Selecteren tekst per heel woord lukt niet

Jehag

Selecteren tekst per heel woord lukt niet
Met Ctrl+Shift+pijl moet je toch per klik een heel woord kunnen selecteren?
Nou, dat doet ie soms één keer (soms ook niet), maar nooit meer dan één
woord. Hoe vaak je ook klikt of hoe lang je ook wacht, hij gaat dan gewoon
niet verder. Dus ik kan nooit op die manier meer dan één woord selecteren,
terwijl je het nou juist gebruikt voor even vlug een halve regel of zo. (Ik
ben vertaler, dus werk uiteraard veel met tekst. Bar onhandig, dit.)

En zo kwam ie gloednieuw uit de doos!

De cursor een woord verder zetten met Ctrl+pijl werkt overigens wel. En
selecteren per letter of regel met Shift+pijl gaat ook.

Iemand enig idee hoe ik dit weer gewoon werkend krijg?

Veel dank.

Jehag

edward

Re: Selecteren tekst per heel woord lukt niet

"Jehag" <Jehag@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> selecteren per letter of regel met Shift+pijl gaat ook.
>
> Iemand enig idee hoe ik dit weer gewoon werkend krijg?

ik heb het uitgeprobeerd in jouw post en het werkt bij allemaal, over welk
programma heb jij het?

Jehag

Re: Selecteren tekst per heel woord lukt niet
> ik heb het uitgeprobeerd in jouw post en het werkt bij allemaal, over welk
> programma heb jij het?

Alle programma's!
Dwz, ik heb het tot nu toe gemerkt in WinMail, MSWord, Kladblok, IE,
WordPad, en zelfs in het kladblokje van de WinSidebar.

Overigens: selecteren per letter of hele regel met Shift+pijl (dus zonder
CTR) gaat wel.

Jehag schreef op 4-9-2008 9:21:

> [...]
> WordPad, en zelfs in het kladblokje van de WinSidebar.
>
> Overigens: selecteren per letter of hele regel met Shift+pijl (dus zonder

Draadloos toetsenbord met slechte batterij?

> [...]
> WordPad, en zelfs in het kladblokje van de WinSidebar.
>
> Overigens: selecteren per letter of hele regel met Shift+pijl (dus zonder

dat klinkt dus als een defecte Ctrl toets

Jehag

Re: Selecteren tekst per heel woord lukt niet
Het is een gloednieuwe laptop, en met de rechter controltoets doet ie het ook

> Het is een gloednieuwe laptop, en met de rechter controltoets doet ie het
> ook
> niet...
>
> Jehag

probeer een een ander toetsenbord ( van 1 van je kinderen of de buren etc.)
dan weet je meer.