foto's

Elze

foto's
Als ik mijn digitale camera met een kabeltje aansluit op de laptop worden de
foto's automatisch geïmporteerd en na het importeren verwijderd van de
camera. Het probleem: wanneer ik een usb stick met back-up gegevens,
waaronder ook foto's, in de laptop doe komt niet het venster met keuzes wat
ik wil doen, maar de pc begint ook dan me**** met importeren (en wil daarna
dus ook de bestanden verwijderen). Snel annuleren..... dan moet ik via
"Computer" en het betreffende station de bestanden openen. Hoe kan ik dat
wijzigen?
--
Vriendelijke groet
Elze

--
Vriendelijke groet
Elze
Nico

Re: foto's
> [...]
> dus ook de bestanden verwijderen). Snel annuleren..... dan moet ik via
> "Computer" en het betreffende station de bestanden openen. Hoe kan ik dat

Elze,

Als het wordt geimporteerd door windows fotogalarie, kun je bij
bestand, opties, importeren, div instellingen aan of uit vinken, wat er
moet gebeuren.
suc6

--
Nico

Re: foto's
Elze schreef op 28-8-2008 16:32:
> [...]
> dus ook de bestanden verwijderen). Snel annuleren..... dan moet ik via
> "Computer" en het betreffende station de bestanden openen. Hoe kan ik dat

Algemeen: als je tijdens het insteken van het kabeltje de Shift-toets
ingedrukt houdt, wordt het 'automatisch afspelen' onderdrukt.

In ConfScherm - automatisch afspelen kun je de standaardinstellingen
voor automatisch afspelen vastleggen. Je zou overal kunnen zeggen 'vraag
mij dit elke keer'.

Als de drive aangesloten is, erop rechtsklikken in 'Computer'. Kies
Áutomatisch afspelen openen. Ik denk dat je daar speciale (voor _die_
drive geldende) regels kunt instellen.

Maar ik zit nog steeds met verbazing te kijken naar de bewering dat na
het importeren automatisch de camera gewist wordt .... dat lijkt me geen
actie van Windows, maar van een programmatje dat bij de camera hoort.

> [...]

> importeren automatisch de camera gewist wordt .... dat lijkt me geen actie
> van Windows, maar van een programmatje dat bij de camera hoort.

Ja hoor KarelV, "Windows Fotogalerie" kan dit ook, als het maar aan
gevinkt staat.

--
Nico

Elze

Re: foto's

--
Vriendelijke groet
Elze

"Nico" wrote:

> Ja hoor KarelV, "Windows Fotogalerie" kan dit ook, als het maar aan
> gevinkt staat.
>
> --
> Nico
>
> Bedankt, Shift indrukken werkt perfect. Ja het is een verradelijk snufje, vooral als je meer items open hebt staan en even niet op de taakbalk let.

Elze