Internetschakelaar in Vista conform XP

Joep

Internetschakelaar in Vista conform XP
Omdat Vista niet zo veilig is met de browser voor Internet schakel ik
Internet uit als ik het niet echt nodig heb.

Vista maakt er een probleem van om Internet uit te schakelen en in te
schakelen. Dat ging in XP veel makkelijker. Vista gaat het 'probleem'
onderzoeken en herstellen. Gelukkig lukt dat 'herstel' altijd, het blijft
meer omslagtig dan bij XP.

Zie ik wat over het hoofd, een instelling of zo waarmee ik internet in- en
uit kan schakelen?

Joep

Marky

Re: Internetschakelaar in Vista conform XP
U zou gewoon de netwerk kaart uit kunnen schakelen en als u internet nodig
hebt weer inschakelen, dan stelt hij _als het goed is_ de netwerk
instellingen automatisch weer goed in, en anders de router of modem uit
schakelen en weer inschakelen als u hem nodig bent.

misschien 1 van deze opties zou het anders zo niet weten...

je hebt ook wel firewalls die al het verkeer kunnen stoppen.

"Joep" <Joep@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> uit kan schakelen?
>
> Joep

Re: Internetschakelaar in Vista conform XP
Op zondag 24-8-2008 tiepte Joep de volgende wijze woorden :
> Omdat Vista niet zo veilig is met de browser voor Internet schakel ik
> Internet uit als ik het niet echt nodig heb.

Is met een goede firewall en antivirus veiligheidshalve echt niet
nodig...

> [...]
> schakelen. Dat ging in XP veel makkelijker. Vista gaat het 'probleem'
> onderzoeken en herstellen. Gelukkig lukt dat 'herstel' altijd, het

Je kunt de netwerkkaart uitschakelen... Hier kun je lezen hoe je
makkelijk een snelkoppeling naar netwerkverbindingen maakt:
http://vistabits.nl/netwerk_shortcut.htm

Ook sommige firewalls kunnen met één klik alle netwerkverkeer stoppen.

Johnny T

"Joep" wrote:

> [...]
> meer omslagtig dan bij XP.
>
> Zie ik wat over het hoofd, een instelling of zo waarmee ik internet in- en

het is wat omslachtig maar werkt wel.
Start----Configuratiescherm----Onder Netwerk en internet klikken op
Netwerkstatus en -taken- weergeven.
Onder Netwerk naast LAN verbinden klikken op Status weergeven.
klik op Uitschakelen en Doorgaan.
Je internet verbinding is nu uitgeschakeld.

Om hem weer in te schakelen gaat het wat makkelijker nl
Rechtonderin in werkbalk met Rechtermuisklik op internetverbinding icoon
en klik op Diagnose en herstel.
na paar seconden is je internet verbinding weer herstelt en kan je weer
internetten,

zoef

Re: Internetschakelaar in Vista conform XP
"Johnny T" <JohnnyT@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> Onder Netwerk naast LAN verbinden klikken op Status weergeven.
> klik op Uitschakelen en Doorgaan.
> Je internet verbinding is nu uitgeschakeld.

..
Met rechtermuisknop op netwerkicon in taskbar klikken en verbinding
verbreken kiezen - met een draadloos netwerk toch ( 'k ben te lui om er een
kabel aan te hangen)

> [...]
> en klik op Diagnose en herstel.
> na paar seconden is je internet verbinding weer herstelt en kan je weer

Rechtermuisknop op netwerkicon en "verbinding met netwerk maken" kiezen.

zoef

zoef

Re: Internetschakelaar in Vista conform XP
"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]

> een kabel aan te hangen)

> Rechtermuisknop op netwerkicon en "verbinding met netwerk maken" kiezen.

Tja, met kabel heb je inderdaad de hele rompslomp nodig behalve wanneer je
de shortcut, hierboven in de draad, van mamamegs gebruikt hé.

zoef

> zoef

Johnny T

"zoef" wrote:

> [...]

> Tja, met kabel heb je inderdaad de hele rompslomp nodig behalve wanneer je
> de shortcut, hierboven in de draad, van mamamegs gebruikt hé.

Het kan nog sneller zoef nl je modem(of router) stroomstekker eruit trekken,
maar ja dan moet je ook aan een (stroom) kabel hangen.