microfoon

peter

microfoon
hoi,

sinds 4 dagen heb ik vista premium,op een nieuwe quad core processor.

natuurlijk weer een hoop gedoe om de pc te krijgen, zoals de vorige xp pc.

dat loopt vrij goed op 1 ding na.

ik krijg met geen mogelijkheid de microfoon werkend!!!

omdat ik bijna altijd bel met skype,heb ik dit echt nodig...

alle opties doorlopen, eigenschappen voor microfoon etc, aanzetten,
schuifjes iets naar boven etc.....

maar hij wil niet werken...

wie kan mij helpen????

bvd

peter

zoef

Re: microfoon
"peter" <coltsound@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
>
> omdat ik bijna altijd bel met skype,heb ik dit echt nodig...
>
> alle opties doorlopen, eigenschappen voor microfoon etc, aanzetten,

Heb je geen mogelijkheid tot boost (+40db) want met "schuifje iets naar
boven" lukte Skypen bij mij ook niet. 't Bleef sowieso uitermate frustrerend
om het geluid in Skype goed te krijgen.
So, bye bye Skype.

zoef

> wie kan mij helpen????
>
> bvd
>
> peter

zoef

Re: microfoon
"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]

> boven" lukte Skypen bij mij ook niet. 't Bleef sowieso uitermate
> frustrerend om het geluid in Skype goed te krijgen.

En, de microfoon moet eerst gekalibreerd worden ( bij mij toch - in Sound
Manager van Realtek ALC268).

zoef

peter

> [...]

> omdat ik bijna altijd bel met skype,heb ik dit echt nodig...
>
> alle opties doorlopen, eigenschappen voor microfoon etc, aanzetten,

oke`,

schuifjes heb ik geprobeerd.

calibreren ga ik proberen

peter

> [...]

> omdat ik bijna altijd bel met skype,heb ik dit echt nodig...
>
> alle opties doorlopen, eigenschappen voor microfoon etc, aanzetten,

maar hoe moet ik calibreren wat jij zij??
waar kan ik dat vinden???

groetjes

peter

zoef

Re: microfoon
peter wrote:
> "peter" <coltsound@hotmail.com> schreef in bericht

> maar hoe moet ik calibreren wat jij zij??
> waar kan ik dat vinden???

'k Weet niet of dat bij jou wel nodig is dat hangt waarschijnlijk van de
soundchip af. 'k Vermeldde het omdat het een mogelijkheid is. Bij mij moet
dat in Sound Manager van Realtek gebeuren - als ik op de tab "microfoon"
klik verschijnt het nodige voor die kalibratie en ruisonderdrukking. Het is
echter nogal onwaarschijnlijk dat je *totaal* geen geluid te horen krijgt
omdat er daar iets niet goed zou geregeld zijn.

Welke soundchip ( audiocodec) zit er in jouw PC?

zoef

> [...]

> omdat ik bijna altijd bel met skype,heb ik dit echt nodig...
>
> alle opties doorlopen, eigenschappen voor microfoon etc, aanzetten,

nou, ik zoek me een ongeluk.
maar zoiets kan ik niet vinden......

Peter Pors

> [...]
> krijgt omdat er daar iets niet goed zou geregeld zijn.
>
> Welke soundchip ( audiocodec) zit er in jouw PC?

Suggestie om daarachter te komen: Aida 32 of Everest home

Aida:
http://download1us.softpedia.com/dl/.../info/3942.zip
Everest:
http://download1us.softpedia.com/dl/...esthome220.zip

> "peter" <coltsound@hotmail.com> schreef in bericht

> nou, ik zoek me een ongeluk.
> maar zoiets kan ik niet vinden......

nog een keertje

peter schreef op 22-8-2008 23:23:

> [...]

Als je een Realtek-chip hebt, heb je ook de Sound Manager daarvan. Tab
Luidprekers. Daar kun je instellen welke functies de verschillende
'gaatjes' op de geluidskaart hebben.
Goede gaatje gekozen met de goede 'luidsprekerconfiguratie' ?