander
> interessant programma aan toegevoegd worden zonder dat het een programma

In combinatie met een beetje gezond verstand (niet overal lukraak op
klikken) is dat voor een normale gebruiker afdoende.

Mark Veldhuis

Re: Beveiliging computer
> [...]
> interessant programma aan toegevoegd worden zonder dat het een programma met

Prima beveiliging! Je zou als extra spyware-scanner "Spybot Search and
Destroy" nog kunnen installeren. Die komt niet in conflict met Windows
Defender (die ook op spyware controleert), en kun je eens in de zoveel
tijd eens draaien om te zien of er toch nog iets op je systeem is
terechtgekomen dat door Windows Defender is gemist. Meerdere
anti-spyware scanners is meestal geen probleem, in tegenstelling tot
virusscanners. Die gaan elkaar gegarandeerd bijten als ze naast elkaar
op 1 systeem draaien.
Verder sluit ik me aan bij het niet-overal-op-klikken advies van
KarelV. Als je daarbij ook gewoon UAC (gebruikersaccountbeheer) aan
laat staan kun je met een gerust hart gebruik maken van je laptop.

Mark Veldhuis.

Kamiel

Re: Beveiliging computer

"Kamiel" <lucien.monsecour@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> Is dit voldoende om degelijk beveilgd te zijn of kan er nog een ander
> interessant programma aan toegevoegd worden zonder dat het een programma

Met dank voor jullie visie terzake.
Maar wat bedoelen jullie met "Niet overal op klikken"
Met dank

Re: Beveiliging computer
Kamiel schreef op 7-9-2008 10:07:

> Maar wat bedoelen jullie met "Niet overal op klikken"

Ach, als je aan het surfen bent word je nog wel eens bestookt met
aansporingen om 'nuttige' software te installeren of toe te staan. Idem
met sommige gekke attachments van e-mail, enz enz. Goed lezen wat er
staat en als je twijfelt wat het behelst: *niet* doen.

Kamiel

Re: Beveiliging computer

news:cfa6e$48c395bf$5353d4bc$460@cache100.multikab el.net...

> [...]
> met sommige gekke attachments van e-mail, enz enz. Goed lezen wat er staat
> en als je twijfelt wat het behelst: *niet* doen.

O.K. prima, goed begrepen, maar ik ben wel zeer voorzichtig bij het openen
van een bijlage in e-mail.
Nogmals dank

Kamiel