welk programma.....?

swashy

welk programma.....?
hoikes

met welk programma maak ik het best een image van mijn vista configuratie .
er zijn velen die zweren bij acronis image......anderen bij ghost ;.
heb acronis en laten opstarten met de cd van acronis maar wanneer ik dan op
backup maken klik om een image te maken dan zegt ie no hard disk founds ....
blablabla ....

iemand een idee voor een degelijk program .? Met liefst een eenvoudige
uitleg erbij??

dank zou groot zijn .

Jawade

Re: welk programma.....?
In article <rgbsk.6456$_M4.1695@newsfe18.ams2>, swashy@telenet.be says...
> [...]
> blablabla ....
>
> iemand een idee voor een degelijk program .? Met liefst een eenvoudige

Ik heb Acronis True Image 11 en ben daar dik tevreden mee. Ghost
zou ik niet nemen, je hoort weleens van incompatibiliteit met
Vista. Ook het bedrijf staat me niet zo aan.

Als je goed oplet heb je geen uitleg nodig. Wel raad ik aan om als
je meerdere partities hebt, deze duidelijke namen te geven. B.v.
Drv0Prt1, Drv0Prt2, Drv1Prt1 Opvallend is dat de 1e drive 0 is,
maar de 1e partitie 1.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

Rob

Re: welk programma.....?

"swashy" <swashy@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> .... blablabla ....
>
> iemand een idee voor een degelijk program .? Met liefst een eenvoudige

Acronis True Image 11.0 werkt doorgaans héél goed ook bij mij
met mijn Vista Premium. (Ik gebruik nu Vista Ultimate)
Heb je toevallig Vista Ultimate als OS ?
Dan kun je gebruik maken van de ingebouwde backup functie
"Complete PC Backup" dit werkt feilloos.
Ik zet de backup dan op een andere partitie.

M.v.gr. Rob

Cnut

> [...]
> op backup maken klik om een image te maken dan zegt ie no hard disk founds

Acronis is uitstekend!, daar komt bij dat ik geen Symantec troep (meer) op
mijn PC wil.
Heel lastig te deinstalleren, zelfs met hun tooltjes.
Welke versie gebruik je van Acronis?
Vanaf Acronis® True Image Home® version 10.0 (build 4.871) is het Vista
compatible.

http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=90

> dank zou groot zijn .

Rob

Re[2]: welk programma.....?

zondag 24 augustus 2008, 13:19:43, schreef u:

> [...]

> zou ik niet nemen, je hoort weleens van incompatibiliteit met
> Vista. Ook het bedrijf staat me niet zo aan.

Nou Ghost was ik altijd wel positief over, behalve de laatste versie,
vind het niks
Rob

Rob

Re[2]: welk programma.....?

zondag 24 augustus 2008, 13:23:46, schreef u:

> [...]

> Welke versie gebruik je van Acronis?
> Vanaf Acronis® True Image Home® version 10.0 (build 4.871) is het Vista

Als dat Acronis nou in staat is om een backup van een NAS te maken
dan zou het echt goed spul zijn.
Als iemand me kan vertellen met welke versie dat zou moeten werken dan
hoor ik het graag.
Ik heb het nooit werkend gekregen en ben toen met het gebruik van
Acronis gestopt.
Ik hoop dat ik er naast zit en dat het wel kan, met welke versie dan
ook, dan schakel ik alsnog terug naar Acronis.
Ik heb versie 10 en 11 gehad, ,maar met beide versies werkte het niet,

Rob

Joep

RE: welk programma.....?

"swashy" wrote:

> [...]
> blablabla ....
>
> iemand een idee voor een degelijk program .? Met liefst een eenvoudige

Beste swashy,

Mijn ervaringen met Norton Ghost versie 12 zijn positief met Vista. Bij
Ghost wordt er een handige gebruikershandleiding geleverd. De backup
bestanden zijn beveiligd en je kunt eenvoudig een enkel betand of hele map of
hele installatie terugzetten.

Joep
Cnut

Re: Re[2]: welk programma.....?
"Rob" <Rob@nottinuse.com> schreef in bericht

> [...]

ook, dan schakel ik alsnog terug naar Acronis.
Ik heb versie 10 en 11 gehad, ,maar met beide versies werkte het niet,

Moet kunnen met versie 11
http://www.acronis.com/homecomputing...age-media.html
Supports the following storage locations: FTP; Hard disk drives;
Networked storage devices
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW;^ZIP®, Jaz® and other removable media; P-ATA
(IDE), S-ATA, SCSI, SAS (New!), IEEE1394 (Firewire) and USB 1.0 /2.0 drives,
PC card storage devices.

Misschien staat er een tip voor jou hier, ik heb zelf geen ervaring met een
NAS:
http://forums.techguy.org/all-other-...ronis-nas.html
Mapping networkdrives:
http://www.vista4beginners.com/Map-Network-Drive
Succes!

Rob

Re[4]: welk programma.....?

zondag 24 augustus 2008, 17:28:42, schreef u:

> [...]

> PC card storage devices.

> Misschien staat er een tip voor jou hier, ik heb zelf geen ervaring met een

Het is al een tijdje geleden dat ik het heb geprobeerd, het probleem
is een backup van de NAS, niet het opslaan op de NAS.
Maar goed ik ga er nog eens mee aan de slag, en met die tip kan ik
misschien ook wel wat. Thanks!

Rob

Re: welk programma.....? [OT]
Cnut schreef op 24-8-2008 17:28:
> "Rob" <Rob@nottinuse.com> schreef in bericht

Beste Cnut, jouw replies zijn wat verwarrend, omdat je de geciteerde
tekst niet laat voorafgaan door het > teken. Daardoor is het niet
duidelijk waar jouw antwoord begint.
Kijk eens in WM bij extra - opties - verzenden - indeling voor
nieuws-instellingen tekst zonder opmaak of daar dat vinkje gezet is voor
'originele tekst laten inspringen met > ....'