[Foutnummer: 0x8DDD0002] update lukt niet

marleen

[Foutnummer: 0x8DDD0002] update lukt niet

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe pc met vista als ik de update wil doen krijg
ik dit hieronder te zien kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen
wil graag de update's doen.
De computer staat op mijn naam

Als u updates van deze website wilt installeren, moet u zich aanmelden als
beheerder of als lid van de groep Administrators op uw computer. Als u
Windows XP gebruikt, kunt u controleren of u een beheerder bent via
Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm.

Opmerking: als uw computer is aangesloten op een netwerk, kunt u vanwege de
netwerkbeleidinstellingen deze website wellicht niet gebruiken. Neem contact
op met de systeembeheerder voor hulp bij updates.

--
marleen

Re: [Foutnummer: 0x8DDD0002] update lukt niet
Op maandag 1-9-2008 tiepte marleen de volgende wijze woorden :
> [...]
> vanwege de netwerkbeleidinstellingen deze website wellicht niet
> gebruiken. Neem contact op met de systeembeheerder voor hulp bij

Zit er geen firewall in de weg? Zet je firewall eens uit en probeer het
dan nog eens. Om ook eens te testen: maak een nieuwe gebruikersaccount
aan en probeer eens of je met de nieuwe account wel kan updaten. Omdat
de PC nieuw is zou ik het probleem ook eens aankaarten bij de
leverancier.

(Antwoord ook gepost op het VistaBits forum)

marleen schreef op 1-9-2008 23:57:
> [...]
> Windows XP gebruikt, kunt u controleren of u een beheerder bent via
> Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm.

En, heb je dat gecontroleerd?? Ben je beheerder of niet?

Probeer ook eens dit:
Start - typ in 'zoekvenster' cmd , GEEN enter geven
Linksboven verschijnt dan zwart cmd.exe , rechtsklik daarop en kies 'als
administrator uitvoeren'.
Dan opent een zwart cmd-venster. Typ daarin stuk voor stuk de volgende
opdrachten. Na iedere regel die met Regsvr32 begint hoort een venstertje
te komen met 'geslaagd'. Zo niet, dan heb je een typfout gemaakt :-(

net stop wuauserv
regsvr32 wuapi.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wucltux.dll
regsvr32 wups.dll
regsvr32 wups2.dll
regsvr32 wuwebv.dll
net start wuauserv

Nu weer Windows Update proberen.

marleen

Re: [Foutnummer: 0x8DDD0002] update lukt niet
Ben de eigennaar

de 1ste net stop systeemfout geweigerd

wuauengdll foutcode 0x80070005

regsvr32 wucltux.dll zelfde als van wuauengdll

regsvr32 wuwebv.dll en deze precies het zelfde

--
marleen

Dan heb je cmd niet gestart zoals ik schreef:

> [...]

Dat heeft niets te maken met 'eigenaar' zijn, er is in Vista nu eenmaal
een 'super'-Administrator die meer mag dan alle anderen ;-)

freddie-v-iersel

freddie-v-iersel schreef op 20-9-2008 23:44:

> [...]

Suggestie om mee aan de slag te gaan:
http://www.vistabits.nl/probleemoplo....exe_crash.htm

chris

Re: [Foutnummer: 0x8DDD0002] update lukt niet
karel V : ik heb je instructies opgevolgd en kreeg dus wel overal een oké, er
werden dus geen typfouten gemaakt (alles werd gecopiëerd) maar toch kan ik
nog steeds geen updates van microsoft donwloaden en krijg dus nog steeds
dezelfde foutcode.

"karelV" wrote:

> [...]
> opdrachten. Na iedere regel die met Regsvr32 begint hoort een venstertje
> te komen met 'geslaagd'. Zo niet, dan heb je een typfout gemaakt :-(

karelV [MS MVP]

chris schreef op 1-3-2010 0:29:
> [...]
> nog steeds geen updates van microsoft donwloaden en krijg dus nog steeds

Tja .... probeer ook eens de suggesties die hierin gedaan worden:
http://social.technet.microsoft.com/...c-24aaddc937a5

En als niets wil lukken:
je kunt een (gratis) ondersteuningsverzoek doen bij Microsoft zelf.
https://support.microsoft.com/oas/de...spx?gprid=6527
Dat is speciaal en alleen voor problemen met Windows update.