Re: Mixer: meerdere audiaapparaten

Martijn Dendievel

Re: Mixer: meerdere audiaapparaten
Martijn Dendievel schreef op 19-8-2008 12:30:
> Hallo,
>
> Met mixer kan ik niet selecteren hoeveel output-apparaten er zijn. Hoe
> kan je dit wel doen?

Rechtsklik op luidsprekertje in de systemtray - afspeelapparaten -
rechtsklik in een leeg deel van het schermpje - 2 vinkjes zetten ?

Nope, dit gaat niet. M'n eerste serie luidsprekers zit in de achterkant van
mn pc, en men tweede serie in de voorkant (normaal gezien voor koptelefoon).

Kan ik selecteren dat die twee luidsprekers tegelijkertijd afspelen? Als ik
de luidspreker aan de voorkant erinsteek, gaat de achterste niet meer, maar
als de voorste eruitgaat, speelt hij wel via de achterste af...

edward

Re: Mixer: meerdere audiaapparaten

"Martijn Dendievel" <martijn.dendievel@tele2allin.be> schreef in bericht

> [...]
> ik de luidspreker aan de voorkant erinsteek, gaat de achterste niet meer,
> maar als de voorste eruitgaat, speelt hij wel via de achterste af...

moet kunnen via de soundmanager van je geluidssysteem (bij mij Conf.scherm>
Realtek HD Audio configuratie)

Martijn Dendievel

Re: Mixer: meerdere audiaapparaten
Wel gaat anders niet echt...

Martijn Dendievel schreef op 19-8-2008 14:19:
> [...]

> Kan ik selecteren dat die twee luidsprekers tegelijkertijd afspelen? Als ik de luidspreker aan de voorkant erinsteek, gaat de achterste niet meer, maar als de voorste eruitgaat, speelt hij wel via de achterste af...

Dat zal wel komen door de hardware: er zit vast een soort schakelaartje
in die voorste plug die constateert dan er een plug (voor de
koptelefoon) ingestoken is. Dan schakelt hij de luidsprekers (achter)
uit. Eigenlijk wel logisch ;-)
1. Je kunt die stekerbus aan de voorkant slopen en vervangen door een
'gewone'
2. Je koopt (of soldeert zelf) een T-stukje dat je achterin prikt en
waarop je de twee speakersets aansluit.

Martijn Dendievel

Re: Mixer: meerdere audiaapparaten
Maar het is dus niet mogelijk om dat in te stellen?

news:90fb4$48ab0052$5353d4bc$5705@cache110.multika bel.net...

> [...]
> 'gewone'
> 2. Je koopt (of soldeert zelf) een T-stukje dat je achterin prikt en

bedoel je dat je niet Realtek hebt? Hier kan het nl. wel mee
Martijn Dendievel

Re: Mixer: meerdere audiaapparaten
Realtek heb ik inderdaad niet...