Acronis True Image 11 en partitie clonen

Jawade

Acronis True Image 11 en partitie clonen
Ik zit wat te vogelen met True Image 11 en kan zo gauw niet vinden
hoe ik een partitie naar een andere drive clone. De hele drive is
geen punt, maar dat wil ik niet. Kan het wel?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. MBR-rebuilders in DiskEdit!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

ko

Re: Acronis True Image 11 en partitie clonen

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.2312946ac8ece9a0989688@news.microsoft.com ...
> [...]
> hoe ik een partitie naar een andere drive clone. De hele drive is
> geen punt, maar dat wil ik niet. Kan het wel?

Nee, clonen kan uitlsuitend met eeen gehele HD.
Als je alleen een partitie wilt overzetten moet je dat via back-up en
restore doen.

Ko

Jawade

Re: Acronis True Image 11 en partitie clonen
In article <eh1SY6JAJHA.4148@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, ko@nospam.nl says...

> [...]

> Nee, clonen kan uitlsuitend met eeen gehele HD.
> Als je alleen een partitie wilt overzetten moet je dat via back-up en

OkÚ. Is natuurlijk best te doen. Toch een zwak puntje voor TI.

news:MPG.23129b54e372859989689@news.microsoft.com. ..
> [...]

> restore doen.

>OkÚ. Is natuurlijk best te doen. Toch een zwak puntje voor TI.

Is maar hoe je het bekijkt, normaal clone je uitsluitend een HD.

Maar misschien een optie om als aanvulling voor een toekomstige versie te
vragen via een wens op de website?

Ko

Jawade

Re: Acronis True Image 11 en partitie clonen
In article <uABovRKAJHA.4040@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, ko@nospam.nl says...
> [...]

> Is maar hoe je het bekijkt, normaal clone je uitsluitend een HD.
>
> Maar misschien een optie om als aanvulling voor een toekomstige versie te

Ja, kan ik wel doen. Ik maak regelmatig backups op een externe
drive, maar die geclonede partitie is mijn hot backup, daar worden
de actueelste files a la minute naartoe gekopieerd.

news:MPG.2312a79fa675d87498968a@news.microsoft.com ...
> [...]

>drive, maar die geclonede partitie is mijn hot backup, daar worden
>de actueelste files a la minute naartoe gekopieerd.

Doe ik middels de volgende procedure:
stap 1 volledige back-up, elke week 1 incremental back-up tot einde maand,
daarna een nieuwe set.
Ik bewaar twee maanden, de oudste gaat daarna weg.
Is mij in het verleden voor server back-up ook altijd goed bevallen en je
weet dan altijd wat je hebt en hoeveel ruimte (bij benadering) je ongeveer
nodig hebt.
Mijn doc's gaan dagelijks automatisch zelfde principe maar dan per week.
Ko

Jawade

Re: Acronis True Image 11 en partitie clonen
In article <elZGLzKAJHA.3804@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, ko@nospam.nl says...
> [...]

> nodig hebt.
> Mijn doc's gaan dagelijks automatisch zelfde principe maar dan per week.

Ik maak ook minstens 1 x per week een (evt. incrementele) backup,
maar als ik een paar uur gezwoegd heb aan een code, wil ik hiervan
direct een backup (kopie) maken naar de gekloonde partitie, en dan
ben ik in 1 tel klaar. Zie ook mijn backuptooltje.

news:MPG.2313adac985d34af98968d@news.microsoft.com ...
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, DiskEdit (+Linux), POP3lezer,
> DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Dat is inderdaad iets anders ik programmeer niet dus iets andere
prioriteiten dat is duidelijk, voor mij is daags voldoende!
Ko