Niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows! Help!!

Michelle

Niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows! Help!!
Mijn probleem:
Ik startte de computer op, heb een legale verie van windows vista en kreeg
na aanmelden het onderstaande bericht:

Er is een niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows.
Windows heeft een wijziging aangetroffen die de functionaliteit van windows
vermindert.
Gebruik de koppeling hier onder om erachter te komen hoe u window kunt
herstellen.
- Meer info online.
- Sluiten

Dan op de site (www.microsoft.com/genuine)
Als ik wil valideren of wil updaten krijg ik deze fout melding:
Dit exemplaar van Windows voldoet niet aan de eisen voor validatie.
Er is mogelijk een niet toegestane wijziging in de
windowsgebruikersovereenkomst aangebracht, of een op deze computer
geinstaleerd programma is niet compatibel met Windows Vista.

Vervolgens staan er aanbevolen oplossingen:
Alleen moet ik hier voor naar START > opdrachtprompt. of schijfopruiming
starten. Maar dat kan ik niet uitvoeren, want de enige toegang die ik heb, is
tot het internet. Als ik namelijk mn pagina minimaliseer of sluit, kom ik
weer terug bij het eerste scherm.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik dit kan oplossen!

Re: Niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows! Help!!
Michelle schreef op 1-9-2008 22:29:
> [...]
> weer terug bij het eerste scherm.
>
> Mijn vraag: weet iemand hoe ik dit kan oplossen!

Vergelijkbaar:
validatie error bij het opstarten
Met 'open file' bedoelt hij waarschijnlijk: in Internet Explorer - menu
Bestand - Openen , en daar cmd.exe ingetikt)

Michelle

Re: Niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows! Help!!
Ik kom op deze manier inderdaad in Opdrachtpromt... alleen geeft hij een
systemerror zodra ik: net start slsvc intik misschien omdat ik niet als
administrator werk..? Kan ik dit veranderen?

Hoe de updates gedeinstalleerd zijn etc. is mij ook niet helemaal duidelijk

Alvast heel erg bedankt,
Michelle

Michelle schreef op 2-9-2008 7:39:

> [...]
> administrator werk..? Kan ik dit veranderen?
>
> Hoe de updates gedeinstalleerd zijn etc. is mij ook niet helemaal duidelijk

Vanuit IE kun je via menu Bestand - Openen ook verkenner opstarten:
explorer.exe intypen. Hij brult dan vanalles maar ik kreeg het
bureaublad+taakbalk weer te zien.

*Als* dat bij jou ook lukt:
1. Start - ConfScherm - gebruikersaccounts - kijk of bij jouw account
staat 'Administrator'. Zo niet kies 'uw accounttype wijzigen' (daarvoor
moet je dan wel het wachtwoord vande echte administrator kennen)
2. Updates verwijderen kan dan zo: ConfScherm - Programma's en
onderdelen - Geinstalleerde updates weergeven (links bovenaan) - en dan
de laatste updates aanwijzen en op verwijderen klikken.
3. Antwoord alsjeblieft onderaan, dus onder mijn tekst, dan blijft de
discussie misschien nog wat leesbaar ;-)

kdcookie

Re: Niet-toegestane wijziging aangebracht in Windows! Help!!
ik ben bezig met een familielid zijn laptop die met hetzelfde probleem kampt.
ben in veilige modus opgestart ( del duwen tijdens het opstarten, dan f8
voor advanced settings)
eenmaal opgestart de documenten nog eens backup genomen.
dan een schijfcontrole gepland (aangezien die enkel kan tijdens het opstarten)
tijdens de schijfcontrole heeft hij verschillende zwevende bestanden
gevonden en die op zijn plaats gezet blijkbaar,
maar biedt geen oplossing...
nu eens proberen die updates verwijderen....pff