config scherm,windows update verdwijnen als ik ze op start

Gijs

config scherm,windows update verdwijnen als ik ze op start
ik heb nu een tijdje vista en ik had een probleem waar bij sommige dingen van
het config scherm het niet meer goed doet.
en als ik windows update start dan zie ik hem me**** weer verdwijnen voordat
de inhoud er is(dus alleen een vierkant blok zeg maar met auro glass er
omheen)
bij mijn moeders account was dit probleem er niet dus ik heb een nieuwe
account gemaakt, maar na de vakantie kwam het weer terug...
dus hoe kan ik dit oplossen?
want het is best irritant.

met vriendelijke groet,
Gijs

btw ik heb nog een schreenshot van mijn config scherm gemaakt.
http://dhost.info/xgc/config%20scherm.png
van windows update zal neit lukken want die verdwijnt me****...

Re: config scherm,windows update verdwijnen als ik ze op start
Gijs schreef op 24-8-2008 10:46:
> [...]
> bij mijn moeders account was dit probleem er niet dus ik heb een nieuwe
> account gemaakt, maar na de vakantie kwam het weer terug...

Dat soort dingen veranderen niet zomaar spontaan. Begin eens met goede
malware-scans:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)

- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

En antivirus
- Avira Antivir
http://www.free-av.com/en/download/1...tivirus.ht ml

Cnut

Re: config scherm,windows update verdwijnen als ik ze op start
"Gijs" <Gijs@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> met vriendelijke groet,
> Gijs
>
> btw ik heb nog een schreenshot van mijn config scherm gemaakt.

Volstrekt normaal scherm.
Staat de service wel aan? automatisch of op handmatig?, ben je admin in die
nieuwe account? UAC aan of uit?
<Re. klik Computer icoon, kies beheren > services > Windows Update, via een
Re. klik > eigenschappen kun je e.e.a. instellen>
Overigens zou ik de boel op automatisch updaten zetten, dan hoef je alleen
nog maar af en toe de niet-windows updates voor je machientje te raadplegen.
Dat is een stuk beter en veiliger.

Indy

> [...]

> met vriendelijke groet,
> Gijs
>
> btw ik heb nog een schreenshot van mijn config scherm gemaakt.

Is de Iconcache.db nog wel aanwezig of misschien beschadigd ?

C:\Gebruikers\User\AppData\Local\Iconcache.db
Trouwens, dit is een verborgen bestand.

Indy

Indy

"Cnut" wrote:

> [...]

> nog maar af en toe de niet-windows updates voor je machientje te raadplegen.

ben admin uac staat aan.
service voor auto update staat aan toen ik het voor het laatst kon checken...

btw mijn start menu doet nu ook ineens raar:
http://img381.imageshack.us/my.php?image=wtna0.jpg

eigenschappen doen bij computer verdwijnt ook me**** en netwerk center doet
het ook niet meer...
Gijs

"Indy >" wrote:

> [...]

> Is de Iconcache.db nog wel aanwezig of misschien beschadigd ?
>
> C:\Gebruikers\User\AppData\Local\Iconcache.db

dit bestand is nog aanwezig.
is wel bijna 4 mb groot...
Gijs

"karelV" wrote:

> Dat soort dingen veranderen niet zomaar spontaan. Begin eens met goede
> [...]

ben nu aan het scannen een tijdje geleden heeft avast bij mij een paar
virussen verwijdert.

spyware staat er volgens mij niet op(tot nu toe niks gevonden)
Cnut

> [...]
> checken...
>
> btw mijn start menu doet nu ook ineens raar:

Niet best allemaal!
Zie wat KarelV antwoord en / of doe een online scan:
http://housecall.trendmicro.com/
Of, formatteren en opnieuw installeren en investeren in diskimaging
software.

Gijs

"Cnut" wrote:

> [...]

> http://housecall.trendmicro.com/
> Of, formatteren en opnieuw installeren en investeren in diskimaging

dat heb ik ook al gedaan housecall zal ik ook nog wel effe proberen...