kan restore niet terug zetten

Robert Nieuwenhuizen

kan restore niet terug zetten
Hallo,

Mijn systeem was zo traag geworden dat ik het systeem op nieuw geinstalleerd
heb. uiteraard eerst een backup gemaakt van het hele systeem. Met windows
back up. naar een exteren drive (G:\). werkt prima. Nu wil ik bestanden terug
zetten van de backup en dat gaat niet.
Ik ga naar controle panel|restore computer | advanced restore.
ik kies Files from a backup made on a different computer
select Next en selecteerd daar de drive waar de backup op staat
weer next
en krijg de melding "Windows was not able to find backup sets on G:\

Als ik op de drive kijk zie ik daar de folder
WindowsimageBackup\<oude computername>
hier in staat het bestand mediaId
en de folders backup 2008-08-160247
en Catalog

wat heb ik tot nu toe gedaan:
Technet bekeken op deze fout melding geen duidelijk antwoord
opgestart met de installatie cd en dan de keus restore compled PC
maar dan zijn er ook geen bestanden te vinden en ik kan geen andere lokatie
opgeven. wat een ellende!!!!

Lekker om een backup te maken en dan de bestanden niet meer te kunnen
benaderen. weer iemand hoe ik de bestanden kan terug krijgen. of met een
ander programma.

Groetjes Robert
edward

Re: kan restore niet terug zetten

"Robert Nieuwenhuizen" <Robert Nieuwenhuizen@discussions.microsoft.com>
schreef in bericht
> Hallo,
>
> Mijn systeem was zo traag geworden dat ik het systeem op nieuw
> geinstalleerd
> heb. uiteraard eerst een backup gemaakt van het hele systeem.

Niet om het een of ander hoor (ik ben ook maar een leek) maar om nu ineens
te gaan herinstallen als je PC iets trager is geworden???
Ik moet toch aannemen dat je eerst de geijkte weg van schijfopruiming en
defragmenteren heb gevolgd? Of hielp dat ook niet?

Robert Nieuwenhuizen

"edward" wrote:

> [...]

> in de loop van het jaar erg traag en het duurde erg lang als je op een TAb klikt in IE diverse software geprobeerd en weer er af gegooid. dus het was gewoon tijd dat he moest gebeuren

Robert
Detmer

> [...]

> Lekker om een backup te maken en dan de bestanden niet meer te kunnen
> benaderen. weer iemand hoe ik de bestanden kan terug krijgen. of met een

Als ik je mail goed lees maak je een denkfout. De folder
Windowsimagebackup\<oude computername> bevat niet de backup van je
bestanden, maar de backup van je gehele systeem (Windows complete PC backup)
of zoals de foldernaam aangeeft een image (één op één kopie) van je
C-schijf. (Als je bij het maken van de image hebt aangegeven meer schijven
dan alleen de C-schijf mee te nemen, dan zijn die natuurlijk ook opgenomen
in deze image).

Je kan deze schijven terugzetten middels (op mijn computer) F8 indrukken
tijdens start. Er verschijnt een scherm "Geavanceerderde startopties", kies
daarin "De computer herstellen" (eerste optie), kies de gewenste
toetsenbordinstelling b.v. (Nederlands/VS Internationaal), kies Windows
complete PC terugzetten (3e optie), kies vanaf welke locatie (G-schijf). De
partitie(s) wordt (worden) vervolgens teruggezet. Je krijgt daarmee het oude
(trage)systeem terug van het moment toen de image gemaakt is (8 augustus
2008), maar als je bestanden op de betreffende partities stonden heb je die
ook keurig terug. Daarna een kopie van de bestanden maken op DVD en daarna
je computer nogmaals opnieuw installeren.

Als je backups van alleen je bestanden wilt maken dan kies je voor "backup
van bestanden en mappen maken". Overigens kan je deze backup waarschijnlijk
niet meer benaderen nadat je je een image van je systeem hebt
teruggeplaatst. Je moet dan dus dus opnieuw een "backup van bestanden en
mappen maken". Deze backup wordt opgeslagen in de folder:
<computernaam>\Backup Set 2008-....\Backup Files 2008-....
Ik hoop dat je bestanden nog te redden zijn.

mvr.gr.
Detmer

Hapzee

Re: kan restore niet terug zetten
Het is niet mogelijk locatie van backup aan te geven. Complete PC backup komt
met melding dat er geen backup is gevonden waarna programma stopt. Probleem
is dat Vista niet meer draait. De backup folder is er nog wel en ook
opexterne USB harddisk, maar zonder keuze mogelijkheid niet mogelijk deze
terug te zetten.