Vista OS Basis Probleem (kopiëren) Onopgelost ?!

Maarten

Vista OS Basis Probleem (kopiëren) Onopgelost ?!
Geachte Microsoft,

Ik begrijp niet dat het probleem van het kopiëren van grote bestanden van de
ene schijf naar de andere nog steeds niet is opgelost.
Nu ben ik redelijk ervaren in het gebruik van software maar zelfs hier kom
ik niet uit.
Ook vind ik het een zeer kwalijke zaak dat dit basis! gedeelte in Explorer
nog steeds niet is opgelost, laat staan dat er niet eens een automatische fix
via windows update komt.

Voorbeeld:

Ik heb Windows Vista vorige week gekocht, dit is de Ultimate versie maar
mijn opmerking zal betrekking hebben op alle versies (denk ik)
Na de installatie deed ik nog geen updates en sloot mijn externe Msi Starbox
drive aan. (USB)
Daarop staan al mijn belangrijke gegevens waarvan ik dus een backup wil gaan
maken op een nieuwe lege Sata Harde schijf.

Wat men in XP doet en zelfs zonder SP1 zonder updates! gewoon de basis
install is copy past ALLE bestanden en mappen van de ene schijf naar de
andere.
Simpel basis copy past werk.

Waarom, waarom! kan Windows Vista na een clean installatie GEEN bestanden
kopiëren van de ene schijf naar de andere schijf m.b.v. Explorer die groter
zijn dan zeg 200 GB ?

Uitleg:

Ik open schijf D:\ in Explorer en selecteer alle bestanden en mappen
(CTRL-A) alles is nu blauw.
Dan kopiëren ik dit allemaal in het geheugen van de PC (CTRL-C)
Dan open ik een nieuwe drive E:\

E:\ is een lege harde schijf aangesloten via USB, maar in mijn test had ik
ook het probleem als deze schijf gewoon op de Sata Controller van het MB zit.

Nu heb ik E:\ (Leeg, Nieuwe Primaire Partitie en geformatteerd) open in
Explorer.

Dan ben ik gewend dat je met (CTRL-V) kan kopiëren. Zoals elk OS tot nu toe
is dit gewoon kopiëren en plakken vanuit het geheugen van de ene schijf naar
de andere schijf.

E:\ heeft genoeg ruimte vrij, want deze is leeg en bestaat uit 750 GB vrije
ruimte.
D:\ De te kopiëren data is 250/260 GB

En daar gaat ie, kopiëren prima ziet dat er uit. Omdat dit een paar uur kan
duren (logisch) ga ik wat anders doen en kom na een uur of 8 weer terug.

Wat doet XP? Prima. Wat doet Vista?

'Er is onvoldoende geheugen beschikbaar om de bewerking te voltooien'
[Opnieuw] [Annuleren] [Sluiten]

Nee, er is genoeg RAM geheugen in het systeem. 2 GB DDR2. Dit heeft totaal
niets te maken met het RAM geheugen niet voldoende zou zijn.

Nee, ook de swap/ wisselbestand heb ik niet in windows aangepast. Deze
straat zoals normaal op automatisch aanpassen door het systeem.

Ja er is genoeg ruimte, de target schijf is 2 keer zo groot.
Ja beide schijven zijn NTFS en zijn foutloos en nieuw.

Wat is hier aan de hand ?
Dan maar snel alle windows vista updates er op zetten. Ook de extra updates,
ook de ultimate extra's (alles!)
Dan opnieuw opstarten en alles is bij gewerkt.

Ik heb het over Windows Vista Ultimate 32- Bit 100% bijgewerkt tot en met
vandaag.
Geen Office, Geen Virusscanners, niets allemaal uw OS 100% up2date.

Dan probeer ik het nog een keer en weer na een uur of 4 krijg ik deze
melding te zien.

Beste Shel Team,

Wat nu als ik een bedrijf was en ik moest een backup maken van alle mijn
belangrijke zakelijke data? Gewoon een backup door bestanden van de ene
plaats naar de andere plaats te kopiëren en dit gaat fout?
Dit kan absoluut niet en had al lang opgelost moeten zijn, al lang.

Ik heb het gevoel dat er een fout in Explorer zit die blijkbaar niet meer
kan kopiëren dan een GB of 180 ?

Natuurlijk gebruiken bedrijven andere software dan Explorer om te
kopiëren/.backuppen want als ik bijvoordbeeld Total Commander gebruik dan
gaat het wel goed.

Het zit dus echt in Explorer van Vista.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden en als ik me zorgen om iets maak
hier wat al lang is opgelost maar ik gewoon over het hoofd heb gezien dan zou
ik dat graag van u lezen.

Met vriendelijke groet,
Maarten P. Den Ouden

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiëren) Onopgelost ?!
Maarten schreef op 2-9-2008 12:29:
> Geachte Microsoft,

Micosoft leest hier helemaal niet mee. Je 'spreekt' met andere
gebruikers van Windows.

[knip]

> [...]

> is dit gewoon kopiëren en plakken vanuit het geheugen van de ene schijf naar

En als je die bestanden nou eens gewoon naar die nieuwe map sleept?
(Zonder Ctrl-C en Ctrl-V)

Workaround: gebruik Total Commander, die maakt daar geheid geen probleem
van.

Frans H

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiren) Onopgelost ?!
Maarten wrote:
> Geachte Microsoft, >>>>>>>> 'Geacht forum' is beter, maar 'Beste mensen'
> mag ook
>
> Ik begrijp niet dat het probleem van het kopiren van grote bestanden
> van de ene schijf naar de andere nog steeds niet is opgelost.

Er was nooit een probleem, zolang beide schijven aan bepaalde eisen voldoen
en die zijn bepaald door het OS. Ik gaf les aan senioren en in de tiende les
leren zij bij bestandsbeheer:

Rechtsklick op Start (XP) en kies verkennen
Zoek met de muis de schijf op map op, waar jouw bestanden staan die je wilt
verplaatsten of kopieeren, klik op die map of schijf. Jouw bestanden zie je
in het rechter deel van je scherm

Zoek in het linker deel naar de schijf of map waar je bestanden heen moeten,
de target.
En nu het wonder, al vanaf Windows 3.11:
Schuif met de muis jouw bestand(en) naar het doel of target en ....

Je ziet een + als de bestanden verplaatst worden. Wil je ze alleen
kopieeren, druk dan tevens de Control toets in.

~PC-freak~

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiren) Onopgelost ?!
Op Tue, 2 Sep 2008 14:32:12 +0200, schreef "Frans H"
<fransh@discusions.microsoft.com> het volgende.

> [...]
>
>Je ziet een + als de bestanden verplaatst worden. Wil je ze alleen
>kopieeren, druk dan tevens de Control toets in.

Beter is om ipv de linker, de rechtermuis-knop daarvoor te gebruiken.

groetjes Henk
Rob

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiren) Onopgelost ?!
"~PC-freak~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Tue, 2 Sep 2008 14:32:12 +0200, schreef "Frans H"
> <fransh@discusions.microsoft.com> het volgende.

> Beter is om ipv de linker, de rechtermuis-knop daarvoor te gebruiken.
>
> groetjes Henk

Maar traag blijft het wel

mvg
Rob

Jawade

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiren) Onopgelost ?!
In article <e0mO$8PDJHA.4724@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, rob.beijersbergen@geitmail.com says...

Tja, 200 GB gaat nu eenmaal niet snel.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.freehostia.com/

Rob

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiren) Onopgelost ?!
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.23278482e9d730969896a6@news.microsoft.com ...
In article <e0mO$8PDJHA.4724@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>,
> [...]

Als het met een ander programma (total commander) sneller kan, is het een
tekortkoming van Vista.
mvg
Rob

edward

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiëren) Onopgelost ?!

"Maarten" <Maarten@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> nog steeds niet is opgelost, laat staan dat er niet eens een automatische

tja, begin een proces tegen Microsoft.....

QPC

> [...]

> Geachte Microsoft,

> Na de installatie deed ik nog geen updates en sloot mijn externe Msi

Doe nu eens WEL eerst de updates en probeer het dan later nog eens?

zoef

Re: Vista OS Basis Probleem (kopiëren) Onopgelost ?!
"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> "Maarten" <Maarten@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Doe nu eens WEL eerst de updates en probeer het dan later nog eens?

Probeer eens een bericht tot op het einde begrijpend te lezen ...

zoef