vraagje over toegang tot map

Massimo

vraagje over toegang tot map
Hallo,

Ik ben in Vista toch weer tegen een paar vreemde zaken aangelopen die
ik niet kan oplossen (UAC is allang uitgeschakeld).

Naar aanleiding hiervan heb ik een eenvoudige vraag aan de experts in
deze groep. De map Mijn Documenten (hij heet echt zo als onder XP, dat
is een gevolg van het gebruik van de wizard Easy Transport) waarvan ik
kan zien dat ik samen met de groep administrators Eigenaar ben en
volledige rechten heb, is voor mij niet te openen. Als ik het probeer
krijg ik de melding "Locatie is niet beschikbaar. C:\Users\(mijn
naam)\Mijn documenten is niet toegankelijk, Toegang geweigerd." en ik
kan alleen op "o.k." drukken.

Wat is er nog meer nodig dan Eigenaar zijn en volledige rechten hebben
van deze map om er toegang tot te krijgen?

Groet,

Massimo

Re: vraagje over toegang tot map
Massimo schreef op 19-8-2008 12:33:
> [...]
>
> Wat is er nog meer nodig dan Eigenaar zijn en volledige rechten hebben
> van deze map om er toegang tot te krijgen?

De 'map' C:\Users\(mijn naam)\Mijn documenten is _geen_ normale map,
maar een Junction, die verwijst naar C:\Users\(mijn naam)\Documenten.
Als je bij Mapopties - Weergve aanvinkt 'beveiligde
besturingssysteembestanden verbergen' (en dat is de standaard instelling
van Vista) zul je zien dat hij ook uit verkenner verdwijnt.
Met Total Commander kun je die Junctions me**** herkennen, die hebben
daarin de extensie LNK in plaats van DIR.

Jawade

Re: vraagje over toegang tot map
In article <1d8e7$48aaa837$5353d4bc$17804@cache100.multikabel .net>, karelV@degroeten.local says...

> [...]
> Met Total Commander kun je die Junctions me**** herkennen, die hebben
> daarin de extensie LNK in plaats van DIR.

De echte mapnaam is C:\Users\(mijn naam)\Documents

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

Re: vraagje over toegang tot map
Op dinsdag 19-8-2008 tiepte Massimo de volgende wijze woorden :
> [...]
>
> Wat is er nog meer nodig dan Eigenaar zijn en volledige rechten
> hebben van deze map om er toegang tot te krijgen?

Lees dit verhaal ook eens, misschien wordt eea dan wat duidelijker:
http://vistabits.nl/documents_settings_openen.htm

Massimo

Re: vraagje over toegang tot map
Hoi Karel,

On Tue, 19 Aug 2008 13:02:13 +0200, karelV <karelV@degroeten.local>
wrote:

> [...]
>besturingssysteembestanden verbergen' (en dat is de standaard instelling
>van Vista) zul je zien dat hij ook uit verkenner verdwijnt.

Mooi, dat zal ik dan maar eens doen om dit soort zaken te vermijden.
:-)

>Met Total Commander kun je die Junctions me**** herkennen, die hebben
>daarin de extensie LNK in plaats van DIR.

Dat is leuk om te weten maar TC gebruik ik niet Karel.

Bedankt,

Massimo

On Tue, 19 Aug 2008 16:28:11 +0200, Jawade <Henk_Jawade@hotmail.com>
wrote:

>In article <1d8e7$48aaa837$5353d4bc$17804@cache100.multikabel .net>, karelV@degroeten.local says...

>De echte mapnaam is C:\Users\(mijn naam)\Documents

En KarelV vertelde erbij hoe van een confrontatie met deze fake-map af
te komen, dus ik ben weer 'blij'.

Dank,

Massimo schreef op 20-8-2008 12:25:

> Dat is leuk om te weten maar TC gebruik ik niet Karel.

Dat zou je heel wat gedoe en gepuzzel besparen :-)

Massimo

Re: vraagje over toegang tot map
Hallo,

On Tue, 19 Aug 2008 17:52:26 +0200, Mamamegs [MS MVP]
<mamamegs@wilgeenmail.invalid> wrote:

>Op dinsdag 19-8-2008 tiepte Massimo de volgende wijze woorden :

>Lees dit verhaal ook eens, misschien wordt eea dan wat duidelijker:
>http://vistabits.nl/documents_settings_openen.htm

Dank je voor deze tip! Wat KarelV zei in zijn reactie op mijn posting
was al verhelderend maar dit is nog vollediger. Ik heb zowel de lijst
van fake mappen als de pagina's met uitleg van MS uitgeprint. Het is
glashelder en hier kan ik iets mee.

Als ik zie hoe MS dit heeft geregeld moet ik wel weer lachen om de
onzin die zijn af en toe verzinnen om maar gebruiksvriendelijk over te
komen (bedoeling is om het (ex-)gebruikers van XP makkelijker te maken
in Vista). Ze bereiken vaak het tegendeel, maar goed, dat is bekend.

Hé, bedankt,

Massimo
Andre

Op Wed, 20 Aug 2008 12:28:13 +0200 schreef karelV , :

>Dat zou je heel wat gedoe en gepuzzel besparen :-)

Windows Commander (nu TC) heb ik destijds gekocht ,
na de overstap van Norton Commander, dos tijdperk.

Is gewoon onmisbaar, als je weet wat het kan.

--
Groetjes
André (VB)

Andre schreef op 20-8-2008 12:58:

> Windows Commander (nu TC) heb ik destijds gekocht ,
> na de overstap van Norton Commander, dos tijdperk.
>
> Is gewoon onmisbaar, als je weet wat het kan.

Windows Verkenner start ik al _jaren_ nooit meer op, alleen soms om
vragen in deze nieuwsgroepen te kunnen beantwoorden. Ik vind het
onbegrijpelijk dat MS blijft vasthouden aan dat misbaksel :-(