map een andere naam geven

Kees van den Goorbergh

map een andere naam geven

"Kees van den Goorbergh" <goorbergh@telenet.be> schreef in bericht news:...

> [...]

> -naam wijzigen- de naam komt in een blauw vlakje, wijzig de naam en druk
> op de entertoets, dasalles!
>
> Erg gemakkelijk is de namen van een reeks bestanden ( bv. foto's )
> wijzigen en nummeren:
> Alle bestanden, die je een gelijke naam wilt geven selecteren, op het
> eerste bestand weer op de rechtermuisknop drukken en dan als boven
> vermeldt de nieuwe naam geven ( zonder eventueel de extensie te wijzigen),
> enteren klaar . De hele reeks heeft de nieuwe gelijke naam met een
> volgnummer, ( het 1ste bestand kan je eventueel nog een volgnummer (1)

Massimo

Re: map een andere naam geven
Hallo Kees,

On Tue, 26 Aug 2008 15:34:42 +0200, "Kees van den Goorbergh"
<goorbergh@telenet.be> wrote:

> [...]

Over welke nieuwe map hebben we het dan? Want dat zou gewoon moeten
werken.

Precies.

Mij is verteld dat dat wel onder XP werkt maar niet meer onder Vista:
KRANKZINNIG! Ik heb het zelf onder Vista nog niet geprobeerd maar weet
je zeker dat dat werkt?

Ik kijk even in mijn aantekeningen...

Ja, gevonden, ik citeer:
--------begin citaat----------
In Windows XP was het eenvoudig: je selecteerde de foto's van een hele
map,
gaf de opdracht "naam wijzigen", voerde een naam of getal in en 2
seconden
later waren al je foto's hernoemd. Sinds kort heb ik Vista op mijn
laptop en
ik krijg het niet voor elkaar om een map met vakantiefoto's herbenoemd
te
krijgen (het zijn er meer dan duizend, dus handmatig veranderen is een
hele
klus en ik wil graag weten hoe ik het voortaan ook weer makkelijk
doe). Ik
zet de foto's in de gewenste volgorde, selecteer alles, klik rechts op
de
eerste, geef die een nummer (tussen haakjes), maar dan neemt Vista
een
loopje met me. De volgorde wordt veranderd en er zijn meerdere foto's
met
hetzelfde nummer. Hoe zet ik Vista en mijn fotbestanden naar mijn
hand?!

Als ik via google hierover wat lees, ben jij niet de enige met dit
probleem :-( Het beste lijkt te zijn om een 3rd party rename-tool te
gebruiken, bijv.
http://www.download.com/File-Renamer...dlPid=10703208

-------einde citaat-------

Groet,

Massimo

Andre

Re: map een andere naam geven
Op Thu, 28 Aug 2008 06:03:50 +0200 schreef Massimo , :

>Als ik via google hierover wat lees, ben jij niet de enige met dit
>probleem :-( Het beste lijkt te zijn om een 3rd party rename-tool te
> [...]

massa rename......
Bij mij doet Total Commander die job.

--
Groetjes
André (VB)
Kees van den Goorbergh

Re: map een andere naam geven

"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht
> [...]

> Als ik via google hierover wat lees, ben jij niet de enige met dit
> probleem :-( Het beste lijkt te zijn om een 3rd party rename-tool te

Hallo,
Dat een en ander in Vista werkt is zeker, anders zou ik dat niet niet
omschrijven.
Overigens als ik hiervoor lees dat je alle gewenste bestanden selecteert en
dan het eerste bestand een nummer geeft (1) dan maak je een fout. Je moet
een volledig nieuwe naam geven en het nummeren doet Vista zelf.
Succes.
Kees

Massimo

Re: map een andere naam geven
Hallo,

On Thu, 28 Aug 2008 06:29:16 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>massa rename......
>Bij mij doet Total Commander die job.

Nou ja, zo kan ik het ook. :-)

Massimo
Massimo

Re: map een andere naam geven
Hallo,

On Thu, 28 Aug 2008 12:33:39 +0200, "Kees van den Goorbergh"
<goorbergh@telenet.be> wrote:

> [...]

>Hallo,
>Dat een en ander in Vista werkt is zeker, anders zou ik dat niet niet

Juist...

>Overigens als ik hiervoor lees dat je alle gewenste bestanden selecteert en
>dan het eerste bestand een nummer geeft (1) dan maak je een fout. Je moet
>een volledig nieuwe naam geven en het nummeren doet Vista zelf.

Dat is dus aan de OP gericht en niet aan mij, maar hij leest hopelijk
mee.

>Succes.
>Kees

O.k., dat is dus goed nieuws. Heb ik (en KarelV van wie het citaat is)
weer iets geleerd.

Massimo