Vista herkent mijn USB devices niet/vind geen drivers

Rusty

Vista herkent mijn USB devices niet/vind geen drivers
Hey, ik vroeg me af of iemand me met dit probleem kan helpen.

Ik woon momenteel op 2 plaatsen en heb op de ene computer windows xp en op
de andere vista. Nu heb ik overlaatst een packard bell Store & Save 3500 (USB
2.0 external HDD) gekocht en die werkt perfect op de ene computer met XP maar
wil maar niet werken op deze computer met Vista.

Hij herkent het als een apparaat als ik het aansluit via de USB maar hij kan
geen drivers vinden (zou normaal ook niet nodig moeten zijn) en hij geeft de
volgende opmerking.

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven
voor dit apparaatexemplaar.

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit
apparaat opnieuw te installeren.

Via online zoeken vind hij soms een driver (soms ook niet echt heel raar)
maar dan geeft hij de volgende foutmelding

"In het installatiebestand voor het stuurprogramma ontbreekt een benodigde
vermelding. Mogelijk is het INF-bestand voor windows 95 of een later
besturingssysteem geschreven. Neem contact op met de fabrikant van de
hardware"

en soms geeft ie als fout aan dat

Bulk-only USB-mss interface
deze service is uitgechakeld of er is geen apparaat mee verbonden

Ik ben al naar Packard Bell geweest maar er zijn geen drivers voor vista
voor dit apparaat omdat het plug&play zou moeten zijn. Er is een disk
meegeleverd met drivers op maar die zijn voor 95 en later (maar geen vista)

Ik heb momenteel Vista home premium 32BIT met alle updates via windows
updater.
Als ik de USB hdd aansluit op de laptop van een vriend met Vista Home
Service pack 1 dan loopt ie vlotjes en heeft ie geen problemen.
Zou het misschien iets met die service pack te maken hebben ? ik dacht dat
ik die ook had maar ik zie het nergens staan en ik heb nochtans alle updates
gedaan

Ik ben echt ten einde raad en zou elke hulp ten zeerste appreciëren

alvast bedankt voor het lezen

Met Vrindelijk groet
edward

Re: Vista herkent mijn USB devices niet/vind geen drivers

"Rusty" <Rusty@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
>knip

> Ik ben echt ten einde raad en zou elke hulp ten zeerste appreciëren

heb je Eigenschappen>comptabiliteit al geprobeerd?

Rusty

"edward" wrote:

> "Rusty" <Rusty@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> heb je Eigenschappen>comptabiliteit al geprobeerd?

hoe/waar vind ik die ? in eigenschappen vind ik enkel opties voor
stuurprogramma's

Rusty schreef op 17-8-2008 23:06:
> [...]
> vermelding. Mogelijk is het INF-bestand voor windows 95 of een later
> besturingssysteem geschreven. Neem contact op met de fabrikant van de

Misschien lukt het om die drive 'handmatig' zijn driver te laten
installeren:
In Apparaatbeheer rechtsklik erop - Stuurprogramma bijwerken
kies 'Op mijn computer naar stuurprogramma zoeken'
bij 'op deze locatie zoeken:' bladeren naar c:\windows\inf
En dan het beste ervan hopen :-)

Om ook te controleren: Staan in c:\windows\inf wel de bestanden
usbstor.inf en usbstor.pnf ?

Rusty

"karelV" wrote:

> [...]
> En dan het beste ervan hopen :-)
>
> Om ook te controleren: Staan in c:\windows\inf wel de bestanden

Bedankt voor de tips Karel maar dit werkte jammer genoeg niet ik kreeg
weer diezelfde melding die ik in deze reply heb laten staan in de quote over
het missen van een benodigde vermelding. Ben ook eventjes naar die
windows\inf map geweest en die 2 files staan er wel degelijk in.

Ik begin echt te wanhopen want ik ben nu al een week aan het proberen om dit
ding aan de praat te krijgen zodat ik ook op m'n studio met m'n data overweg
kan en bij packardbell kunnen ze me niet verder helpen.
De HDD werkt perfect op m'n XP machine en op de laptop met Vista maar op m'n
nieuwe desktop met Vista wil ie maar niet die hdd herkennen

Rusty schreef op 18-8-2008 20:03:

> [...]
> het missen van een benodigde vermelding. Ben ook eventjes naar die
> windows\inf map geweest en die 2 files staan er wel degelijk in.

Vergelijk toch eens de inhoud van de \Windows\inf map met die van die pc
waarop hij wél werkt.
Naar mijn idee gaat het om usb.inf (40.740 bytes), usbstor.inf (28.908
bytes) en usbstor.pnf (59.472 bytes), alle trouwens van Vista SP1.
Maar misschien speelt er ook nog een andere .inf een rol.

Rusty

"karelV" wrote:

> [...]
> bytes) en usbstor.pnf (59.472 bytes), alle trouwens van Vista SP1.
> Maar misschien speelt er ook nog een andere .inf een rol.

Dat zal ik zeker doen als ik naar mijn Desktop ga van de week. De eerste 2
files (usb.inf en usbstor.inf) komen overeen met jouw files blijkbaar maar
mijn usbstor.pnf is een heel pak kleiner.
Kan ik die file(s) eventueel van iemand anders overnemen die windows vista
heeft ? of zorgt dat voor conflicten ?

'k zou heel graag vista SP1 downloaden maar m'n windows update vindt het
blijkbaar niet en op de microsoft website staat dat je best niet die grote
SP1 download instaleert maar via windows download moet gaan

Nogmaals bedankt voor de hulp Karel 'k voel me echt zo'n pc newbie atm.

Rusty schreef op 18-8-2008 22:07:

> [...]
> mijn usbstor.pnf is een heel pak kleiner.
> Kan ik die file(s) eventueel van iemand anders overnemen die windows vista

Dat zou moeten mogen en kunnen denk ik. Als ik een e-mail adres van je
heb zou ik hem ook kunnen sturen.

Rusty

"karelV" wrote:

> Dat zou moeten mogen en kunnen denk ik. Als ik een e-mail adres van je
> heb zou ik hem ook kunnen sturen.

M'n e-mail adres is lospeckos@hotmail.com, ik zit ook op msn als je dat
verkiest :d

Rusty schreef op 18-8-2008 23:30: