shs-extensie

Michel Martens

shs-extensie
Op een oude pc die draait onder W98se heb ik nog enkele leuke bestandjes
staan met een shs-extensie. Die kan ik daar normaal openen met behulp van
shscrap.dll. Die dll vind ik onder Vista niet terug. Is het mogelijk en ook
veilig om hem naar Vista te kopiėren en hem dan ook nog te gebruiken om die
dingen te openen?

Dank bij voorbaat.

--
Michel.

Wim Hekken ;-)

Re: shs-extensie
Michel Martens schreef:
> [...]
> veilig om hem naar Vista te kopiėren en hem dan ook nog te gebruiken om die

Misschien heb je hier iets aan:
http://filext.com/file-extension/shs
--

Wim Hekken ;-)
Hans Schuts

Re: shs-extensie
Op Sun, 31 Aug 2008 16:27:38 +0200, "Michel Martens"
<metrisch_malen@yahoo.com> schreef:

>Op een oude pc die draait onder W98se heb ik nog enkele leuke bestandjes
>staan met een shs-extensie. Die kan ik daar normaal openen met behulp van
>shscrap.dll.

Nee, die kon je openen met hulp van software waar die dll onderdeel
van is.

>Die dll vind ik onder Vista niet terug.

Omdat het geen onderdeel van het besturingssysteem is (dus voorheen
van Win98SE en nu Vista in jouw geval), maar onderdeel van software
die jij geļnstalleerd had.

>Is het mogelijk en ook veilig om hem naar Vista te kopiėren en hem dan ook nog te gebruiken om die
>dingen te openen?

Kun je rustig proberen en het zal niets doen. Zie verder de reactie
van Wim.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl

Re: shs-extensie
Hans Schuts schreef op 31-8-2008 19:25:

> Nee, die kon je openen met hulp van software waar die dll onderdeel
> van is.

Ja poeh, die 'Software' heette Microsoft Windows (98) :-(

Opdracht bij .SHS was
C:\WINDOWS\rundll32.exe shscrap.dll,OpenScrap_RunDLL , en onder XP
rundll32 C:\WINDOWS\system32\shscrap.dll,OpenScrap_RunDLL %1

Voor de OP: ik zou gewoon de XP-versie proberen, je weet maar nooit.
Huidige XP-versie is 5.1.2600.5512. Alleen even puzzelen hoe je de
bestandskoppeling met .shs maakt onder vista.

Re: shs-extensie
karelV schreef op 31-8-2008 19:59:

> [...]

> Huidige XP-versie is 5.1.2600.5512. Alleen even puzzelen hoe je de
> bestandskoppeling met .shs maakt onder vista.

Helaas, te optimistisch, de XP-versie doet het niet onder vista :-(

Re: shs-extensie
karelV schreef op 31-8-2008 20:51:

> Helaas, te optimistisch, de XP-versie doet het niet onder vista :-(

Ik moet mezelf herroepen: de XP-versie doet het wel degelijk onder
Vista. Alleen hoe je de extensie .shs koppelt aan de opdracht
rundll32 C:\WINDOWS\system32\shscrap.dll,OpenScrap_RunDLL %1
weet ik (nog?) niet.

Re: shs-extensie
Michel Martens schreef op 31-8-2008 16:27:
> [...]
> veilig om hem naar Vista te kopiėren en hem dan ook nog te gebruiken om die

Ik heb het openen onder Vista van die .shs bestandjes nu onder de knie.
Als je wilt weten hoe, dan moet je je nog maar eens melden ;-)

Michel

Re: shs-extensie
karelV wrote:

> Ik heb het openen onder Vista van die .shs bestandjes nu onder de
> knie. Als je wilt weten hoe, dan moet je je nog maar eens melden ;-)

Bij dezen!

Tja, ik ben een beetje onregelmatig on line momenteel. Mijn reguliere pc met
Vista heeft het begeven en is nu in reparatie. Daarom behelp ik me momenteel
een beetje met een oude W98-relikwie die me echter uitstekend uit de nood
helpt. Dat verklaart me**** waarom ik nu post met OE6 en ook hoe ik nog eens
op die oude shs-bestandjes stootte. Het zou me dus wel interesseren te weten
hoe ik die onder Vista aan de praat kan krijgen. Hopelijk is het niet té
technisch. Mijn dank aan al diegenen die reageerden.

--
Michel

Re: shs-extensie
Michel schreef op 2-9-2008 0:24:

> Bij dezen!

Zie je metrische postvakIN op yahoo!

Michel

Re: shs-extensie
karelV wrote:

> Zie je metrische postvakIN op yahoo!

Bedankt, Karel!

Nu nog even wachten tot mijn Vista-machientje terug is.
Dat kan overigens nog even duren want hij is terug naar de fabriek - nou ja,
de merkvertegenwoordiger - voor herstelling wegens nog in garantie.

--
Michel.