Wat is "sdphost.exe"

E.G

Wat is "sdphost.exe"
Hallo
Ontdekte met tuneupp utilities 2008 dat er in de startup bestanden opeens 2
nieuwe bestanden staan.
Namelijk 2x "files Driver". Bij properties van die bestanden staat dat het
om sdphost.exe gaat. Die 2 kun je deleten maar staan er na afsluiten van
t.u.2008 en opnieuw starten weer op. Ook reboot helpt niet.

Via google zoeken zonder de .exe kom ik op een of ander video kanaal en
alleen "sdp" ergens op een HP bestand. Slaat nergens op.
Iemand een idee wat die 2 bestanden zijn of doen?

Bvd Mvg E

Re: Wat is "sdphost.exe"
Op woensdag 20-8-2008 tiepte E.G de volgende wijze woorden :
> [...]
> en alleen "sdp" ergens op een HP bestand. Slaat nergens op.
> Iemand een idee wat die 2 bestanden zijn of doen?

Eens een goede virusscan doen? Eventueel online bij:
http://housecall.trendmicro.com/

Adriaan

Re: Wat is "sdphost.exe"
E.G wrote:
> [...]
> en alleen "sdp" ergens op een HP bestand. Slaat nergens op.
> Iemand een idee wat die 2 bestanden zijn of doen?

Is het misschien spdhost in plaats van sdphost?
http://www.processlibrary.com/directory/files/spdhost :

Author:
Solimar Systems, Inc.
Part of:
Solimar Print Director
Common Path(s):
%programfiles%\solimar systems\spde\spdhost\system

--
Adriaan.

E.G

Re: Wat is "sdphost.exe"
Mamamegs [MS MVP] wrote:
> Op woensdag 20-8-2008 tiepte E.G de volgende wijze woorden :

> Eens een goede virusscan doen? Eventueel online bij:
> http://housecall.trendmicro.com/

Ik heb een goede virusscanner (Nod 32) en die vind niets.

E.G

Re: Wat is "sdphost.exe"
Adriaan wrote:

> [...]
> Solimar Print Director
> Common Path(s):
> %programfiles%\solimar systems\spde\spdhost\system

Nee, het is echt sdphost.exe

Re: Wat is "sdphost.exe"

"E.G" <ditniet@hethom.nl> <knipje>

> Ik heb een goede virusscanner (Nod 32) en die vind niets.

Dan heb je volgens mij toch geen probleem! Wellicht zou het een Service
Driver Pack zijn van één of ander geïnstalleerd programma. Het sdphost.exe
komt niet voor op mijn Vista Premium, nog op de viruslijst van
http://www.waarschuwingsdienst.nl/

--
VIS UNITA FORTIOR
"United Strength is Stronger"

zoef

Re: Wat is "sdphost.exe"
"<°))))><" <tune@fish.invalid> schreef in bericht
news:7364f$48ad35fd$54695be0$29835@cache70.multika bel.net...

> "E.G" <ditniet@hethom.nl> <knipje>

> Dan heb je volgens mij toch geen probleem!

Nou, moe.

>Wellicht zou het een Service Driver Pack zijn van één of ander
>geïnstalleerd programma.

Yep, bvb. van een dat je paswoorden of je bankrekening nummers probeert te
achterhalen.

Die sdphost.exe ( sdphost-site vertrouw ik ook al niet) ziet er toch niet zo
erg gezond uit. 'k Zou er wel een bak Duvel durven op verwedden dat het
malware is.

zoef

>Het sdphost.exe komt niet voor op mijn Vista Premium, nog op de viruslijst
> [...]

Op donderdag 21-8-2008 tiepte zoef de volgende wijze woorden :

> Die sdphost.exe ( sdphost-site vertrouw ik ook al niet) ziet er toch
> niet zo erg gezond uit. 'k Zou er wel een bak Duvel durven op
> verwedden dat het malware is.

Het feit dat er op Google niets te vinden is op 'spdhost.exe' is al
genoeg om een vermoeden van virus of malware te krijgen. Als het
inderdaad om ellende gaat dan is het een vrij nieuw iets en zullen
verwijderprogramma's het nog niet als zodanig herkennen.

Upload die bestanden eens op deze website voor analyze:
http://www.virustotal.com/

E.G

Re: Wat is "sdphost.exe"
Mamamegs [MS MVP] wrote:
> [...]

> verwijderprogramma's het nog niet als zodanig herkennen.
>
> Upload die bestanden eens op deze website voor analyze:

Kan niet meer, ik ben ze al kwijt. Wat Tuneup utilities niet kon, kon Vista
manager wél. In het register stond er nog een vermelding achter OLE die is
ook verwijderd. Maar daar heb ik een kopie van en dit staat/stond er:

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1663082445-4000598836-2250539098-1000\Software\Microsoft\OLE]
"Files Driver"="sdphost.exe"

Daarna alles geprobeerd, alles werkt nog. virusscanners vinden niets,
adaware en
window defender ook niet.

Blijft de vraag wat het was. Maar ik denk zelf ook iets wat is blijven
hangen van een gedownload programma.
Mocht er toch iets vreemds gebeuren kom ik er op terug, anders iedereen
bedankt voor de hulp.

me vr gr E.G