Creative Centrale werkt niet (meer)

Sijbrand

Creative Centrale werkt niet (meer)
Het programma Creative Centrale (nodig om de nieuwste Zen X-Fi 16Gb van
Creative te managen) wil niet werken. De installatie van het programma en
herkenning van de Zen X-Fi is goed verlopen maar na opstart van het programma
verschijnt een melding dat de Creative Centrale niet meer werkt omdat er een
probleem is opgetreden. Er is geen oplossing, het programma wordt gesloten en
ik krijg een melding zodra er een oplossing gevonden is.
Ik heb zonder resultaat al van alles geprobeerd.
Installatie verwijderen, PC schoon opstarten (msconfig), opnieuw installeren
etc.

De probleemmelding rapporteert het volgende:
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: Centrale.exe
Versie van toepassing: 1.0.8.0
Tijdstempel van toepassing: 483e0fb3
Naam van foutmodule: viscommpgdec.dll
Versie van foutmodule: 9.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 47c41cb5
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00003119
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: da69
Aanvullende informatie 2: 597fb35408e11c7be34abc50e04a9b88
Aanvullende informatie 3: 4700
Aanvullende informatie 4: 93da2718a99f11d0bd6e38b825a0ebfb

Oja, mijn PC: HP Desktop model m9190.nl met Vista 32 bits SP1

Wie heeft een (goede) suggestie??

Alvast mijn dank.

Sijbrand

Re: Creative Centrale werkt niet (meer)
Op woensdag 3-9-2008 tiepte Sijbrand de volgende wijze woorden :
> [...]
> zodra er een oplossing gevonden is. Ik heb zonder resultaat al van
> alles geprobeerd. Installatie verwijderen, PC schoon opstarten

Als je de drivers van de CD hebt geÝnstalleerd, probeer eens of de
drivers van de site van Creative wel willen werken:
http://snipurl.com/3moj7 [nl_europe_creative_com]

Sijbrand

Re: Creative Centrale werkt niet (meer)
De nieuwste software / drivers van Creative had ik al toegepast maar ook dat
hielp niet. Overigens vanmorgen deed ik m.b.t. dit probleem een merkwaardige
ervaring op: De Creative Centrale software blijkt wel goed te functioneren in
het gebruikersaccount van mijn vrouw. Merkwaardig dus dat het in mijn
omgeving niet functioneert. Kennelijk is er dus iets in mijn omgeving dat de
software van Creative Centrale tegenwerkt.
Graag suggestie hoe ik dit kan ontdekken zonder eerste alle programmatuur te
verwijderen en dan stuk voor stuk weer toe te voegen.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> Als je de drivers van de CD hebt ge├*nstalleerd, probeer eens of de
> drivers van de site van Creative wel willen werken:

sleutelaar

Re: Creative Centrale werkt niet (meer)
heb je de onboard geluidskaart uitgezet in het bios?

groetjes sleutelaar
"Sijbrand" <Sijbrand@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Aanvullende informatie 4: 93da2718a99f11d0bd6e38b825a0ebfb
>
> Oja, mijn PC: HP Desktop model m9190.nl met Vista 32 bits SP1

Dank voor je reacties sleutelaar, maar je advies snap ik werkelijk niet. Dan
zou het probleem zich toch ook in de andere gebruikersaccount moeten
voordoen? Zie mijn reactie aan mamamegs.