image maken

RL

image maken
Hallo,

Er komt hier een nieuwe pc.
En nu wil ik graag een image maken zodat ik ten alle tijden
terug naar het begin kan.
Ik neem aan dat je het beste een image kunt maken NADAT je
de software die je altijd gebruikt, hebt geinstalleerd?
Ik heb dit nog nooit gedaan en weet niet goed welke software
te gebruiken voor het maken van een image.
Heeft iemand wellicht een suggestie voor een onervaren gebruiker?
Dan kan ik me vast voorbereiden.

Alvast bedankt voor de hulp.
mvg
RL

Detmer

Re: image maken

"RL" <Fake@adress.nl> schreef in bericht
> [...]
> te gebruiken voor het maken van een image.
> Heeft iemand wellicht een suggestie voor een onervaren gebruiker?

Als je Windows Ultimate hebt kan het met Windows (Complete PC backup maken)
anders koop je Acronis True Image 11 Home (ca. ? 50,-).
Acronis heeft nog als voordeel dat je meerdere images kan maken.
Bijvoorbeeld één nadat alleen Windows is geïnstalleerd en één nadat (zoals
je
schrijft) alle basis software is geïnstalleerd.
m.vr.gr.
Detmer

Re: image maken
RL schreef op 30-8-2008 18:51:
> [...]
> te gebruiken voor het maken van een image.
> Heeft iemand wellicht een suggestie voor een onervaren gebruiker?

Bekende programma's die zo'n Image kunnen maken en terugplaatsen zijn
Acronis True Image, Norton Ghost en ook het freeware DriveImage XML.

RL

Re: image maken

"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht

> [...]

> je
> schrijft) alle basis software is geïnstalleerd.

Bedankt voor je reactie.

Vergeten te vermelden.
Ik gebruik Vista home basic.

mvg
RL

Frans

Re: image maken

"karelV" wrote:

> Bekende programma's die zo'n Image kunnen maken en terugplaatsen zijn
> Acronis True Image, Norton Ghost en ook het freeware DriveImage XML.

>Dag Karel.

Blijkbaar moet je eerst een Bood CD maken als je DriveImage XML wilt
gebruiken? En hoe doe je dit?

Alvast dank.

Frans

Re: image maken
Frans schreef op 31-8-2008 11:24:

> Blijkbaar moet je eerst een Bood CD maken als je DriveImage XML wilt
> gebruiken? En hoe doe je dit?

Zolang Windows nog opstart, kun je met DriveImage XML images maken en
(vanuit Windows) weer terugzetten.
Als Windows niet meer opstart zul je vanaf een bootable medium (CD) zo'n
image moeten terugzetten.
De makers van DriveImage XML leggen dat hier uit
http://www.runtime.org/peb.htm
en verwijzen daarin naar de BartPE bootable CD
http://www.nu2.nu/pebuilder/ .
De instructies van Bart (Lagerweij) zijn uitstekend, je moet een plugin
voor DriveImage XML toevoegen en dan is de BartPE schijf een uitnemend
hulpmiddel. Je kunt daaraan nog _veel_ meer plugins toevoegen, waardoor
zo'n BartPE Cd een uiterst krachtig hulpmiddel wordt om gecrashte
Windows-installaties te herstellen. De moeite waard om je daarin een
tijdje te verdiepen!

RL

Re: image maken

news:7bf86$48ba6b86$5353d4bc$25277@cache100.multik abel.net...

> [...]
> zo'n BartPE Cd een uiterst krachtig hulpmiddel wordt om gecrashte
> Windows-installaties te herstellen. De moeite waard om je daarin een

Bedankt,
kan ik weer even mee vooruit.

mvg
RL