map een andere naam geven

12lady45

map een andere naam geven
ik heb een vraag heb vista ultimate
als ik een nieuwe map maak en die een andere naam wil geven
Geeft hij aan deze map of bestand bestaat niet
wie heeft er een oplossing
Mark Veldhuis

Re: map een andere naam geven
> ik heb een vraag heb vista ultimate
> als ik een nieuwe map maak en die een andere naam wil geven
> Geeft hij aan deze map of bestand bestaat niet
> wie heeft er een oplossing

http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

Mark Veldhuis.

Re: map een andere naam geven
12lady45 schreef op 22-8-2008 19:30:
> ik heb een vraag heb vista ultimate
> als ik een nieuwe map maak en die een andere naam wil geven
> Geeft hij aan deze map of bestand bestaat niet
> wie heeft er een oplossing

Zie: http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm

Kees van den Goorbergh

Re: map een andere naam geven

"12lady45" <12lady45@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> ik heb een vraag heb vista ultimate
> als ik een nieuwe map maak en die een andere naam wil geven
> Geeft hij aan deze map of bestand bestaat niet
> wie heeft er een oplossing

Hallo,
Daar snap ik nou niks van dat dat problemen geeft!!!
Gewoon op de mapnaam of bestandsnaam klikken met de rechter muisknop, in het
hulpschermpje klik op
-naam wijzigen- de naam komt in een blauw vlakje, wijzig de naam en druk
op de entertoets, dasalles!

Erg gemakkelijk is de namen van een reeks bestanden ( bv. foto's ) wijzigen
en nummeren:
Alle bestanden, die je een gelijke naam wilt geven selecteren, op het eerste
bestand weer op de rechtermuisknop drukken en dan als boven vermeldt de
nieuwe naam geven ( zonder eventueel de extensie te wijzigen), enteren klaar
.. De hele reeks heeft de nieuwe gelijke naam met een volgnummer, ( het 1ste
bestand kan je eventueel nog een volgnummer (1) geven
succes.
Kees

~PC-freakİ~

Re: map een andere naam geven
Op Sat, 23 Aug 2008 14:51:35 +0200, schreef "Kees van den Goorbergh"
<goorbergh@telenet.be> het volgende.

>"12lady45" <12lady45@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

>Hallo,
>Daar snap ik nou niks van dat dat problemen geeft!!!

Ik vrees dat jij wel meer niet snapt, de oplossing is gisteren al 2x
gegeven.

> [...]
>hulpschermpje klik op
> -naam wijzigen- de naam komt in een blauw vlakje, wijzig de naam en druk

Niet dus.

groetjes Henk
Mark Veldhuis

Re: map een andere naam geven
> [...]
> hulpschermpje klik op
> -naam wijzigen- de naam komt in een blauw vlakje, wijzig de naam en druk

Zo zou het moeten werken ja, maar in Vista levert dat voor veel mensen
een probleem op. Bug?
Nogmaals de link:
http://www.vistabits.nl/mapnamen_niet_te_wijzigen.htm . Hier wordt het
probleem beschreven en er staat een oplossing (plus nog 1 voor een
soortgelijk probleem dat door een specifieke update veroorzaakt wordt)

Mark Veldhuis.

Frans H

Re: map een andere naam geven
Mark Veldhuis wrote:

> [...]
> probleem beschreven en er staat een oplossing (plus nog 1 voor een
> soortgelijk probleem dat door een specifieke update veroorzaakt wordt)

Waarom heb je een apart programma nodig om fouten op te lossen?

Mark Veldhuis

Re: map een andere naam geven

> Waarom heb je een apart programma nodig om fouten op te lossen?

Er wordt toch nergens over een "apart programma" gesproken?

Mark Veldhuis.