Vista SP1 problemen en Windows Vista DVD Maker werkt niet

Teresa

Vista SP1 problemen en Windows Vista DVD Maker werkt niet
Probleem 1:
Ik heb Windows Vista SP1 al 2x gedownload en geinstalleerd maar kreeg beide
keren heel veel problemen, in hoofdzaak een heel erg traag werkend systeem,
daarom heb ik deze update onlangs voor de 2e keer verwijderd.
Ik heb een aantal voorbereidingen geprobeerd, zoals eerder beschreven op dit
forum, downloaden en installeren updates KB938371 en 937287 maar dan wordt er
aangegeven: De update geldt niet voor uw systeem.
Ik weet dat SP1 nodig is maar kan er zo niet mee werken. SP1 was nog steeds
niet aangeboden als automatische update, maar ik heb het zelf opgezocht.

Probleem 2:
Heb een film gemaakt in Windows Movie Maker en wilde dus een DVD maken met
DVD Maker. Helaas komt er elke keer bij 7% coderen de melding: Kan de DVD
niet maken, niet nader omschreven fout.
In eerdere vraag/antwoord threads en ook op andere forums werd als oplossing
gegeven, het virtuele geheugen te verhogen. Ik heb dat gedaan en wel als
minimum 2300 MB (mijn RAM geheugen + 300) en als maximum 9900 MB (zoals werd
geadviseerd 3 x min aantal). Helaas blijft het probleem zich voordoen.
Heeft iemand een andere oplossing. Deze film is wel langer als de anderen
die ik eerder heb gemaakt, nl. 80 minuten.
Ik heb een Dell Inspiron 6400 met Windows Vista Home Premium, 2GB RAM en
100GB harde schijf. Ik heb nog 25GB, de meeste gegevens zijn overgezet naar
een externe harde schijf die niet constant gekoppeld is aan mijn laptop.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast heel erg bedankt!
Teresa
Detmer

Re: Vista SP1 problemen en Windows Vista DVD Maker werkt niet

"Teresa" <Teresa@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> een externe harde schijf die niet constant gekoppeld is aan mijn laptop.
>
> Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast heel erg bedankt!

Ik weet niet de oplossing, maar SP1 is bij mij ook nog niet aangeboden via
Automatische Updates (ondanks dat de vereiste KB937287, KB935509 en KB938371
al wel geïnstalleerd zijn en de hardware drivers naar mijn gevoel ook
uptodate zijn). Ook heb ik geen vLite geïnstalleerd of een beta-versie van
SP1.
Ik wacht het nog maar even af want de ruim 500MB
download van de All-language versie vind ik toch wel wat ruig.
Detmer

edward

> [...]

> een externe harde schijf die niet constant gekoppeld is aan mijn laptop.
>
> Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast heel erg bedankt!

Probeer het eerst eens met een ongeformatteerde DVD+RW (werkt het
makkelijkst en is altijd weer te hergebruiken)
Als dat niet werkt kun je ook het volgende proberen: publiceer de film naar
de PC als AVI en brand dan de DVD via Windows Media Centre (paardenmiddel,
maar nou ja)

edward

Re: Vista SP1 problemen en Windows Vista DVD Maker werkt niet

"edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]

> Als dat niet werkt kun je ook het volgende proberen: publiceer de film
> naar de PC als AVI en brand dan de DVD via Windows Media Centre

Overigens, er zal wel hevig geswapt moeten worden bij een film van 80
minuten en ik vraag me af of 25 GB dan afdoende is, maar dat is maar een
veronderstelling van een leek.
Je kunt in dat geval natuurlijk beter de film in stukken knippen en
afzonderlijk publiceren. Wellicht lukt het branden dan wel.

Teresa

"edward" wrote:

> [...]

> Je kunt in dat geval natuurlijk beter de film in stukken knippen en
> afzonderlijk publiceren. Wellicht lukt het branden dan wel.

Bedankt voor de tips Edward.
Ik zal eerst een DVD+RW kopen en het proberen. Heb overigens de film
inmiddels in 2 delen opgeslagen (DVD2 moet ik nog een beetje bewerken), dus
allebei ongeveer 40 minuten. Helaas bij DVD1 stopt DVD Maker nu bij 13,6%
coderen... Terwijl hij het altijd goed heeft gedaan, snap er helemaal niks
van. Dus een film van 80 minuten stopt op 7%, 40 minuten op 13,6%. Het lijkt
wel of er een corrupte clip/foto inzit, maar helemaal precies kan ik
natuurlijk niet bepalen welke het is...zou dat kunnen?

Indien nodig, hoe publiceer ik de film naar de PC als AVI als ik hem toch
met WMP wil branden?

Bedankt vast!
edward

> [...]
> natuurlijk niet bepalen welke het is...zou dat kunnen?
>
> Indien nodig, hoe publiceer ik de film naar de PC als AVI als ik hem toch

Hoe kom je nu ineens bij WMPlayer? Je kunt met WMMaker de film ook als AVI
publiceren (wordt wel groot) maar probeer nu eerst eens je met WMM gemaakte
WMV file via WMC (=Windows Media Centrum) te branden.

Teresa

"edward" wrote:

> [...]

> publiceren (wordt wel groot) maar probeer nu eerst eens je met WMM gemaakte
> WMV file via WMC (=Windows Media Centrum) te branden.

Sorry, typefoutje ik bedoel ook WMC. Geprobeerd maar lukt niet, de film die
ik nu wil branden (1e deel) verschijnt niet in zijn geheel in het programma.
Wel andere films waar ik nog mee bezig ben en die in dezelfde map 'Video's '
zitten...
Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik gebruik WMC nooit dus is ook vreemd voor
me, maar wil alles proberen om die DVD gebrand te krijgen.
Gr. T.