windows mail

Peter Pors

windows mail
dag mensen, ik heb een probleempje met windows mail
hij kan alle mail + nieuwsservers binnenhalen, maar geen e-mail verzenden.
De exacte foutmelding is:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet
juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over
dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en
raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u
hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt
u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was voorbeeld@micrsoft.com. Onderwerp '-doet er
niet toe-', Account: 'mail.zeelandnet.nl', Server: 'czn.zeelandnet.nl',
Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 voorbeeld@microsoft.com:
Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your
Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get removed
from DNSBLs; MTA helo: peternb, MTA hostname:
cp503335-b.landg1.lb.home.nl[84.25.127.20] (helo/hostname mismatch)', Poort:
25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

iemand een oplossing?

Re: windows mail
Peter Pors schreef op 3-9-2008 13:17:
> [...]
> hostname: cp503335-b.landg1.lb.home.nl[84.25.127.20] (helo/hostname
> mismatch)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer:

Die 84.25.127.20 is een IP van @Home . In jouw header lees ik dat jouw
provider Zeelandnet is. Dat lijkt me niet correct .....
Eigenlijk vermoed ik dat jij een draadloos netwerk hebt, maar dat je nu
via het (onbeveiligde) draadloze netwerk van de buren zit te werken :-(
*Als* je inerdaad een draadloos netwerk hebt: zet jouw router maar eens
uit, daarna nog steeds internet ???

Peter Pors

Re: windows mail

news:401d$48be9a9f$5353d4bc$5739@cache110.multikab el.net...

> [...]
> via het (onbeveiligde) draadloze netwerk van de buren zit te werken :-(
> *Als* je inerdaad een draadloos netwerk hebt: zet jouw router maar eens

Ik werk inderdaad met zeelandnet provider normaal. Hier ben ik in mijn
studeerkamer (niet thuis dus) waar ze inderdaad een draadloos netwerk hebben
van @home. Dus dit kan wel kloppen. Het is geen wardriving bij de buren
ofzo, het is maar even dat je het weet :-))
Ik kan niet zomaar even de router uitzetten, er zijn anderen volop mee
bezig. Ik kan eens kijken of dat later nog kan. tot zover in ieder geval
bedankt voor de support, ik maak er nog even werk van

Peter

Re: windows mail
Peter Pors schreef op 3-9-2008 23:57:

> [...]

> Ik werk inderdaad met zeelandnet provider normaal. Hier ben ik in mijn
> studeerkamer (niet thuis dus) waar ze inderdaad een draadloos netwerk

Heb je dan wel voor de uitgaande mail (SMTP) de smtp-server van @home
opgegeven: mail.home.nl ?
Anderen in dat huis kunnen wel gewoon e-mail versturen?

Peter Pors

Re: windows mail

news:f1703$48bf814e$5353d4bc$14379@cache120.multik abel.net...

> Heb je dan wel voor de uitgaande mail (SMTP) de smtp-server van @home
> opgegeven: mail.home.nl ?
> Anderen in dat huis kunnen wel gewoon e-mail versturen?

Dat heb ik niet gedaan. Maar het lastige is dat wanneer ik elk weekend thuis
ben, ik dat weer terug moet zetten. Is er een andere mogelijkheid? Nu regel
ik de mail via webmail, alleen daar mis ik zoveel functies enzo dat het niet
zo lekker werkt. Iemand een suggestie? Zo niet, dan kom er ik denk ik zelf
niet onderuit.

Gr. Peter

Peter Pors

Re: windows mail

"Peter Pors" <peterpors@zeelandnet.nl> schreef in bericht

> [...]

> dat het niet zo lekker werkt. Iemand een suggestie? Zo niet, dan kom er ik

Laat maar doen, KarelV. Zoals het er naar uit ziet, werkt het nu naar
behoren. Ik heb een extra account aangemaakt met uitgaande mail via
mail.home.nl en de inkomende mail gewoon hetzelfde. Nu moet ik nog zien hoe
dat thuis met het zeelandnet-provider zal werken. tot zover in ieder geval
bedankt.

Peter