niet opgelost mediacenter

Leo & Petra

niet opgelost mediacenter
Ik heb net een neiwue toshiba qosmio G40
daar staat windows media center op, echter die kan mijn tuner niet vinden.

Met nero 8 gaat het wel die vindt de tuner maar wil ik er niet voor
gebruiken, het is mijn bedoeling om windows mediacenter de tuner te laten
vinden.
ik kan alleen niet uitvogelen waar ik het in moet stellen, in het programma
bij de instellingen lukt het niet.

Windows vista ultimate is pre installed op deze computer

Graag hulp

De juiste encoder installeren en dan vindt ie hem wel, kies hier uw versie
uit .
http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=17773

succes
groeten GC

Helaas heeft niet geholpen

Iemand een idee ??

Johnny T

RE: niet opgelost mediacenter

"Leo & Petra" wrote:

> [...]
>
> Graag hulp
>
> De juiste encoder installeren en dan vindt ie hem wel, kies hier uw versie

Leo & Petra
om de tuner in te stellen moet je dit doen in Windows Media Center(wmc)
Wanneer je wmc opent dan Taken selecteren(niet erop klikken)
Links naast Taken zie je ''Instellingen'' staan.Klik hierop.
Klik op Algemeen---Media Center instellen----Luidsprekers instellen.
Volgende--en klik op één van de soort luidspreker aansluitingen die je hebt--
---klik Volgende---Selecteer de hoeveelheid boxen(2--5.1 of 7.1)
en klik op Volgende--Klik op knop Testen.
Als je geluid hoort vink dan aan :'' ik heb uit elke geluidsbox geluid
gehoord.''
(Zo niet kijk dan nog een na of de snoeren misschien zijn beschadigd,want
normaal moet de boxen het nu doen.)
Als je wel geluid hoort klik op Volgende en op Voltooien.
Sluit de wmc af en start wmc opnieuw op.

Wanneer je nu een tv zender opent kan je via de werkbalk(rechtsonderin)
op de luidsprekerbox klikken en moet je ook de media center erbij zien staan.

Hans Schuts

Re: niet opgelost mediacenter
Op Mon, 18 Aug 2008 17:50:38 +0200, "Leo & Petra" <l.spoor3@chello.nl>
schreef:

> [...]
>
>Graag hulp
>
>De juiste encoder installeren en dan vindt ie hem wel, kies hier uw versie

Ja, dat bovenstaande tip ook helemaal nergens op slaat. De tuner wordt
niet gevonden, dus valt er ook helemaal signaal van die tuner te
verwerken, dus slaat het nergens op dat er een encoder genstalleerd
moet worden. Wordt er geen mogelijkheid geboden in Mediacenter zelf
als er geen tv-tuner aangetroffen wordt? De mijne wordt wel vanaf het
begin gevonden, dus ik kan dat zelf helaas niet nagaan. Kijk anders
eens in de Help, daar is vast wel iets te vinden bij Problemen
oplossen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Hans Schuts

Re: niet opgelost mediacenter
Op Mon, 18 Aug 2008 13:45:01 -0700, Johnny T
<JohnnyT@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>Wanneer je wmc opent dan Taken selecteren(niet erop klikken)
>Links naast Taken zie je ''Instellingen'' staan.Klik hierop.

Rest geknipt. Dat slaat al ook nergens op, net als die raad van die
encoder. Het gaat om de _tuner_ , niet om de _luidsprekers_!!

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Leo & Petra

Re: niet opgelost mediacenter
Beste Hans, ook niet gelukt,

Nu Toshiba maar eens bellen, microsoft zegt naar toshiba gaan en anders om
hetzelfde.

Nieuwe stuurprogramma's geprobeerd, maar niets.......

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> [...]
> begin gevonden, dus ik kan dat zelf helaas niet nagaan. Kijk anders
> eens in de Help, daar is vast wel iets te vinden bij Problemen

Hans Schuts

Re: niet opgelost mediacenter
Op Tue, 19 Aug 2008 20:19:52 +0200, "Leo & Petra" <l.spoor3@chello.nl>
schreef:

>Beste Hans, ook niet gelukt,
>
>Nu Toshiba maar eens bellen, microsoft zegt naar toshiba gaan en anders om
>hetzelfde.
>
>Nieuwe stuurprogramma's geprobeerd, maar niets.......

Je weet toch wel heel zeker dat er een tuner in je systeem zit? Als
Nero8 hem wel vindt, dan heeft het ook niets te maken met wel of niet
aanwezige drivers. Maar WMC zou hem dan ook zonder probleem moeten
zien. Er is dan verder niets speciaals nodig, noch codecs, noch iets
anders. Ja, een werkende aansluiting op een kabelnetwerk of een
digitaal netwerk of desnoods een gewone antenne natuurlijk.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Leo & Petra

Re: niet opgelost mediacenter
Beste Hans
Zojuist Toshiba gebeld, enige oplissing totale recovery

dus alles opnieuw installeren en downloaden
dat ben ik niet van plan, ik hoop op een suggestie van die of gene

HG Leo Spoor