Wlan

Vc

Wlan
ik heb een router aangesloten op mijn Home internet.
De router is geinstalleerd en beveiligd. Deze is te zien bij beschikbare
netwerken.
Maar als ik mijn Wlan verbinding aanklik en de code heb ingevoerd, wordt de
verbinding direct verbroken.
Mijn vader die XP heeeft kan probleemloos via mijn verbingding internetten.
Dus ligt het probleem niet bij de router.
Wie kent dit probleem en weet de oplossing?

Gandalf Gladstone

Re: Wlan

"Vc" <jhtwtzz@home.nl> schreef in bericht
news:6eb78$48ac82db$524a8cb6$19039@cache2.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]
> internetten.
> Dus ligt het probleem niet bij de router.
> Wie kent dit probleem en weet de oplossing?

De authenticatiecode (toegangscode) moet exact hetzelfde zijn als de code
die in de WEP/WPA beveiliging van de router is ingetikt!?

Peter Pors

Re: Wlan
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan met een onbeveiligd draadloos netwerk.
Er wordt bij mij gemeld dat er geen verbinding kon worden gemaakt omdat er
geen reactie is ontvangen van de router of accespoint. is dat bij jou ook
zo? Het is de enige verbinding die ik nodig heb, en ook écht nodig heb!

Weet er iemand raad voor ons?

Gr. Peter

"Peter Pors" <peterpors@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> jou ook zo? Het is de enige verbinding die ik nodig heb, en ook écht nodig

Nee Peter, ik zie alleen dat er geen verbinding is.
Geen idee wat er aan de hand is.

Dries Allemeersch

Re: Wlan
"Peter Pors" <peterpors@zeelandnet.nl> wrote in message
> [...]
> jou ook zo? Het is de enige verbinding die ik nodig heb, en ook écht nodig

Hallo,

Heb dit soort van verschijnsel al kunnen oplossen door tcp/ipv6 uit te
schakelen op het draadloos netwerkkaartje:
Via de globe (startmenu)
- klik rechts op Netwerk en kies eigenschappen
- kies in het links deel van het scherm: netwerkverbindingen beheren.
- kies uit de lijst jouw wlan kaart
- klik rechts op dat icoon en kies eigenschappen
- vink tcp/ipv6 uit
- start opnieuw op en probeer verbinding te maken.

Als het een DHCP probleem is (geen ip krijgen van je router maar met een
fixed ip/gateway werkt de verbinding wel), dan kan je dit soms oplossen door
de volgende keys aan te passen:
DhcpConnForceBroadcastFlag = 0
DhcpConnDisableBcastFlagToggle = 1
Uitleg hierover vind je hier:
http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/29/2/
Hiervoor bestaat ook een handig tooltje die deze zaken voor jou aanpast
zonder dat je moet gaan knoeien in het register:
http://www.reviewingit.com/images/st...FixTool1.2.zip

Veel succes,
Dries

Vc